Δευτέρα 27 Μαϊου 2024
weather-icon 21o
Το Spotify AI θέλει να μάθει τι συμβαίνει στο μυαλό μας για να προτείνει τα κατάλληλα τραγούδια

Το Spotify AI θέλει να μάθει τι συμβαίνει στο μυαλό μας για να προτείνει τα κατάλληλα τραγούδια

Το Daylist του Spotify είναι μια προσπάθεια χρήσης παραγωγικής τεχνητής νοημοσύνης για να ληφθούν υπόψη τα γούστα του κάθε ακροατή

Με περίπου 100 εκατομμύρια κομμάτια διαθέσιμα και πάνω από 600 εκατομμύρια συνδρομητές, η βοήθεια των ακροατών να βρουν τη μουσική που θα αγαπήσουν έχει γίνει μια πρόκληση στο πεδίο της πλοήγησης για το Spotify.

Είναι η υπόσχεση της εξατομίκευσης και των ουσιαστικών προτάσεων που θα δώσουν στην τεράστια λίστα τραγουδιών περισσότερο νόημα, και αυτό είναι κεντρικό στην αποστολή του Spotify.

Η σουίτα εργαλείων προτάσεων του γίγαντα streaming ήχου έχει αυξηθεί με τα χρόνια: Spotify Home feed, Discover Weekly, Blend, Daylist και Made for You Mixes. Και τα τελευταία χρόνια, υπάρχουν ενδείξεις αυτά τα εργαλεία αποδίδουν. Σύμφωνα με στοιχεία που δημοσίευσε το Spotify στην Ημέρα Επενδυτών του 2022, οι ανακαλύψεις καλλιτεχνών κάθε μήνα στο Spotify έφτασαν τα 22 δισεκατομμύρια, από 10 δισεκατομμύρια το 2018, «και δεν έχουμε τελειώσει καθόλου», δήλωσε η εταιρεία εκείνη τη στιγμή.

«Στους χρήστες που τους άρεσε το Y, τους άρεσε επίσης το Z. Ξέρουμε ότι σας αρέσει το Y, άρα μπορεί να σας αρέσει το Z»

Την τελευταία δεκαετία ή περισσότερο, το Spotify έχει επενδύσει στην τεχνητή νοημοσύνη και, ειδικότερα, στη μηχανική μάθηση. Ο DJ AI που κυκλοφόρησε πρόσφατα μπορεί να είναι το μεγαλύτερο στοίχημά του ότι η τεχνολογία θα επιτρέψει στους συνδρομητές να εξατομικεύουν καλύτερα τις συνεδρίες ακρόασης και να ανακαλύψουν νέες μουσικές και καλλιτέχνες.

Ο DJ με τεχνητή νοημοσύνη μιμείται την ατμόσφαιρα του ραδιοφώνου ανακοινώνοντας τα ονόματα των τραγουδιών και τα βασικά κομμάτια, κάτι που εν μέρει έχει ως στόχο να διευκολύνει τους ακροατές να επεκταθούν έξω από τις ζώνες άνεσής τους. Ένα υπάρχον σημείο πίεσης για τους αλγόριθμους τεχνητής νοημοσύνης – που μπορεί να είναι εξαιρετικό στο να δίνει στους ακροατές αυτό που γνωρίζει ότι τους αρέσει ήδη – είναι να προβλέψει πότε αυτοί επιθυμούν να ξεφύγουν από αυτήν τη ζώνη άνεσης.

Ο AI DJ συνδυάζει την τεχνολογία εξατομίκευσης, τη δημιουργία τεχνητής νοημοσύνης και μια δυναμική φωνή AI και οι ακροατές μπορούν να πατήσουν το κουμπί DJ όταν θέλουν να ακούσουν κάτι νέο και κάτι λιγότερο άμεσα προερχόμενο από τις καθιερωμένες προτιμήσεις τους. Πίσω από τους απαλούς τόνους ενός DJ AI υπάρχουν άνθρωποι, ειδικοί στην τεχνολογία και ειδικοί στη μουσική, που στοχεύουν στη βελτίωση της ικανότητας συστάσεων των εργαλείων του Spotify. Η εταιρεία έχει εκατοντάδες μουσικούς συντάκτες και ειδικούς σε όλο τον κόσμο. Ένας εκπρόσωπος του Spotify είπε ότι το εργαλείο δημιουργίας τεχνητής νοημοσύνης επιτρέπει στους ειδικούς να «κλιμακώσουν τις έμφυτες γνώσεις τους με τρόπους που δεν ήταν ποτέ δυνατό πριν».

Τα δεδομένα ενός συγκεκριμένου τραγουδιού ή καλλιτέχνη καταγράφουν μερικά χαρακτηριστικά: συγκεκριμένα μουσικά χαρακτηριστικά και με ποιο τραγούδι ή καλλιτέχνη έχει συνήθως συνδυαστεί μεταξύ των εκατομμυρίων ακροάσεων στα δεδομένα των οποίων μπορεί να έχει πρόσβαση ο αλγόριθμος AI.

Η συλλογή των δεδομένων

Η συλλογή πληροφοριών για το τραγούδι είναι μια αρκετά εύκολη διαδικασία, συμπεριλαμβανομένου του έτους κυκλοφορίας, του είδους και της διάθεσης — από χαρούμενο σε χορευτικό ή μελαγχολικό. Εντοπίζονται επίσης διάφορα μουσικά χαρακτηριστικά, όπως το τέμπο και η ενορχήστρωση. Ο συνδυασμός αυτών των δεδομένων που σχετίζονται με εκατομμύρια συνεδρίες ακρόασης και τις προτιμήσεις άλλων χρηστών βοηθά στη δημιουργία νέων προτάσεων και καθιστά δυνατό το άλμα από τα συγκεντρωτικά δεδομένα σε μεμονωμένες υποθέσεις ακροατών.

Το μοτίβο είναι συνοπτικά το ακόλουθο: «Στους χρήστες που τους άρεσε το Y, τους άρεσε επίσης το Z. Ξέρουμε ότι σας αρέσει το Y, άρα μπορεί να σας αρέσει το Z», είναι ο τρόπος με τον οποίο μια τεχνητή νοημοσύνη βρίσκει αντιστοιχίες. Και το Spotify εκτιμά ότι λειτουργεί. «Από τότε που κυκλοφόρησε ο ΑΙ DJ, ανακαλύψαμε ότι όταν οι ακροατές του DJ ακούν σχόλια μαζί με προσωπικές μουσικές προτάσεις, είναι πιο πρόθυμοι να δοκιμάσουν κάτι νέο (ή να ακούσουν ένα τραγούδι που διαφορετικά μπορεί να είχαν παραλείψει),» είπε ο εκπρόσωπος.

Εάν είναι επιτυχές αυτό το εργαλείο, δεν είναι μόνο οι ακροατές που θα ανακουφιστούν. Θα πρόκειται για ένα εργαλείο εξίσου ωφέλιμο για τους καλλιτέχνες που επιδιώκουν να δημιουργήσουν συνδέσεις με νέους θαυμαστές.

«Αυτά τα συστήματα μουσικών προτάσεων υπάρχουν εδώ και πάνω από μια δεκαετία»

Η Julie Knibbe, ιδρύτρια και Διευθύνουσα Σύμβουλος της Music Tomorrow -η οποία στοχεύει να βοηθήσει τους καλλιτέχνες να συνδεθούν με περισσότερους ακροατές κατανοώντας πώς λειτουργούν οι αλγόριθμοι και πώς να συνεργαστούν καλύτερα μαζί τους- λέει ότι όλοι προσπαθούν να βρουν πώς να εξισορροπήσουν την οικειότητα και την καινοτομία με ουσιαστικό τρόπο. Και όλοι βασίζονται σε αλγόριθμους τεχνητής νοημοσύνης για να βοηθήσουν να γίνει αυτό δυνατό. Όπως λέει, η ισορροπία μεταξύ της ανακάλυψης νέας μουσικής και της παραμονής σε καθιερωμένα μοτίβα είναι ένα κεντρικό άλυτο ζήτημα για όλους τους εμπλεκόμενους, από το Spotify μέχρι τους ακροατές και τους καλλιτέχνες.

«Οποιοδήποτε εργαλείο AI είναι καλό μόνο σε αυτό που του λέτε να κάνουν», είπε η Knibbe. «Αυτά τα συστήματα μουσικών προτάσεων υπάρχουν εδώ και πάνω από μια δεκαετία και έχουν γίνει πολύ καλά στο να προβλέψουν τι θα σας αρέσει. Αυτό που δεν μπορούν να κάνουν είναι να ξέρουν τι υπάρχει στο μυαλό σου, ειδικά όταν θέλεις να βγεις σε ένα νέο μουσικό έδαφος ή κατηγορία».

Το Daylist του Spotify είναι μια προσπάθεια χρήσης παραγωγικής τεχνητής νοημοσύνης για να ληφθούν υπόψη τα καθιερωμένα γούστα, αλλά και τα διαφορετικά περιβάλλοντα που μπορούν να διαμορφώσουν και να αναδιαμορφώσουν τις προτιμήσεις των ακροατών κατά τη διάρκεια της ημέρας και να κάνουν νέες προτάσεις που ταιριάζουν σε διάφορες διαθέσεις και δραστηριότητες. Η Knibbe εκτιμά ότι είναι πιθανό να συνεχιστούν τέτοιες βελτιώσεις και η τεχνητή νοημοσύνη να βελτιώνεται στο να βρίσκει τη φόρμουλα για το πόση καινοτομία θέλει ένας ακροατής, αλλά πρόσθεσε πως «η υπόθεση ότι οι άνθρωποι θέλουν να ανακαλύπτουν συνεχώς νέα μουσική δεν είναι αλήθεια».

Πηγή: ot.gr

Sports in

Τα «σενάρια» είναι για μετά…

Τα ονόματα κάνουν «παρέλαση» για τον Ολυμπιακό αλλά αυτό που προέχει, ειδικά τώρα, είναι η κατάκτηση του πρωταθλήματος

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Δευτέρα 27 Μαϊου 2024