Τετάρτη 01 Μαϊου 2024
weather-icon 21o
Granfluencers - Ξεχάστε τη συνταξιοδότηση, γίνετε αστέρι στο Tik Tok

Granfluencers – Ξεχάστε τη συνταξιοδότηση, γίνετε αστέρι στο Tik Tok

Οι «Granfluencers» αποκτούν διασημότητα στο TikTok, το Instagram και το YouTube - και βγάζουν πολλά χρήματα με αυτό τον τρόπο.

Η Lynn Davis, μια 67χρονη συνταξιούχος μηχανικός, δεν πίστευε ποτέ ότι θα έβρισκε φήμη και περιουσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Σκόνταψε σε αυτό την άνοιξη του 2020 κατά τη διάρκεια της πανδημίας, ενώ η ίδια και η οικογένειά της ήταν κλειδωμένοι στο σπίτι τους στο Holmdel του Νιου Τζέρσεϊ.

Μια μέρα, λέει, ο γιος της Tim Davis, ένας άνεργος βιντεογράφος, της ζήτησε να τον βοηθήσει να γυρίσει μερικά σύντομα βίντεο μαγειρικής. Έπρεπε να κάνει κάποια δουλειά για να διατηρήσει τις ικανότητές του στην παραγωγή και το μοντάζ σε εγρήγορση, είπε. Και θα ήταν και διασκεδαστικό.

Μέσα σε 30 ημέρες, η μητέρα και ο γιος έφτιαξαν 30 σύντομα βίντεο και τα ανέβασαν στο YouTube, το καθένα από τα οποία ήταν μια επίδειξη του ιδιόρρυθμου χιούμορ και των μαγειρικών ικανοτήτων της μητέρας και της εμπειρίας του γιου στην παραγωγή βίντεο.

Δείτε το βίντεο 

Σήμερα, το «Cooking with Lynja» έχει σχεδόν 27 εκατομμύρια οπαδούς στο TikTok

Μεταξύ άλλων, η Lynja, όπως αποκαλεί τον εαυτό της η Lynn Davis στην εκπομπή, μπορεί να κάνει κάποια τρελά καμώματα στην κουζίνα, όπως να κόψει ένα καρπούζι με τσεκούρι, να μαγειρέψει ένα κοτόπουλο 50 κιλών ή να ντυθεί γαλοπούλα ενώ τηγανίζει μια γαλοπούλα για την Ημέρα των Ευχαριστιών.

Σήμερα, το «Cooking with Lynja» έχει σχεδόν 27 εκατομμύρια οπαδούς στο TikTok, το Instagram και το YouTube, λέει η Linda Davis. Λέει ότι η μεγάλη βάση των θαυμαστών της την έχει βοηθήσει να συνάψει συμφωνίες με μάρκες όπως η Chobani, η Impossible Foods και η Disney Cruise Line, οι οποίες, όπως προσθέτει, έχουν ανεβάσει το ετήσιο εισόδημά της σε εξαψήφιο αριθμό.

«Όλη η έννοια της γήρανσης και του τι σημαίνει να είσαι πρεσβύτερος επαναπροσδιορίζεται»

@hellochampagneglammaDon’t let anything dim your light! ☀️ You are fabulous! Love, GLAMMA♬ Summer – Croquet Club

Μοιράζονται την τεχνογνωσία τους

Αυτό που συνέβη στους Davis είναι η αυξανόμενη απήχηση ενός νέου πολιτιστικού φαινομένου που αναφέρεται μεταξύ των εμπόρων ως «granfluencers». Στο TikTok, το YouTube και άλλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, οι granfluencers είναι ηλικιωμένοι που μοιράζονται την εμπειρία τους σε ένα θέμα μέσω σύντομων, ζωντανών βίντεο. Δημοφιλή θέματα είναι η μαγειρική, η επισκευή αυτοκινήτων, η μόδα, η υγεία και η καθοδήγηση ζωής. Οι περισσότεροι είναι άνθρωποι που μετατράπηκαν σε διασημότητες από την αφάνεια, σε σύντομο χρονικό διάστημα χάρη στις ιδιορρυθμίες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

«Όλη η έννοια της γήρανσης και του τι σημαίνει να είσαι πρεσβύτερος επαναπροσδιορίζεται», λέει η Jennifer Furlong Sellar, παραγωγός τηλεοπτικών και κοινωνικών μέσων στο Χόλιγουντ, η οποία συνεργάζεται με τη Lydia Christopher, γνωστή ως Champagne Glamma, μια 82χρονη γιαγιά που ζει στο Woodland Hills της Καλιφόρνια και προσφέρει μαθήματα ζωής στο διαδίκτυο με βάση την εμπειρία της. Τα μαθήματα αυτά περιλαμβάνουν πώς να διαχειρίζεστε τις προσδοκίες σε μια σχέση και πώς να φέρνετε χαρά στη ζωή σας αλλάζοντας τη νοοτροπία σας.

Στα brands αρέσει η πολυγενεακή βάση θαυμαστών που απολαμβάνουν οι granfluencers και τα υψηλά ποσοστά δέσμευσής τους. Εξετάζοντας τους 10 κορυφαίους granfluencers στις ΗΠΑ, το 74% των ακολούθων τους είναι 18 έως 34 ετών, σύμφωνα με την Activate HQ, μια εταιρεία μάρκετινγκ επιρροής με έδρα τη Νέα Υόρκη.

Δείτε το βίντεο 

«Είναι σαν μονόκεροι στον κόσμο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης»

«Οι θαυμαστές έλκονται από την αυθεντικότητα, το χιούμορ, τη σοφία και τη μοναδική προσωπικότητά τους» λέει ο Ryan Detert, διευθύνων σύμβουλος της Influential, μιας εταιρείας influencer-marketing που έχει εργαστεί σε καμπάνιες granfluencer. «Είναι σαν μονόκεροι στον κόσμο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και αγγίζουν όλες τις γενιές».

Αφού η Chobani συνεργάστηκε με την Davis σε ένα βίντεο σχετικά με την παρασκευή ελληνικού γιαουρτιού ΠΟΠ το 2020, το βίντεο έγινε viral στο TikTok μέσα σε λίγες ημέρες συγκεντρώνοντας πάνω από τρία εκατομμύρια προβολές, σύμφωνα με εκπρόσωπο της Chobani.

Οι influencers λένε ότι οι συμφωνίες εμπιστευτικότητας τους εμποδίζουν να λένε ακριβώς πόσα τους πληρώνουν οι εταιρείες, αλλά τα ποσά βασίζονται σε μεγάλο βαθμό στον αριθμό των followers, τη συμμετοχή και τα δημογραφικά χαρακτηριστικά, και η φόρμουλα τείνει να είναι η ίδια για όλους, λέει η Rose Meade Hart, δικηγόρος συναλλαγών στη Νέα Υόρκη που εκπροσωπεί μερικούς επιτυχημένους granfluencers, όπως η Champagne Glamma.

«Λατρεύω το γεγονός ότι πολλοί από τους οπαδούς μου μού λένε ότι θα ήθελαν να είχαν μια γιαγιά σαν εμένα»

«Οι συμφωνίες μπορεί να κυμαίνονται από 30.000 έως 150.000 δολάρια»

«Δεν έχει σημασία αν είστε 80 ετών ή μια 25χρονη με μπικίνι, είναι ίσοι οι όροι ανταγωνισμού όσον αφορά το πόσο πληρώνονται ως influencers» λέει η Hart.

Ο Aaron Earls, διευθύνων σύμβουλος της Activate HQ, λέει: «Βλέπουμε τους granfluencers να λαμβάνουν βιομηχανικά ποσοστά συγκρίσιμα με τους άλλους δημιουργούς». Για τους megastars με εκατομμύρια followers, «οι συμφωνίες μπορεί να κυμαίνονται από 30.000 έως 150.000 δολάρια ή και περισσότερο ανά ανάρτηση ή καμπάνια».

Πολλοί ανώτεροι ινφλουένσερ που έχουν απολαύσει την επιτυχία λένε ότι μεταμόρφωσε τη ζωή τους. Πάρτε τη Lillian Droniak, μια 93χρονη χήρα και συνταξιούχο εργάτρια εργοστασίου που ζει στο Shelton του Conn. Η Droniak, η οποία προωθεί τον εαυτό της ως Grandma Droniak, προσφέρει αστείες συμβουλές σχετικά με τα ραντεβού, τις σχέσεις και τη ζωή στο έπακρο.

Συνήθως γυρίζει τα δικά της βίντεο με το κινητό της τηλέφωνο. Ξεκίνησε να δημοσιεύει βίντεο στο TikTok πριν από τέσσερα χρόνια, όπως λέει, επειδή βαριόταν. Τώρα έχει 12 εκατομμύρια followers στο TikTok και 1,9 εκατομμύρια στο Instagram.

@grandma_droniak Replying to @MaritimeLace930 i even slayed back then #1930s #oldphoto #young ♬ original sound – grandma_droniak

Μια δεύτερη επαγγελματική ευκαιρία

Η Droniak αύξησε το ετήσιο εισόδημά της κατά εξαψήφιο αριθμό χάρη σε συμφωνίες με διάφορες εταιρείες για εμπορικά σήματα. «Η αυθεντική προσωπικότητα και η αίσθηση του χιούμορ της Lillian έχουν πραγματικά απήχηση στην ποικιλόμορφη πελατειακή μας βάση» λέει ο Άνταμ Κόρνμπλουμ, ανώτερος αντιπρόεδρος και παγκόσμιος επικεφαλής του ψηφιακού τμήματος της CeraVe, μάρκας προϊόντων περιποίησης δέρματος της L’Oréal, η οποία έχει συνεργαστεί με τη Droniak σε καμπάνιες προϊόντων.

«Ήταν πολύ ωραίο να χαζεύω και να επικοινωνώ με τους νέους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης» λέει η Droniak. «Με βοηθάει να νιώθω λιγότερο μόνη και με κρατάει απασχολημένη. Λατρεύω το γεγονός ότι πολλοί από τους οπαδούς μου μού λένε ότι θα ήθελαν να είχαν μια γιαγιά σαν εμένα».

Δείτε το βίντεο

Χρησιμοποιώντας μια βιντεοκάμερα και ένα τρίποδο

Ο Scotty Kilmer, ο οποίος είναι 70 ετών και ζει στο Clarksville, Tenn., είναι ένας granfluencer για τους λάτρεις των αυτοκινήτων. Στο YouTube χρησιμοποιεί το ψευδώνυμο @scottykilmer. Πριν μετακομίσει στο YouTube το 2007, ήταν οικοδεσπότης μιας τηλεοπτικής εκπομπής με τίτλο «Crank It Up Scotty» σε μια θυγατρική του CBS στο Χιούστον.

Σήμερα, ο Kilmer έχει 5,94 εκατομμύρια συνδρομητές στο YouTube. Οι αναρτήσεις των βίντεο του έχουν συγκεντρώσει 2,5 δισεκατομμύρια προβολές μέχρι σήμερα και ο ίδιος λέει ότι έχει κερδίσει 23,8 εκατομμύρια δολάρια. (Ένας εκπρόσωπος του YouTube, το οποίο ανήκει στη Google, λέει ότι το πρόγραμμα συνεργατών της εταιρείας συνήθως καταβάλλει στους συνεργάτες το 55% των καθαρών εσόδων από τις διαφημίσεις που εμφανίζει η Google σε δημόσια βίντεο ή ροές στη «σελίδα παρακολούθησης» ενός συνεργάτη-δημιουργού).

Χρησιμοποιώντας μια βιντεοκάμερα και ένα τρίποδο, ο Κίλμερ άρχισε να γυρίζει βίντεο στο συνεργείο αυτοκινήτων του στο Χιούστον, παρέχοντας πρακτικές συμβουλές για την επισκευή και την αγορά αυτοκινήτων. Προς έκπληξή του, τα βίντεο με θέματα όπως πέντε πράγματα που δεν πρέπει ποτέ να κάνετε με ένα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων και πώς να αποκαταστήσετε μόνιμα τους προβολείς έχουν προσελκύσει εκατομμύρια προβολές.

Ο Κίλμερ αποδίδει την επιτυχία του στην ειλικρίνεια και στην παροχή χρήσιμου περιεχομένου σε ένα θέμα που ενδιαφέρει ένα ευρύ κοινό. «Απλώς μοιράζομαι τις γνώσεις μου σχετικά με την αγορά αυτοκινήτων» λέει.

@patriotickenny Preserving the precious Patriotic Kenny legacy in “Kenny’s Bright Red Scooter”. #kennysbrightredscooter #amandaklinewrites #kennycrew #scootersforvets #pkf5k10k #actsofkennyness #dogood #taylorswift #firstdayofschool #billieeilish #fyp ♬ Piano melody for loved ones(1258931) – naopapa

Ενίσχυση του σκοπού

Για ορισμένους granfluencers, οι ανταμοιβές που αποκομίζουν είναι κάτι περισσότερο από το να βγάζουν χρήματα. Κάποιοι λένε ότι ζουν τη ζωή τους με περισσότερο σκοπό.

Ο Kenny Jary, ένας 81χρονος βετεράνος του Πολεμικού Ναυτικού που ζει στο Mahtomedi, Minn., έχει γίνει αστέρι του TikTok, γνωστός ως Patriotic Kenny. Ζούσε μόνος του στο Willernie, Minn. πριν από δύο χρόνια, όπως λέει, όταν γνώρισε την Amanda Kline, μια 38χρονη δασκάλα κωφών.

Η Kline λέει ότι γοητεύτηκε από τον Jary, ο οποίος κυκλοφορεί με ένα ηλεκτρικό σκούτερ διακοσμημένο με σημαίες των ΗΠΑ λόγω των προβλημάτων υγείας του. Της άρεσαν οι συγκινητικές του ιστορίες. Τον Απρίλιο του 2021 άρχισαν να γυρίζουν και να δημοσιεύουν βίντεο στο TikTok, στα οποία ο Jary μιλούσε για τον πατριωτισμό, τους βετεράνους, την εκμάθηση της νοηματικής γλώσσας και τη διάδοση της χαράς. Η Kline έμαθε τις δεξιότητές της στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μέσα από τη δουλειά της ως δασκάλα, λέει.

«Το νούμερο 1 πράγμα που πρέπει να κάνεις στη ζωή είναι να διαδίδεις χαρά και αυτό κάνω»

Η δύναμη των σόσιαλ μίντια

Πέντε μήνες αργότερα, το σκούτερ του Jary έσπασε, με αποτέλεσμα να μείνει στο σπίτι, γεγονός που οδήγησε την Kline να δημοσιεύσει ένα βίντεο στο TikTok σχετικά με την κατάστασή του. «Μέσα σε μια εβδομάδα, οι άνθρωποι δώρισαν 110.000 δολάρια στο GoFundMe για να του αγοράσουν ένα νέο σκούτερ, αυξάνοντας τους οπαδούς του σε 1 εκατομμύριο ανθρώπους», λέει η Kline. Σήμερα, ο Jary έχει 2,6 εκατομμύρια followers στο TikTok και σχεδόν 42.000 στο Instagram. Έχει γίνει δημοφιλής ιδιαίτερα μεταξύ των στρατιωτικών βετεράνων, λέει ο ίδιος.

Πέρυσι, ο Jary ξεκίνησε το Patriotic Kenny Foundation, ένα μη κερδοσκοπικό ίδρυμα που παρέχει σκούτερ κινητικότητας σε βετεράνους που έχουν ανάγκη.

Τις περισσότερες ημέρες, λέει ο Jary, είναι απασχολημένος με τα γυρίσματα βίντεο με τον Kline ή εργάζεται σε καμπάνιες με εταιρείες που, όπως λέει, περιλαμβάνουν την Amazon, την AARP και την Grunt Style, μια εταιρεία ένδυσης.

«Το νούμερο 1 πράγμα που πρέπει να κάνεις στη ζωή είναι να διαδίδεις χαρά και αυτό κάνω» λέει ο Jary, ο οποίος εμφανίζεται αυτή τη στιγμή σε μια διαφήμιση του TikTok στην τηλεόραση, σε υπηρεσίες streaming και σε αθλητικά γεγονότα σε εθνικό επίπεδο. «Το να είμαι influencer έχει αλλάξει τη ζωή μου» λέει. «Τώρα είμαι πιο ευτυχισμένος, πιο υγιής και πιο γεμάτος».

*Με στοιχεία από wsj.com

Sports in

Άιρτον Σένα: Τριάντα χρόνια χωρίς τον θρύλο

Έχουν περάσει τρεις δεκαετίες από τότε που ο «θεός» των γκραν πρι μετακόμισε σε άλλες πίστες, αφού φρόντισε να φτιάξει τις επίγειες...

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Τετάρτη 01 Μαϊου 2024