Διάβασα ότι στη συνάντηση του Σταύρου Μπένου – επικεφαλής της επιτροπής για το Σχέδιο Ανασυγκρότησης της βόρειας Εύβοιας – με τον Σπήλιο Λιβανό, υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων,  συζητήθηκε, μεταξύ άλλων, και το ζήτημα της αγροδιατροφής. Το γεγονός αυτό ήταν η αφορμή να θυμηθώ την ιστορία μιας οικογενειακής επιχείρησης σε ένα ψαροχώρι της βόρειας Εύβοιας, το Ασμήνιο, δίπλα στο Πευκί, που μετά από διαδρομή μισού αιώνα ζωής και λειτουργίας μας συστήνει τον μαρινάτο γαύρο που φτιάχνει και διαθέτει στην αγορά ως το ελληνικό σούσι. Γι΄αυτό χρειάστηκε ένα γερό rebranding  – μια επιλογή των γιών του ιδρυτή- που κατάφερε να ανανεώσει τόσο την εταιρική ταυτότητα, όσο και την οπτική επικοινωνία της εταιρείας. Η εμπορική επωνυμία έχει πλέον άμεση σχέση με τον τόπο και τους συμβολισμούς του.

Η οικογενειακή επιχείρηση με τα ταπεινά ψαράκια από τα νερά του βόρειου Ευβοϊκού είναι μια από τις πλέον χαρακτηριστικές παρουσίες μιας, πέρα από τα καθιερωμένα, επιχειρηματικότητας που ανθεί τα τελευταία χρόνια στο νησί της Εύβοιας – μιας επιχειρηματικότητας που αγωνίζεται και καταφέρνει με επιτυχία να στέκεται και να διεκδικεί θέση και μερίδια στην αγορά με όπλα την καινοτομία, την εξωστρέφεια, τη δημιουργική φαντασία αλλά και την ελεγχόμενη ποιοτικά παραγωγή.

Η επιχείρηση με τον μαρινάτο γαύρο στα βαζάκια δεν είναι η μόνη εκπρόσωπος της νέας Ευβοϊκής επιχειρηματικότητας. Με μια μικρή προσπάθεια θα μπορεί κανείς να διαπιστώσει ότι κάθε χρόνο μικρές ή και πολύ μικρές επιχειρήσεις από το νησί πρωταγωνιστούν στον διαγωνισμό Great Taste, τον μεγαλύτερο και πιο αξιόπιστο διαγωνισμό για τρόφιμα και ποτά. Μόνο το 2019 στο Λονδίνο – ο τόπος του διαγωνισμού- ταξίδεψαν μαζί με τα προϊόντα τους 13 επιχειρήσεις και γύρισαν πίσω με τις αποσκευές τους γεμάτες αστέρια – και ένα και δύο και τρία αστέρια!

Η πλειοψηφία όλων όσοι έχουν ταξιδέψει στο Λονδίνο και έχουν γυρίσει νικητές είναι μικρές οικογενειακές ή και μεσαίες μονάδες που ασχολούνται με το μέλι, με τα σύκα, με το τσίπουρο (ακόμη και με εκδοχές παλαιωμένου τσίπουρου), με τα παραδοσιακά ντολμαδάκια, με τον φρέσκο χυμό ροδιού.

Επιπλέον, η Εύβοια διαθέτει 2 μικροζυθοποιίες, μια ποτοποιία με πολυβραβευμένο τζιν και οινοποιούς που έχουν καταφέρει να δημιουργήσουν μια αξιοζήλευτη παράδοση αλλά και επιτυχημένους αγροτικούς συνεταιρισμούς όπως εκείνος των Ροβιών με τις περίφημες ελιές.

Η Εύβοια πληγώθηκε όπως και η επιχειρηματικότητα της – αλλά παραμένει όρθια χάρη στους ανθρώπους της. Εκείνοι αποτελούν το σημείο αναφοράς αλλά και το υπόδειγμα για την άνθηση της επιχειρηματικότητας των ξεχωριστών ποιοτικών προδιαγραφών. Εκείνοι μπορούν με το παράδειγμά τους να είναι οδηγός για την αγροδιατροφή της επόμενης μέρας.

Γράψτε το σχόλιό σας

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο