Σε έναν περίπου μήνα, στις 12 Φεβρουαρίου, θα καταπλεύσει στον Πειραιά το μεγαλύτερο πλοίο που έχει υποδεχθεί ποτέ το λιμάνι. To μήκους τετρακοσίων είκοσι μέτρων, νεότευκτο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων «China Cosco Aries», στο παρθενικό του ταξίδι, θα προσορμίσει στο δυτικό μέτωπο του προβλήτα ΙΙΙ του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά (ΣΕΠ ΑΕ), στο πλαίσιο των τακτικών δρομολογίων που θα πραγματοποιεί από εδώ και στο εξής με αφετηρία την Κίνα και προορισμό το Ρότερνταμ.

Σύμφωνα με την Καθημερινή, το «China Cosco Aries», με δυναμικότητα μεταφοράς 20.000 εμπορευματοκιβωτίων 20 ποδών (teu), όπως και το «αδελφό» «China Cosco Taurus», είναι ένα από τα Giga Carriers, όπως αποκαλούνται τα κολοσσιαία αυτά πλοία άνω των 18.000 teu, που υπηρετούν τον νέο «θαλάσσιο» Δρόμο του Μεταξιού, ο οποίος ενώνει την Κίνα με την Ευρώπη.

Ο Πειραιάς σύντομα θα είναι το μόνο λιμάνι στη Μεσόγειο που θα έχει τη δυνατότητα εξυπηρέτησης πέντε τέτοιων πλοίων ταυτοχρόνως. Ηδη στους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ, που διαχειρίζεται ο ΣΕΠ, μπορούν να εξυπηρετηθούν ταυτόχρονα τρία τέτοια Giga Carriers. Με βάθη από 16,5 μ. έως 19,5 μ. είναι ένα από τα βαθύτερα λιμάνια παγκοσμίως.

Με το 2017 να υπολογίζεται πως έκλεισε με διακίνηση περισσότερων από 4,15 εκατ. εμπορευματοκιβωτίων 20 ποδών, έναντι 3,75 εκατ. το 2016, στις τρεις προβλήτες του λιμανιού, αύξηση της τάξης του 10,6%, ο Πειραιάς αναμένεται να καταταχθεί στη δεύτερη θέση της Μεσογείου, ανάμεσα στα ισπανικά λιμάνια Αλχεθίρας και Βαλένθια, εάν δεν υπάρξει κάποια έκπληξη από τα μεγέθη των δύο αυτών ανταγωνιστών.

in.gr