Τρεις διαφορετικές ματιές πάνω στο Ολοκαύτωμα των Εβραίων με διαχειριστή τον έμπειρο ρώσο σκηνοθέτη Αντρέι Κοντσαλόφσκι διαμορφώνουν το δραματικό φιλμ με τον ειρωνικό τίτλο «Παράδεισος» – έτσι όπως δηλαδή αποκαλούσαν οι ναζιστές τον ομοιόμορφο κόσμο που επιδίωκαν να φτιάξουν. Ενας νεαρός γερμανός αξιωματικός των Ες Ες, διοικητής στρατοπέδου συγκέντρωσης (Κρίστιαν Κλάους), μια ρωσοεβραία φυλακισμένη και ερωμένη του (Γιούλιγια Βισότσκαγια) και ένας γάλλος αστυνομικός συνεργάτης των Γερμανών (Φιλίπ Ντουκέν) μιλούν απευθυνόμενοι στην κάμερα εξηγώντας τις θέσεις τους, καταθέτοντας την ψυχή τους.

Ο Κοντσαλόφσκι ντύνει την ασπρόμαυρη ταινία του με εικόνες σχετικές με τη ζωή των τριών αυτών ανθρώπων και συλλαμβάνει έξοχα το πνεύμα μιας σκληρής, απάνθρωπης εποχής, η οποία ωστόσο έχει περάσει τόσο πολλές φορές στο σινεμά που τελικά με τον «Παράδεισο» δεν προστίθενται και πολλά στο θέμα, πόσω μάλλον όταν ο «Γιος του Σαούλ» (που είχε να προσθέσει) παραμένει ακόμη τόσο νωπός στη μνήμη μας. Ωστόσο ο «Παράδεισος» σε κερδίζει κυρίως με την καλαισθησία του – ο Κοντσαλόφσκι οφείλει πάρα πολλά στην ασπρόμαυρη φωτογραφία του Αλεξάντρ Σιμόνοφ.

Διαβάστε περισσότερα για τις ταινίες της εβδομάδας στο Βήμα

entertainment.in.gr