Πολυσυλλεκτική ήταν η συμμετοχή αλλά και οι βαθμολογίες του νέου κύκλου δοκιμών πρόσκρουσης της ανεξάρτητης ευρωπαϊκής αρχής EuroNCAP, με τα Audi Q2, Hyundai Ioniq και Ford Edge να αποσπούν την κορυφαία βαθμολογία των πέντε αστέρων για τις εκδόσεις βασικού εξοπλισμού και τα Suzuki Ignis και SsangYong Tivoli και XLV να αξιολογούνται με διπλές βαθμολογίες πέντε, τεσσάρων και τριών αστεριών, αναλόγως με την έκδοση εξοπλισμού και βάσει της αντίστοιχης δυνατότητας που δίνεται από το EuroNCAP.

Αναλυτικά, ξεκινώντας από τα πεντάστερα μοντέλα, το Audi Q2 απέσπασε την κορυφαία διάκριση με ιδιαίτερα υψηλές βαθμολογίες που διαμορφώθηκαν σε 93% στην κατηγορία προστασίας ενηλίκων επιβαινόντων, με 86% στην κατηγορία προστασίας παιδιών, με 70% στην κατηγορία προστασίας πεζών σε περίπτωση ενδεχόμενου ατυχήματος και με 70% στην κατηγορία αξιολόγησης των περιφερειακών συστημάτων ασφαλείας που διαθέτει.

Αντιστοίχως υψηλές ήταν οι επιδόσεις και του Hyundai Ioniq στις δοκιμές πρόσκρουσης το οποίο απέσπασε 91% στην κατηγορία ενηλίκων επιβατών, 80% στην κατηγορία προστασίας παιδιών, 70% στην κατηγορία προστασίας πεζών και με 82% για τα περιφερειακά συστήματα ασφαλείας του.

Πέντε αστέρια απέσπασε και το Ford Edge καταγράφοντας 85% στην κατηγορία προστασίας ενηλίκων επιβαινόντων, 76% στην κατηγορία προστασίας παιδιών, 67% στην κατηγορία προστασίας πεζών σε περίπτωση ατυχήματος και 89% στην κατηγορία όπου αξιολογείται η αποτελεσματικότητα των συστημάτων ασφαλείας τα οποία διαθέτει.

Στην περίπτωση του SsangYong Tivoli του οποίου η βαθμολογία «επεκτείνεται» και στο XLV, το κορεατικό μοντέλο απέσπασε τρία αστέρια στη βασική έκδοση χωρίς το πρόσθετο πακέτο συστημάτων ασφαλείας χάνοντας βαθμούς κυρίως λόγω της απουσίας συστημάτων όπως ο ρυθμιστής ταχύτητας, το σύστημα ειδοποίησης και αποτροπής ακούσιας αλλαγής λωρίδας καθώς και του συστήματος αυτόνομης πέδησης.

Ως αποτέλεσμα το κορεατικό μοντέλο αξιολογήθηκε με 25% στην συγκεκριμένη κατηγορία του EuroNCAP, ενώ απώλεσε και ορισμένους βαθμούς στην κατηγορία προστασίας παιδιών όπου βαθμολογήθηκε με 62% λόγω κυρίως ελλιπούς πληροφόρησης σε σχέση με την απενεργοποίηση του αερόσακου συνοδηγού και την αδυναμία χρήσης παιδικών καθισμάτων iSize στο μπροστινό κάθισμα, στοιχεία που δεν συμβαδίζουν με τις αυστηρές προδιαγραφές του EuroNCAP. Στις υπόλοιπες κατηγορίες προστασίας ενηλίκων επιβατών και προστασίας πεζών σε περίπτωση ενδεχομένου ατυχήματος με 74% και 55% αντίστοιχα.

Στην πλουσιότερη ωστόσο εξοπλιστική έκδοση με το επιπρόσθετο πακέτο ασφαλείας το SsangYong Tivoli και κατ΄επέκταση το XLV αξιολογήθηκαν με τέσσερα αστέρια, αποσπώντας βαθμολογία 82% στην κατηγορία προστασίας ενηλίκων επιβαινόντων, 62% στην κατηγορία προστασίας παιδιών και με 65% στην κατηγορία προστασίας πεζών σε ενδεχόμενο ατύχημα και με 43% στην κατηγορία των πρόσθετων συστημάτων ασφαλείας καθώς στην συγκεκριμένη έκδοση περιλαμβάνεται σύστημα αυτόνομης πέδησης το οποίο αυξάνει τη βαθμολογία τόσο στην κατηγορία περιφερειακών συστημάτων όσο και σε αυτή της προστασίας ενηλίκων επιβατών.

Αντιστοίχως ως προς τις συνθήκες της διπλής βαθμολόγησης ισχύει και για το Suzuki Ignis το οποίο στη βασική έκδοση αξιολογήθηκε με τρία αστέρια ενώ στην έκδοση με το πρόσθετο πακέτο συστημάτων ασφαλείας απέσπασε την κορυφαία διάκριση των πέντε αστεριών.

Έτσι στη βασική έκδοση εξοπλισμού το Suzuki Ignis απέσπασε 79% στην κατηγορία προστασίας ενηλίκων επιβαινόντων, 79% στην κατηγορία προστασίας παιδιών, 67% στην κατηγορία προστασίας πεζών σε ενδεχόμενο ατύχημα και 25% στην κατηγορία που αξιολογεί τα περιφερειακά συστήματα ασφαλείας καθώς το ιαπωνικό supermini διαθέτει στη βασική έκδοση μόνο σύστημα υπενθύμισης για τις ζώνες ασφαλείας.

Στην έκδοση με το πρόσθετο πακέτο συστημάτων ασφαλείας, όπου προστίθενται τα συστήματα αυτόνομης πέδησης με λειτουργία ανίχνευσης πεζών καθώς και σύστημα αποτροπής ακούσιας αλλαγής λωρίδας, το Ignis βαθμολογήθηκε με 87% στην κατηγορία ενηλίκων επιβατών, με 79% στην κατηγορία προστασίας παιδιών, με 77% στην κατηγορία προστασίας πεζών σε περίπτωση ατυχήματος και με 60% για τα περιφερειακά συστήματα ασφαλείας, αποσπώντας την κορυφαία διάκριση του EuroNCAP.

auto.in.gr