Πρωτοβουλία Μ.Κύρκου στην Ευρωβουλή για τη ρύπανση από θείο στη ναυτιλία
Εκδήλωση με θέμα τη μείωση της ρύπανσης από το περιεχόμενο στα ναυτιλιακά καύσιμα θείο φιλοξένησαν στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ο πρόεδρος της Επιτροπής Μεταφορών Μίκαελ Κράμερ (Ομάδα των Πράσινων στο Ευρωκοινοβούλιο) και ο ευρωβουλευτής του Ποταμιού και μέλος της Επιτροπής Μεταφορών Μίλτος Κύρκος.
Εκδήλωση με θέμα τη μείωση της ρύπανσης από το περιεχόμενο στα ναυτιλιακά καύσιμα θείο φιλοξένησαν στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ο πρόεδρος της Επιτροπής Μεταφορών Μίκαελ Κράμερ (Ομάδα των Πράσινων στο Ευρωκοινοβούλιο) και ο ευρωβουλευτής του Ποταμιού και μέλος της Επιτροπής Μεταφορών Μίλτος Κύρκος.
Η κ. Κύρκος αναφέρθηκε στην εφαρμογή της Οδηγίας Sulphur η οποία εισάγει νέα αυστηρότερα όρια για τις εκπομπές θείου. Σύμφωνα με την Οδηγία το γενικό όριο περιεκτικότητας σε θείο από τα πλοία στις Περιοχές Ελέγχου Εκπομπών Θείου (Sulphur Emission Control Areas) -Βαλτική, Βόρεια Θάλασσα και Μάγχη- έχει μειωθεί σε 0,1% από το 2015 και για όλες τις θαλάσσιες περιοχές στην ΕΕ σε 0,5% από το 2020, προσαρμόζοντας την ευρωπαϊκή νομοθεσία στα όρια που συμφωνήθηκαν στο πλαίσιο του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού. Η Οδηγία επιτρέπει στις ναυτιλιακές εταιρείες να επιλέξουν τον οικονομικότερο τρόπο συμμόρφωσης προς τις νέες τιμές, είτε με μείωση των εκπομπών μέσω scrubbers είτε με τη χρήση υγροποιημένου φυσικού αερίου LNG αντί πετρελαίου.
Ο Μ Κύρκος ανέφερε στην ομιλία του: «Οι εκπομπές έχουν γίνει, δυστυχώς, αρκετά δημοφιλείς μετά το πρόσφατο σκάνδαλο των εκπομπών της VW. Σήμερα μιλάμε για τις εκπομπές ρύπων στη θάλασσα, αλλά ο παρανομαστής είναι κοινός: τα ρυπογόνα καύσιμα έχουν πάρα πολύ σοβαρές επιπτώσεις στη δημόσια υγεία και το περιβάλλον. Και ενώ οι εκπομπές από τις χερσαίες μεταφορές μειώνονται, οι εκπομπές διοξειδίου του θείου από τα πλοία αυξάνονται διαρκώς. Το θαλάσσιο καύσιμο που χρησιμοποιείται είναι κατά μέσο όρο 2700 φορές βαρύτερο από το καύσιμο που χρησιμοποιείται στον τομέα των οδικών μεταφορών, όπου αυστηρά όρια εφαρμόζονται εδώ και πολλά χρόνια.
»Πενήντα χιλιάδες πρόωροι θάνατοι ετησίως μόνο στην Ευρώπη αποδίδονται στην ατμοσφαιρική ρύπανση που προκαλούν τα πλοία, με ετήσιο κόστος από την ατμοσφαιρική ρύπανση στα συστήματα υγείας της Ευρώπης να αναμένεται να φτάσει στα 58 δισ. ευρώ το 2020.
»Οι εκπομπές διοξειδίου του θείου προκαλούν όξινη βροχή, που είναι επιβλαβής για τα φυτά και παράγει λεπτή σκόνη, επικίνδυνη για την ανθρώπινη υγεία, προκαλώντας αναπνευστικά και καρδιαγγειακά νοσήματα και μείωση του προσδόκιμου ζωής στην ΕΕ έως και δύο χρόνια. Αν οι εκπομπές διοξειδίου του θείου από τα πλοία δεν μειωθούν, προβλέπεται να ξεπεράσουν τις συνδυασμένες εκπομπές από τις χερσαίες μεταφορές μέχρι το 2020.
»Η συμφωνία του ΙΜΟ και η Κοινοτική Οδηγία θα βελτιώσουν καθοριστικά την ποιότητα του αέρα στις ευρωπαϊκές ακτές, ιδιαίτερα στα λιμάνια και τα νησιά και θα κάνουν τη ναυτιλία μια πιο βιώσιμη μορφή μεταφορών».
Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ
- Πυρηνικά: Οι συμφωνίες ελέγχου διάδοσης όπλων οδεύουν προς τέλμα το 2026 – Αυξάνεται ο κίνδυνος κρίσης
- Δύο λέξεις που πρέπει να αποφύγετε στη λίστα με τους στόχους σας για το 2026
- «Κίτρινος πυρετός» στο ηλεκτρονικό εμπόριο – Τα στατιστικά της «απόβασης» στο… «ελληνικό καλάθι»
- Νέο ξέσπασμα του Αντετοκούνμπο: «Είμαι εδώ, μην μου κάνεις αυτή την ερώτηση, είναι ασέβεια…» (vid)
- Κρήτη: Μεθυσμένος άνδρας έπεσε στη θάλασσα και πνίγηκε – Τη σορό του εντόπισαν πολίτες
- Πώς η κουλτούρα και τα social media γίνονται ο «Δούρειος Ίππος» της ακροδεξιάς

