Με χιλιάδες -σύμφωνα με τις εκτιμήσεις- εμπορευματοκιβώτια να βρίσκονται εγκλωβισμένα στα κατά τόπους λιμάνια της χώρας, αδυνατώντας να φθάσουν στον τελικό προορισμό τους, λόγω των προβλημάτων με τις τραπεζικές συναλλαγές και των κεφαλαιακών ελέγχων ο ΣΕΒΕ ζητά από τον ΟΛΘ «ν’ αντιμετωπίσει με επιείκεια το θέμα, ώστε η επιβάρυνση των επιχειρήσεων να είναι η μικρότερη δυνατή» από τα αποθήκευτρα που αναγκάζονται να πληρώνουν.

Για λύση και διευκολύνσεις δεσμεύεται η διοίκηση του ΟΛΘ, που ήδη μελετά το θέμα.

Σημαντικά προβλήματα έχουν ανακύψει όμως και στις οδικές μεταφορές με τη διοίκηση του ΣΕΒΕ να ζητά να αναζητηθούν εναλλακτικοί τρόποι για τη μεταφορά των εμπορευμάτων π.χ. με τη χρησιμοποίηση φορτηγών τρίτων χωρών.

Μεγάλη επιβάρυνση από τα αποθήκευτρα

Στην περίπτωση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, ήδη φορείς των επιχειρηματιών έχουν ζητήσει εδώ και ημέρες από τη διοίκηση να εξετάσει τρόπους για την ελάφρυνση όσων έχουν «εγκλωβισμένα» κοντέινερς.

Το θέμα μάλιστα ετέθη σε σύσκεψη της διοίκησης του λιμανιού προχθές (Τετάρτη) με την ομάδα εργασίας για την επιβατική κίνηση του Συμβουλίου Φορέων Λιμένος Θεσσαλονίκης, στην οποία συμμετείχαν εκπρόσωποι του Δήμου, του Συνδέσμου Εξαγωγέων Β.Ελλάδος (ΣΕΒΕ), του Συλλόγου Εκτελωνιστών, των επιμελητηρίων Εμποροβιομηχανικό (ΕΒΕΘ), Επαγγελματικό (ΕΕΘ) και Βιοτεχνικό Θεσσαλονίκης (ΒΕΘ), του Εμπορικού Συλλόγου, της Ομοσπονδίας Βιοτεχνικών Σωματείων Θεσσαλονίκης και του Συλλόγου Ναυτικών Πρακτόρων.

Με ανακοίνωση του ΣΕΒΕ να επαναφέρει σήμερα, Παρασκευή, το ζήτημα των αποθήκευτρων, ζητώντας από τη διοίκηση του λιμανιού «ν’ αντιμετωπίσει με επιείκεια το θέμα, ώστε η επιβάρυνση των επιχειρήσεων να είναι η μικρότερη δυνατή» ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης ΑΕ (ΟΛΘ ΑΕ), Δημήτρης Μακρής, δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ:

«Θα εξετάσουμε το θέμα με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και θα βρούμε λύσεις κατά περίπτωση, αντικειμενικά και με κοινούς κανόνες».

Ερωτηθείς αν υπάρχουν στοιχεία για το πόσα εμπορευματοκιβώτια παραμένουν αυτή τη στιγμή στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης για λόγους που σχετίζονται με τα προβλήματα στις τραπεζικές συναλλαγές απάντησε ότι γίνεται πλήρης στατιστική καταγραφή, στην οποία θα στηριχθεί και η κατά περίπτωση αντιμετώπιση των επιχειρήσεων. Προς το παρόν όμως δεν υπάρχουν στοιχεία προς ανακοίνωση.

Ο κ. Μακρής υπενθύμισε ακόμη ότι η διοίκηση της ΟΛΘ ΑΕ παρενέβη άμεσα ώστε οι συναλλαγές των πελατών του λιμανιού κατά τη διάρκεια της τραπεζικής αργίας να γίνονται ανεμπόδιστα.

«Ήδη από τις 7.30 το πρωί της ημέρας που έκλεισαν οι τράπεζες, βρήκαμε τον τρόπο να δεχόμαστε επιταγές των πελατών μας ώστε να μην υπάρχουν προβλήματα στις συναλλαγές τους, γεγονός για το οποίοι οι φορείς εξέφρασαν την ικανοποίησή τους κατά την προχτεσινή σύσκεψη» επισήμανε ο κ. Μακρής.

Σημαντικά προβλήματα και στις οδικές μεταφορές

Τα προβλήματα των επιχειρήσεων λόγω των capital controls δεν αφορούν όμως μόνο τα κοντέινερς. Σημαντικά προβλήματα έχουν ανακύψει και με τις οδικές μεταφορές.

Αφενός, πολλές μεταφορικές εταιρείες ζητούν την πληρωμή τους τοις μετρητοίς (ώστε να είναι σε θέση να προμηθευτούν πετρέλαιο κίνησης για τα φορτηγά των στόλων τους) και αφετέρου το κόστος μεταφοράς εξαγόμενων προϊόντων έχει αυξηθεί κατακόρυφα, καθώς δεν υπάρχουν φορτία προς επιστροφή.

Για το διάστημα που διαρκεί αυτή η ανωμαλία, η διοίκηση του ΣΕΒΕ ζητά, να αναζητηθούν -σε συνεργασία με το Υπουργείο Οικονομίας, Υποδομών, Μεταφορών και Ναυτιλίας- εναλλακτικοί τρόποι για τη μεταφορά των εμπορευμάτων π.χ. με τη χρησιμοποίηση φορτηγών τρίτων χωρών.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ,ΑΠΕ-ΜΠΕ