Η γαλλική φίρμα αποκαλύπτει την «απόλυτη», όπως τη χαρακτηρίζει, ενσάρκωση του 308 η οποία, αξιοποιώντας την plug-in υβριδική τεχνολογία σε συνδυασμό με την υπογραφή της Peugeot Sport, φιλοδοξεί «να προσφέρει μια ματιά για το μέλλον των sports cars», διαθέτοντας ισχύ 500 ίππων, τετρακίνηση ενώ εκλύει στην ατμόσφαιρα μόλις 70 γρ./χλμ. διοξείδιου του άνθρακα.

Ξεκινώντας από την εξωτερική του εμφάνιση, η Peugeot έχει πάρει ως αφετηρία το 308 R Concept που παρουσίασε το 2013, στην έκθεση της Φρανκφούρτης εμπλουτίζοντάς το με στοιχεία από την πρόσφατη εκδοχή του Quartz Concept που αποκάλυψε στη Γενεύη τον Μάρτιο.

Έτσι το αισθητικό στίγμα του 308 R Hybrid διαμορφώνουν το χαρακτηριστικά διαφορετικό μπροστινό τμήμα με τις νέου σχεδιασμού μεγάλες εισαγωγές αέρα, οι διογκωμένοι θόλοι που φιλοξενούν τροχούς 19 ιντσών και η διχρωμία γαλάζιου/μαύρου που, εσχάτως, συνηθίζουν οι Γάλλοι για τις ισχυρότερες πρωτότυπες και μη εκδόσεις τους.

Όλα τα παραπάνω αναλαμβάνουν να σηματοδοτήσουν το plug-in υβριδικό σύνολο που βρίσκεται στην καρδιά του πρωτότυπου 308 R και το οποίο αποτελείται από τρεις κινητήρες. Πρόκειται για το γνώριμο τετρακύλινδρο κινητήρα βενζίνης THP των 1,6 λίτρων και δύο ηλεκτρικά μοτέρ ισχύος 115 ίππων το καθένα που τοποθετούνται ένα σε κάθε άξονα παρέχοντας τη δυνατότητα τετρακίνησης.

Η συνδυαστική ισχύς του παραπάνω συνόλου διαμορφώνεται σε 500 ίππους και 730 Nm ροπής, «δίνοντας στο οικογενειακό hatchback επιδόσεις supercar», όπως υπογραμμίζει η Peugeot.

Σε απόλυτες τιμές αυτό ισοδυναμεί με τη δυνατότητα του 308 R HΥbrid να επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 4,0 δευτερόλεπτα ενώ η μέγιστη ταχύτητά του διαμορφώνεται σε 250 χλμ./ώρα ενώ, εκλύει στην ατμόσφαιρα μόλις 70 γρ./χλμ. διοξειδίου του άνθρακα.

Σε ό,τι αφορά τις παραμέτρους λειτουργίας του το 308 R HΥbrid διαθέτει τέσσερα προγράμματα οδήγησης για την καλύτερη αξιοποίηση των δυνατοτήτων του συνόλου του, αναλόγως με τις περιστάσεις και τις απαιτήσεις. Αναλυτικότερα, υπάρχει το πρόγραμμα Hot Lap, όπως επιγράφεται, το οποίο προσφέρει το μέγιστο από όλους τους κινητήρες, συνδυαστικής ισχύος 500 ίππων με κριτήριο τις υψηλότερες δυνατές επιδόσεις.

Στο Track Mode, η ισχύς περιορίζεται στους 400 ίππους και τα 530 Nm ροπής ενώ τον πρώτο λόγο σε αυτή τη λειτουργία έχει ο κινητήρας βενζίνης σε συνδυασμό με την εκ περιτροπής παρέμβαση και των δύο ηλεκτρικών μοτέρ.

Το πρόγραμμα Road, όπως υποδηλώνει το όνομά του έχει σχεδιαστεί για χρήση σε δρόμους εκτός των αστικών τειχών και η προσφερόμενη ισχύς φτάνει έως και τους 300 ίππους, προερχόμενη από τον κινητήρα βενζίνης και το μοτέρ που τοποθετείται στον πίσω άξονα.

Τέλος, το πρόγραμμα ZEV είναι ειδικά σχεδιασμένο για την κίνηση εντός πόλης και τον πρώτο λόγο έχει ο ηλεκτροκινητήρας που κινεί τους πίσω τροχούς, με το βενζινοκινητήρα να παρεμβαίνει όταν οι απαιτήσεις και η πίεση στο πεντάλ γκαζιού αυξάνονται.

Τις προδιαγραφές του 308 R HΥbrid συμπληρώνει ένα αντίστοιχο των επιδόσεών του σύστημα πέδησης το οποίο αποτελείται από αεριζόμενα δισκόφρενα με τετραπίστονες δαγκάνες μπροστά και δισκόφρενα πίσω που όμως δεν συμμετέχει κάθε φορά στη διαδικασία πέδησης μιας και το ρόλο αυτό αναλαμβάνουν σε όλο το φάσμα «ταχυτήτων» οι ηλεκτροκινητήρες και το σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση, προφυλάσσοντας έτσι, δισκόφρενα και τακάκια αλλά και τροφοδοτώντας με ενέργεια τις μπαταρίες.

Σε ό,τι αφορά τη διαδικασία φόρτισης των μπαταριών επιτυγχάνεται είτε μέσω του μπροστινού ηλεκτρικού μοτέρ που λειτουργεί ως γεννήτρια αντλώντας ενέργεια από το βενζινοκινητήρα είτε μέσω συστήματος ταχείας φόρτισης που επιτρέπει την πλήρη φόρτιση των συστοιχιών σε μόλις 45 λεπτά.

auto.in.gr