Σε χαμηλά επίπεδα διατηρείται η καταναλωτική εμπιστοσύνη σε Γερμανία και Γαλλία σύμφωνα με στοιχεία που δόθηκαν σήμερα Παρασκευή στη δημοσιότητα. Βασικό χαρακτηριστικό των ερευνών που διενεργήθηκαν για τις δύο μεγάλες ευρωπαϊκές οικονομίες είναι η απροθυμία των καταναλωτών να κάνουν μείζονες αγορές.

Η έρευνα του γερμανικού ινστιτούτου GfK κατέγραψε πτώση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης στη Γερμανία από 8,6 μονάδες το Σεπτέμβριο σε 8,3 μονάδες τον Οκτώβριο.Η έρευνα της GfK -που χρησιμοποιεί στοιχεία του τρέχοντα μήνα για να καταλήξει σε ένα μέγεθος για τον επόμενο μήνα- κατέδειξε υποχώρηση των προσδοκιών για την γερμανική οικονομία και το εισόδημα των πολιτών, καθώς και απροθυμία στην πραγματοποίηση αγορών.

Την ίδια στιγμή, αμετάβλητη στις 86 μονάδες έμεινε η γαλλική καταναλωτική εμπιστοσύνη το Σεπτέμβριο, διαμορφούμενη χαμηλότερα από το μακροπρόθεσμο μέσο όρο των 100 μονάδων. Βασικό χαρακτηριστικό της έρευνας ήταν η απροθυμία των Γάλλων καταναλωτών να κάνουν μείζονες (σημαντικές) αγορές. Σημαντική δε πτώση σημείωσαν και οι εκτιμήσεις για την αποταμιευτική ικανότητα των Γάλλων καταναλωτών.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ