Οι τοιχογραφίες που ξεχωρίζουν κινούνται σε ένα ευρύ φάσμα συμπλέοντας με την πολυσυλλεκτικότητα. Από την Ελλάδα μέχρι τη Βραζιλία και από τη Γερμανία μέχρι το Αφγανιστάν διατηρούν την ταυτότητα της χώρας που «φιλοξενούνται», ενώ αναδεικνύουν πολιτικά και οικονομικά «αγκάθια».
Έχει ανθήσει τα τελευταία χρόνια, ενώ το συναντά κανείς σε όλο και περισσότερες πόλεις παγκοσμίως με την «ταμπέλα» της τέχνης. Το street art εμφανίζεται πλέον με την όψη του μαζικού, ενώ η απομάκρυνση από το λαθραίο και το απεχθές είναι γεγονός τα τελευταία χρόνια.

Πρόκειται για μια σύγχρονη μορφή έκφρασης και τέχνης, που «βλέπει» την πολυφωνία. Άλλοτε εμφανίζεται ως όχημα εκδήλωσης συναισθημάτων και εκτόνωσης, ενώ μπορεί να το συναντήσει κανείς και ως μωσαϊκό διαμαρτυριών για την εκάστοτε κοινωνική και πολιτική συγκυρία.Υπάρχουν και φορές που αναδεικνύεται σε τοίχο των παθών.

Στην Ελλάδα το street art αποκτά όλο και περισσότερους οπαδούς, με τη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών να διοργανώνει σε κλειστό χώρο μία έκθεση – καταγραφή της ελληνικής graffiti και street art σκηνής, όπως αυτή αποτυπώνεται σήμερα στους δρόμους της Αθήνας και άλλων μεγάλων πόλεων της Ελλάδας.

Εντυπωσιακές τοιχογραφίες παγκοσμίως:

Στον τοίχο της περίφραξης γύρω από το εργοτάξιο της νέας έδρας της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας στη Φραγκφούρτη – πηγή Reuters

Στο Σάολο Πάολο της Βραζιλίας – πηγή Reuters

Στο Μεξικό – πηγή Associated Press

Στη Βομβάη της Ινδίας – πηγή Reuters

Στην Ουκρανία, η τοιχογραφία απεικονίζει τον Βλαντιμίρ Πούτιν να δίνει το χέρι του σε κατοίκους της Κριμαίας – πηγή Reuters

Στην οδό Πειραιώς στο παλιό εργοστάσιο φωταερίου – πηγή Associated Press

Στο Αφγανιστάν εν μέσω εκλογών – πηγή Associated Press

Ελισάβετ Σταμοπούλου