Ολοκληρώνεται την Πέμπτη 13 Φεβρουαρίο το τριήμερο συνέδριο Φαρμακευτικού Μάρκετινγκ «Επιμόρφωση – Αναμόρφωση – Μεταμόρφωση», που διοργανώνεται με πρωτοβουλία της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακευτικού Μάρκετινγκ (ΕΕΦαΜ). Ιδιαίτερη στιγμή του συνεδρίου τα Αριστεία Φαρμακευτικού Μάρκετινγκ τα οποία αφορούν την Καλύτερη Επικοινωνιακή Εκστρατεία στη Διαχείριση Κύκλου Ζωής προϊόντων, την Yποστήριξη Μη Υποχρεωτικώς Συνταγογραφούμενων Φαρμάκων (ΜΗΣΥΦΑ), και την εκστρατεία ενημέρωσης/ευαισθητοποίησης του κοινού.

Κατά τη διάρκεια των εργασιών, διακεκριμένοι Έλληνες και ξένοι ομιλητές από την Πολιτεία, τη φαρμακευτική αγορά και άλλους επιχειρηματικούς κλάδους, συνδιαλέγονται για τα πιο επίκαιρα θέματα της φαρμακευτικής βιομηχανίας.

Ανάμεσα στους ξένους ομιλητές διακρίνεται, η Sarah Rickwood, Director IMS Europe Thought Leadership Team, με επίκεντρο της ομιλίας της την διαμόρφωση της φαρμακευτικής αγοράς στο μέλλον και ο Emiliano Gummati, Vice President Digital Engagement Solutions Cegedim Group, ο οποίος αναφέρεται στο Multichannel Marketing και τις αλλαγές στο φαρμακευτικό επιχειρείν από τη χρήση των νέων τεχνολογιών.

Ο Γεώργιος Καλαφατάκης,πρόεδρος του Δ.Σ. της Ε.Ε.Φα.Μ., αναφερόμενος στο συνέδριο σημειώνει ότι αποτελεί μια δυναμική παρέμβαση για την ανάπτυξη του ελληνικού φαρμακευτικού Μάρκετινγκ και είναι η κορύφωση μιας σειράς άλλων πρωτοβουλιών που υλοποιεί η ΕΕΦαΜ προς την ίδια κατεύθυνση, δηλαδή την ανάπτυξη του μάρκετινγκ και των στελεχών του.

«Το Συνέδριο διοργανώνεται κάθε δύο χρόνια, προάγοντας το φαρμακευτικό μάρκετινγκ και την ιατρική επιστημονική ενημέρωση για τα νέα φάρμακα στην χώρα μας, δίνοντας τη δυνατότητα στους συνέδρους να συζητήσουν για το ρόλο του Μάρκετινγκ στην προώθηση της καινοτομίας στο φάρμακο, την ενημέρωση στην χρήση των φαρμάκων και για όλες τις εξελίξεις στην φαρμακευτική αγορά στην Ελλάδα και στον υπόλοιπο κόσμο.»

Αναφερόμενος στα Αριστεία Φαρμακευτικού Μάρκετινγκ, ο κ. Καλαφατάκης τα χαρακτηρίζει «σταθμό του Συνεδρίου καθώς φέτος οι 10 φιναλίστ μετά την πρόκρισή τους από την επταμελή Κριτική Επιτροπή στην προκριματική φάση, θα κριθούν από το συνεδριακό κοινό σε 3 κατηγορίες για την Καλύτερη Επικοινωνιακή Εκστρατεία στη Διαχείριση Κύκλου Ζωής προϊόντων, στην Yποστήριξη Μη Υποχρεωτικώς Συνταγογραφούμενων Φαρμάκων (ΜΗΣΥΦΑ), στην εκστρατεία ενημέρωσης/ευαισθητοποίησης του κοινού.»

Ο πρόεδρος του 9ου Συνεδρίου της ΕΕΦαΜ και πρόεδρος του ΣΦΕΕ, Κωνσταντίνος Φρουζής, ανεφερόμενος στις αλλαγές τόσο στην οικονομία όσο και στην φαρμακοβιομηχανία σημειώνει ότι «το ζητούμενο επιχειρησιακό μοντέλο των φαρμακευτικών εταιρειών πρέπει να έχει δύο βασικά χαρακτηριστικά, να επεκτείνει τις προσφερόμενες θεραπευτικές υπηρεσίες προς τους επαγγελματίες υγείας, τους ασθενείς και το σύστημα υγείας καθώς και να προτείνει μια νέου είδους συνεργασία τόσο με τους επαγγελματίες υγείας όσο και με τα κοινωνικά ταμεία, τα στελέχη των υπηρεσιών του Συστήματος Υγείας και την Πολιτεία».

«Η φαρμακευτική βιομηχανία έχει όλα αυτά τα απαραίτητα χαρακτηριστικά για να πρωταγωνιστήσει στο νέο αναπτυξιακό πρότυπο της χώρας. Χρειάζονται όμως πολιτικές που θα συμβάλλουν στο να δοθεί η απαραίτητη ώθηση όπως π.χ. η εξισορρόπηση του δημόσιου φαρμακευτικού προϋπολογισμού και των κέντρων κόστους πέραν των φαρμάκων, η διασφάλιση βιωσιμότητας του συστήματος υγείας, των φαρμακευτικών επιχειρήσεων, των επενδύσεων της παραγωγής και της απασχόλησης και φυσικά η διασφάλιση της πρόσβασης των ασθενών σε καινοτόμες θεραπείες και γενόσημα φάρμακα. Πιστεύουμε άλλωστε ότι τα γενόσημα μπορεί να αναδειχθούν σε μοχλό ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας, αν δημιουργηθεί ξεκάθαρο πλαίσιο κινήτρων για την χρήση τους», καταλήγει ο κ. Φρουζής.

Ο πρόεδρος του ΣΦΕΕ, εστιάζει στην ανάγκη εφαρμογής της Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και την προσπάθεια που καταβάλλει η Ελλάδα τα τελευταία χρόνια προς αυτή την κατεύθυνση. Γι’ αυτό το λόγο στη θεματολογία του 9ου Συνεδρίου έχει ενταχθεί ειδικό Στρογγυλό Τραπέζι με στόχο να φωτίσει τις τεράστιες θετικές επιπτώσεις σε όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, στη φαρμακευτική βιομηχανία και το μάρκετινγκ.

«Η καθιέρωση της ηλεκτρονικής συνταγογράφησης συμβάλλει αισθητά στην μείωση της σπατάλης δημοσίου χρήματος στον χώρο της υγείας και διευκολύνει ασφαλισμένους, γιατρούς και φαρμακοποιούς. Στο Συνέδριο θέλουμε να αναδειχθούν σημαντικές πτυχές όπως ο τρόπος που εφαρμόζεται το σύστημα, τα στοιχεία που παράγονται, πως μπορούν να αξιοποιηθούν αυτά τα στοιχεία από την Πολιτεία, από τις εταιρείες και το μάρκετινγκ για τη λήψη καλύτερων αποφάσεων, αλλά και ποια επένδυση σε άτομα και δεξιότητες πρέπει να γίνουν στο πλαίσιο της αναμόρφωσης του κλάδου για καλύτερη αξιοποίηση των στοιχείων από την ηλεκτρονική συνταγογράφηση και την ηλεκτρονική διακυβέρνηση γενικότερα», υπογραμμίζει ο κ. Φρουζής και τονίζει την ανάγκη ανάπτυξης και εκπαίδευσης του ανθρώπινου δυναμικού στον χώρο της φαρμακευτικής βιομηχανίας ώστε να «αναδειχθούν ποιες είναι οι σημερινές ανάγκες εκπαίδευσης των στελεχών και τα στοιχεία που πρέπει να έχουν κατά νου που θέλουν να σχεδιάσουν την προώθηση της καριέρας τους».

Τέλος, ο πρόεδρος της ΠΕΦ, Δημήτρης Δέμος, αναφερόμενος στις πολυάριθμες αλλαγές στην φαρμακευτική αγορά τονίζει ότι «οι διαρκείς αλλαγές και ως αποτέλεσμα τους η ύφεση στην οικονομία και την αγορά, φαίνεται ότι θα συνεχισθούν και το επόμενο χρονικό διάστημα. Και τα δύο αυτά αποτελούν τη μεγαλύτερη απειλή για τις επιχειρήσεις που δεν θα καταφέρουν να ανταποκριθούν, ν’ αλλάξουν και να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα. Η ηγεσία και τα στελέχη πρέπει να βρουν τους κατάλληλους και αποτελεσματικούς μηχανισμούς να ηγηθούν και να προπορευθούν των εξελίξεων και των αλλαγών.»

Ο κ. Δέμος αναφερόμενος στα Αριστεία Φαρμακευτικού Μάρκετινγκ σημειώνει ότι «ο διαγωνισμός των Αριστείων είναι ο μοναδικός στην χώρα που επιβραβεύει στελέχη του φαρμακευτικού μάρκετινγκ και στοχεύει στην ουσία να αναδείξει την πρωτοτυπία, την καινοτομία και τη δημιουργικότητα στο μάρκετινγκ και την ιατρική ενημέρωση. Η σημαντικότητά του επιβεβαιώνεται από τις αυξανόμενες υποψηφιότητες που υποβάλλονται σε κάθε διαγωνισμό, ενώ φέτος ξεπεράστηκε κάθε προηγούμενη συμμετοχή με 29 συμμετοχές από 18 εταιρείες στην προκριματική φάση, ενώ 10 φιναλίστ θα παρουσιάσουν την εκστρατεία τους ενώπιον των συναδέλφων τους, την τελευταία ημέρα του Συνεδρίου.»

Επιμέλεια: Μαίρη Μπιμπή

health.in.gr