Παράταση του καθεστώτος ασφάλισης των εξαγωγικών πιστώσεων ζήτησε ο Β. Κορκίδης
Στις αρχές Δεκεμβρίου αναμένονται τα αποτελέσματα της διαβούλευσης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής με τα κράτη-μέλη της ΕΕ, σχετικά με την παράταση του ευνοϊκού καθεστώτος ασφάλισης των βραχυπρόθεσμων εξαγωγικών πιστώσεων που παρέχονται σε Έλληνες εισαγωγείς, το οποίο επίσης αφορά και τους εξαγωγείς που εισάγουν πρώτες ύλες.
Στις αρχές Δεκεμβρίου αναμένονται τα αποτελέσματα της διαβούλευσης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής με τα κράτη-μέλη της ΕΕ, σχετικά με την παράταση του ευνοϊκού καθεστώτος ασφάλισης των βραχυπρόθεσμων εξαγωγικών πιστώσεων που παρέχονται σε Έλληνες εισαγωγείς, το οποίο επίσης αφορά και τους εξαγωγείς που εισάγουν πρώτες ύλες.
Αυτό ανέφερε ο πρόεδρος της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου Β. Κορκίδης στην τοποθέτησή του σχετικά με τις στρατηγικές στήριξης επιτυχημένων εξαγωγών στο εξαγωγικό συνέδριο Exports Money Conference 2013 που πραγματοποιείται σήμερα στην Αθήνα.
Ο κ. Κορκίδης υπενθύμισε, επίσης, ότι το αποτέλεσμα της διαβούλευσης θα διευκρινίζει εάν η Ελλάδα θα συνεχίσει να θεωρείται μία χώρα «Μη Εμπορεύσιμων Κινδύνων» και για το έτος 2014, οπότε και θα συνεχιστεί το γνωστό ευνοϊκό καθεστώς ασφάλισης των βραχυπρόθεσμων εξαγωγικών πιστώσεων που παρέχονται σε Έλληνες εισαγωγείς, ή αντίθετα, αν η Ελλάδα θα θεωρείται στο 2014 σαν χώρα «Εμπορεύσιμων Κινδύνων», οπότε οι ξένες εταιρείες Ασφάλισης Εξαγωγικών Πιστώσεων θα καλύπτουν με δική τους ευθύνη τις εξαγωγικές πιστώσεις προς Έλληνες εισαγωγείς, χωρίς να απαιτούν την Εγγυοδοσία του ΟΑΕΠ.
Το συνέδριο Exports Money Conference 2013 που διοργανώνεται από την Ethos Media ΑΕ, σε συνεργασία με την Ένωση Διπλωματικών Υπαλλήλων Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων (ΕΝΔΥ ΟΕΥ) επικεντρώνεται στη σημασία της χάραξης εθνικής στρατηγικής εξωστρέφειας και στη συνεργασία όλων των συναρμόδιων φορέων επισημάνθηκε στo πλαίσιο της διοργάνωσης του.
Κατά την έναρξη του συνεδρίου, ο γγ Αγροτικής Πολιτικής και Διεθνών Σχέσεων, του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κ. Δ. Μελάς, επισήμανε ότι η στρατηγική για την ανάπτυξη του αγροδιατροφικού προϊόντος της Ελλάδας πρέπει να βασίζεται κυρίως στην ιστορία της, σε συνδυασμό με υψηλής ποιότητας μάρκετινγκ και περαιτέρω ανάπτυξη προϊόντων υψηλής ποιότητας τοπικού χαρακτήρα.
Ο ειδικός γραμματέας Κοινοτικών Πόρων και Υποδομών του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κ. Δ. Ιατρίδης, αναφέρθηκε στα χρηματοδοτικά προγράμματα που μπορούν να αξιοποιήσουν οι αγρότες και οι κτηνοτρόφοι και υπογράμμισε: «Οραματιζόμαστε μία νέα κατάσταση πραγμάτων με ισχυρές ομάδες παραγωγών, με έμφαση στην καινοτομία και την έρευνα, με καθετοποιημένη παραγωγή, με τυποποιημένα, πιστοποιημένα, ποιοτικά και ελκυστικά προϊόντα, με προστιθέμενη αξία σε κάθε στάδιο της παραγωγικής διαδικασίας, με νέους ανθρώπους στην αγροτική παραγωγή, με ισχυρή παρουσία παντού. Με συγκεκριμένο σχέδιο και στρατηγική, με στόχο τη διάχυση του παραγόμενου πλούτου στον αγροτικό κόσμο, δουλεύοντας για τους πολλούς και όχι για τους λίγους, πριμοδοτώντας, όμως τους καλύτερους και τους πιο ανταγωνιστικούς».
Ο πρόεδρος της Ένωσης Διπλωματικών Υπαλλήλων Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων κ. Δούκας Μαρινόπουλος, σημείωσε ότι πρέπει, το συντομότερο, να αρθούν όλα τα αντικίνητρα που εμποδίζουν την ταχύτερη αύξηση των εξαγωγών και για να γίνει αυτό χρειάζεται συντονισμός και συνεργασία.
Επιγραμματικά αναφέρθηκε σε κλάδους και προϊόντα που έχουν κάνει αισθητή την παρουσία τους στις εξαγωγές της χώρας, όπως οι καινοτόμες αγροτικές και βιολογικές καλλιέργειες με πιστοποιημένα προϊόντα, σημείωσε ότι διαχρονικά είναι σημαντική η παρουσία του κλάδου των ιχθυοκαλλιεργειών και της φαρμακοβιομηχανίας, ενώ και στον κλάδο τροφίμων και ποτών σημαντική είναι η συμβολή καινοτόμων προϊόντων. Ακόμη, ενδιαφέρον παρουσιάζουν και τα καινοτόμα δομικά υλικά, οι μπαταρίες προηγμένης τεχνολογίας και οι προσπάθειες μικρών εταιρειών κινητής τηλεφωνίας.
Η διευθύντρια Συναλλακτικής Τραπεζικής του Ομίλου της Eθνικής Τράπεζας κ. Εύη Πασσά, κάνοντας μία σύνοψη της παγκόσμιας αγοράς ανέφερε ότι παρατηρείται μία μικρή στροφή στα παραδοσιακά προϊόντα μετά την παγκόσμια οικονομική κρίση. Ωστόσο, η τάση παραμένει ο «ανοιχτός λογαριασμός», που αντιπροσωπεύει περίπου το 80% του Διεθνούς Εμπορίου παγκοσμίως.
Η πρόσβαση σε ρευστότητα, ιδίως των ΜΜΕ, αποτελεί το βασικό θέμα λόγω του κόστους των απασχολούμενων κεφαλαίων των τραπεζών, ενώ η εφοδιαστική αλυσίδα είναι ο τομέας που συγκεντρώνει το ενδιαφέρον των τραπεζών που επενδύουν σε B2B ηλεκτρονικές πλατφόρμες και λύσεις.
Υπογράμμισε ακόμη ότι, η αναγκαία εξειδίκευση των τραπεζών στο Trade Finance οδηγεί σε σύγκλιση της αγοράς και στην ανάθεση των υποστηρικτικών εργασιών (back- office operations) σε τρίτους (outsourcing) ενώ πρόσθεσε ότι οι τράπεζες συνεργάζονται με ασφαλιστικούς φορείς για να προσφέρουν εναλλακτικές λύσεις χρηματοδότησης.
Υπενθύμισε ακόμη ότι σύμφωνα με έρευνα της τράπεζας για τις Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις, στην Ελλάδα, οι ΜΜΕ συνεισφέρουν το 35% των εξαγωγών, έναντι 24% για τις ευρωπαϊκές ΜΜΕ. Το ποσοστό των ΜΜΕ που εξάγουν πάνω από το 10% του κύκλου εργασιών αυξήθηκε σε 55% του συνόλου των εξωστρεφών ΜΜΕ (από 45% το 2002)-προσεγγίζοντας έτσι τα ευρωπαϊκά δεδομένα, σχεδόν το 1/3 των ΜΜΕ δραστηριοποιείται στο εξωτερικό, με τις πωλήσεις εκτός Ελλάδος να καλύπτουν το 23% του κύκλου εργασιών των εξωστρεφών εταιρειών ενώ το μέγεθος της επιχείρησης αποτελεί προσδιοριστικό παράγοντα της εξωστρέφειάς της: 42% των μεσαίων επιχειρήσεων εξάγουν έναντι 17% των μικρών.
Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ
- «HOTΕΛ ΕΛVIRA»: Συγκλονιστικές εξελίξεις στο αποψινό επεισόδιο στο MEGA
- Netflix: Αλλάζει το τοπίο στην ψυχαγωγία – Τι σημαίνει η εξαγορά της Warner
- Athens Airport Soars as Luxury Travel Rebounds
- Έχει καταλάβει η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη την εθνική ζημιά που έκανε με την υπόθεση Predator;
- Ρεάλ Σοσιεδάδ: Πρόληψη τραυματισμών με τεχνολογία κβαντικής έμπνευσης
- Πτώση βράχων στη λεωφόρο Αθηνών-Σουνίου – Κλειστή η δεξιά λωρίδα κυκλοφορίας


