Η αμαξοστοιχία που εκτροχιάστηκε στις 24 Ιουλίου στο Σαντιάγο ντε Κομποστέλα έτρεχε με 153 χιλιόμετρα ανά ώρα κατά τη στιγμή του δυστυχήματος, το οποίο στοίχισε τη ζωή σε 79 ανθρώπους, ενώ ο μηχανοδηγός μιλούσε στο τηλέφωνο, ανακοίνωσε το Ανώτατο Δικαστήριο της Γαλικίας μετά την πρώτη ανάλυση των δεδομένων από τα μαύρα κουτιά του συρμού.

«Πριν από το σημείο του δυστυχήματος ο συρμός κινούνταν με 192 χιλιόμετρα», ανέφερε το δικαστήριο, επισημαίνοντας πως «τα φρένα είχαν ενεργοποιηθεί λίγα δευτερόλεπτα πριν από το δυστύχημα».

Τα 153 χιλιόμετρα είναι ταχύτητα σχεδόν διπλάσια από το όριο των 80 χλμ στο σημείο. Τα φρένα θα έπρεπε να είχαν ενεργοποιηθεί χιλιόμετρα πριν από το σημείο, εξηγούν οι Ισπανικοί Σιδηρόδρομοι.

Από τα δεδομένα που περιέχονται στα μαύρα κουτιά προκύπτει πως ο μηχανοδηγός της ταχείας μιλούσε στο υπηρεσιακό τηλέφωνο (όχι το κινητό του) με έναν άλλο εργαζόμενο των σιδηροδρόμων τη στιγμή που συνέβη ο εκτροχιασμός και, κατά τα φαινόμενα, «συμβουλευόταν έναν χάρτη».

Με βάση την εξέταση των μαύρων κουτιών προκύπτει πως «ο μηχανοδηγός την ώρα του δυστυχήματος συνομιλούσε στο τηλέφωνο με ένα μέλος του προσωπικού της εταιρείας σιδηροδρόμων Renfe, κατά τα φαινόμενα έναν ελεγκτή», ο οποίος του έδινε οδηγίες και «φαίνεται πως συμβουλευόταν έναν χάρτη, ή κάποιο παρόμοιο έντυπο», σύμφωνα με την ανακοίνωση που εξέδωσε το δικαστήριο.

Ο οδηγός που κρατείται από την πρώτη στιγμή (είχε τραυματιστεί μάλλον ελαφρά) βαρύνεται με ανθρωποκτονία εξ αμελείας και κατά συρροή.

Οι έρευνες των Αρχών συνεχίζονται.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ,ΑΠΕ/Reuters