Στις 19 Ιουλίου 2013, η αρμόδια αρχή για την επικοινωνίες στην Γαλλία έκλεισε ανώδυνα για την Iliad, τον δεύτερο μεγαλύτερο πάροχο σταθερής ευρυζωνικής πρόσβασης στο Ίντερνετ. Μετά από πολύμηνη διερεύνηση των καταγγελιών από καταναλωτές που την έφεραν να ρυθμίζει την κυκλοφορία στο δίκτυό της έτσι ώστε να καθιστά την πρόσβαση στο YouTube προβληματική, η αρμόδια αρχή έβαλε την υπόθεση στο αρχείο.

Ο μεγαλύτερος ανταγωνιστής της Iliad, η Orange είχε προηγουμένως δημοσιοποιήσει ότι η Google επενδύει εκατομμύρια ευρώ κάθε χρόνο στην βελτίωση των υποδομών της Orange για να διασφαλίζει ότι η οι υπηρεσίες της παρέχονται σωστά σε όλους της συνδρομητές της Orange, μεταδίδει το πρακτορείο Reuters.

Κάποιοι έχουν εκφράσει την άποψη, ότι εταιρείες όπως η Google ή η Netflix θα πρέπει να αναλάβουν μέρος του κόστους για την αύξηση του εύρους ζώνης αντί να απολαμβάνουν δωρεάν διαμεταγωγή του περιεχομένου τους, το οποίο δημιουργεί κυκλοφοριακό και εξαναγκάζει τους παρόχους σε νέες επενδύσεις για να ανταποκριθούν. Πάντως, η συζήτηση γύρω από το θέμα της ουδετερότητας του Διαδικτύου είναι πολύπλοκο και κάθε κράτος-μέλος της Ε.Ε. έχει αντιμετωπίσει διαφορετικά, διάφορες πτυχές του προβλήματος.

Πάντως, το γαλλικό ARCEP (Autorité de régulation des télécoms) δεν βρήκε στοιχεία που να τεκμηριώνουν ότι η Iliad είχε την πρόθεση να ρυθμίσει την ιντερνετική κίνηση στο δίκτυό της, Free Mobile. H σχετική νομοθεσία περί ουδετερότητας του Διαδικτύου επιβάλλει στους παρόχους να μεταχειρίζονται ισότιμα όλα τα πακέτα δεδομένων.

Η αρμόδια αρχή για την αντι-ανταγωνιστική συμπεριφορά στον τομέα των επικοινωνιών στην Γαλλία ξεκίνησε την διερεύνηση μετά από έρευνα που δημοσίευσε η επιτροπή προστασίας των καταναλωτών. Η UFC Que Choisir έδειξε ότι το 83% των πελατών της Iliad, το 47% των πελατών της Orange και το 46% από τους πελάτες της SFR (Vivendi), δεν μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν το YouTube.

Πάντως, στο ρεπορτάζ του Reuters το γεγονός ότι δεν αποδείχτηκε εσκεμμένη παρέμβαση στην ιντερνετική κίνηση, αποδίδεται σε αδυναμία του ρυθμιστή της αγοράς να φτάσει την έρευνα σε βάθος. Κάνει λόγο για «σκοτεινές» εμπορικές συμφωνίες ανάμεσα σε ISP, μεσολαβητές ή γίγαντες του περιεχομένου που καθορίζουν συχνά την εμπειρία του χρήστη στο Ίντερνετ, όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά. Το πρόβλημα φαίνεται ότι αντιλαμβάνεται και ο ρυθμιστής, αφού το ARCEP φέρεται να έχει αρχίσει να συλλέγει στοιχεία για δείκτες «ιντερνετικής ποιότητας» από εταιρείες και χρήστες και θα δημοσιεύσει τα σχετικά αποτελέσματα πριν το τέλος του 2013.

In.gr Τεχνολογία