Την υποχρεωτική εφαρμογή της κλήσης έκτακτης ανάγκης στα αυτοκίνητα αποφάσισε στις 13 Ιουνίου 2013 η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Βάσει της σχετικής νομοθετικής ρύθμισης, κάθε νέο αυτοκίνητο που θα κυκλοφορεί στους ευρωπαϊκούς δρόμους από τον Οκτώβριο του 2015 θα πρέπει να υποστηρίζει τη δυνατότητα αυτόματης κλήσης στο 112. H Cosmote δηλώνει έτοιμη να το υποστηρίξει, δεδομένου ότι συμμετείχε στο σχετικό πιλοτικό έργο από το 2011. Ένα από τα θέματα που δεν έχουν ακόμα επιλυθεί, είναι η διαλειτουργικότητα μεταξύ συστημάτων διαφορετικών παρόχων και θα συζητηθεί σε σχετικό συνέδριο από τις 9 έως τις 13 Σεπτεμβρίου 2013 στο Essen της Γερμανίας.

Μέσω του συστήματος eCall, σε περίπτωση τροχαίου ατυχήματος (και μόνο τότε) θα γίνεται κλήση, είτε αυτόματα από αισθητήρα του οχήματος, είτε χειροκίνητα με το πάτημα ενός κουμπιού.

Η κλήση αυτή θα αναγνωρίζεται από το δίκτυο κινητής τηλεφωνίας ως κλήση έκτακτης ανάγκης 112, θα εμπλουτίζεται με πληροφορίες για τη θέση του καλούντος και θα δρομολογείται στο κέντρο εξυπηρέτησης κλήσεων έκτακτης ανάγκης PSAP (Public Safety Answering Point).

Μειώνοντας δραστικά τους χρόνους ενημέρωσης και επέμβασης των υπηρεσιών έκτακτης ανάγκης, το eCall αναμένεται να μειώσει τη σοβαρότητα των τραυματισμών, αλλά και να σώσει ανθρώπινες ζωές. Στην Ε.Ε., το 2012 σκοτώθηκαν στους δρόμους 28.000 άνθρωποι και 1,5 εκατομμύριο άνθρωποι τραυματίστηκαν σε 1,1 εκατομμύρια τροχαία στους δρόμους της Ευρώπης. Όπως υποστηρίζεται από την Επιτροπή, το σύστημα έγκαιρης προειδοποίησης μπορεί να σώζει 2.500 ανθρώπινες ζωές τον χρόνο εάν εφαρμοστεί πλήρως. Η εγκατάστασή του στα αυτοκίνητα εκτιμάται ότι ανεβάζει το κόστος του κατά 100 περίπου ευρώ.

Έτοιμη να υποστηρίξει τη δυνατότητα αυτόματης κλήσης (eCall) στον πανευρωπαϊκό αριθμό έκτακτης ανάγκης, 112, σε περίπτωση τροχαίου ατυχήματος είναι η COSMOTE, πρώτη στην Ελλάδα και ανάμεσα στους πρώτους παρόχους στην Ευρώπη. Ήδη από το 2011, η COSMOTE συμμετείχε στο πιλοτικό έργο eΚΛΗΣΗ, το οποίο προετοίμασε το έδαφος σε εθνικό επίπεδο ενόψει της υποχρεωτικής εφαρμογής του eCall. Στο έργο συμμετείχαν ακόμη το Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Συστημάτων Επικοινωνιών και Υπολογιστών (ΕΠΙΣΕΥ) -συντονιστής Έργου- και η SPACE HELLAS. Το έργο eΚΛΗΣΗ ολοκληρώθηκε στα τέλη του 2012, με επίδειξη του συστήματος eCall σε πραγματικές συνθήκες.

In.gr Τεχνολογία