Μια νέα ευέλικτη αρχιτεκτονική αποκάλυψαν οι δύο αυτοκινητοβιομηχανίες και η οποία θα αποτελέσει αφετηρία για 14 νέα μοντέλα του ομίλου, όλων των κατηγοριών -έντεκα της Renault και τρία της Nissan- έως το 2020.

Η Common Module Family (CMF), όπως ονομάζεται η νέα αρχιτεκτονική, δεν αποτελεί τυπικό είδος ευέλικτης πλατφόρμας με την παραδοσιακή έννοια, αλλά ένα μηχανολογικό παζλ από διαφορετικά μέρη, όπως το διαμέρισμα του κινητήρα, το cockpit, τα ηλεκτρικά, το μπροστινό και το πίσω τμήμα του πατώματος, τα οποία μπορούν να προσαρμοστούν καλύπτοντας τις ανάγκες διαφορετικού μεγέθους μοντέλων αποτελώντας τη βάση για αυτοκίνητα τόσο της ίδιας όσο και –πολύ- διαφορετικής κατηγορίας.

Η νέα αρχιτεκτονική αναμένεται να δώσει το πρώτο δείγμα πριν το τέλος της χρονιάς, καθώς θα αξιοποιηθεί για τη νέα γενιά του Nissan Qashqai. Τη σκυτάλη θα πάρει το X-Trail και η αμερικανική εκδοχή του Rogue, ενώ, η Renault, από τα τέλη του 2014 θα την χρησιμοποιήσει για τις νέες γενιές του Espace, του Renault και της Laguna.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του ομίλου, η CMF αναμένεται να μειώσει το κόστος εξέλιξης και παραγωγής κατά 30% με 40% ενώ η κοινή χρήση πολλών εξαρτημάτων και μερών, αναμένεται να περιορίσει τις αντίστοιχες δαπάνες κατά 20%-30%.

Παράλληλα, τα αυτοκίνητα που θα έχουν ως αφετηρία την CMF θα κατασκευάζονται με μια κοινών προδιαγραφών παραγωγική διαδικασία την οποία ο όμιλος κωδικοποιεί ως «Alliance Integrated Manufacturing System», απ’ όπου επίσης αναμένεται περιορισμός των σχετικών δαπανών.

Σε ό,τι αφορά τα απόλυτα μεγέθη, ο γαλλοιαπωνικός όμιλος εκτιμά ότι, έως το 2020, περίπου 1,6 εκατομμύρια από τα αυτοκίνητα που θα διαθέτει παγκοσμίως θα έχουν ως αφετηρία τη συγκεκριμένη αρχιτεκτονική.

auto.in.gr