H ιταλική διοργάνωση που πραγματοποιείται ανελλιπώς κάθε χρόνο από το 1929 στην Villa d’Este με φόντο την λίμνη Como είναι από τις αρχαιότερες του είδους και σίγουρα από της υψηλότερου κύρους, φιλοξενώντας την ελίτ των ιστορικών αυτοκινήτων αλλά και κάποια ολοκαίνουρια τετράτροχα πάντα στο πνεύμα της διοργάνωσης.

Όπως κάθε χρόνο, τα ιστορικά αυτοκίνητα που συγκεντρώνονται, συμμετέχουν σε ένα είδος άτυπων καλλιστείων, τα οποία για φέτος, ανέδειξαν ως το καλύτερο αυτοκίνητο της διοργάνωσης την Bugatti 57SC Atlantic του 1938 που ανήκει στην ιδιωτική συλλογή του Αμερικανού σχεδιαστή Ralph Lauren και η οποία, πλην των υπολοίπων χαρακτηριστικών της θεωρείται το ακριβότερο αυτοκίνητο του πλανήτη.

Εκτός από το αυταπόδεικτο της ομορφιάς της, πρόκειται για ένα από τα δύο αντίτυπα που έχουν επιβιώσει στο σήμερα σε σύνολο τεσσάρων που κατασκευάστηκαν ποτέ.

Ως τεκμήριο της σπανιότητας της και αξίζει αν σημειωθεί ότι το άλλο δείγμα του είδους της ανήκε στο Δρ.Peter Williamson, ο οποίος όσο ζούσε είχε τον τίτλο του συλλέκτη με την καλύτερη Buggati συλλογή στον κόσμο. Μετά το θάνατό του, η Bugatti 57SC Atlantic του 1936 δημοπρατήθηκε στις 10 Mαΐου 2010 καταρρίπτοντας κάθε προηγούμενο ρεκόρ που αφορούσε τετράτροχο με την τιμή της να ξεπερνά τα 30 εκατομμύρια δολάρια.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το προηγούμενο αντίστοιχο ρεκόρ ήταν 12 εκατομμύρια δολάρια για μια Ferrari Testa Rossa του ’57 που δημοπρατήθηκε το 2009, ενώ το αμέσως επόμενο -πάλι για μια Ferrari Testarossa του ’57- η οποία έφτασε τα 16,4 εκατομμύρια δολάρια σε δημοπρασία το 2011 χωρίς ποτέ μέχρι σήμερα να καταρριφθεί το ρεκόρ της Bugatti.

Σε ό,τι αφορά τα στοιχεία της ταυτότητας της, εκτός από το ιδιόμορφο σχήμα της, η Bugatti 57SC Atlantic του 1938 ιδιοκτησίας Ralph Lauren είναι διθέσια, βασίζεται σε μια βελτιωμένη εκδοχή της “απλής” 57S, διαθέτοντας μειωμένο μήκος (2,98 μέτρα), και πλαίσιο “surbaisse”, έχοντας έτσι μικρότερη απόσταση από το έδαφος ενώ, χάρη στο αμάξωμα από αλουμίνιο το βάρος της δεν ξεπερνά τα 950 κιλά.

Όσο για το βασικό στοιχείο της σπανιότητάς της το χρωστά στον υπερτροφοδοτουμενο κινητήρα -απ΄όπου και το SC (Supercharged) στην ονομασία της ο οποίος –εν έτει 1938- ανέβαζε την απόδοσή της από 175 ίππους της απλής 57S σε 200 ίππους.

auto.in.gr