Vespa 946 2013: Επιστροφή στο μέλλον
Την έκδοση παραγωγής ενός ρετρό και ταυτόχρονα φουτουριστικού scooter αποκάλυψε η Piaggio στην έκθεση μοτοσικλέτας που άνοιξε τις πύλες της στο Μιλάνο.
Γιάννης Αδάναλης
Επηρεασμένη από την πρωτότυπη Vespa που στα μέσα τη δεκαετίας του 1940 αποτέλεσε την αφορμή για την εξέλιξη του διασημότερου scooter στον πλανήτη αλλά και προσαρμοσμένη στις σχεδιαστικές πρακτικές και στις τεχνολογίες του 21ου αιώνα, η έκδοση παραγωγής της Vespa 946 αποτελεί έναν πολύ καλό λόγο ώστε να γυρίσεις την πλάτη σε κάθε άλλη μορφή αστικής μετακίνησης.
Οι αναφορές στο μακρινό παρελθόν της Vespa σαφείς. Αν και για πρώτη φορά μία πρόταση της ιταλικής φίρμας επιχειρεί να συνδυάσει το κατά παράδοση μεταλλικό πλαίσιο με τις σμιλεμένες επιφάνειες αλουμινίου, επιτυγχάνοντας μεταξύ άλλων τον περιορισμό του συνολικού βάρους, η 946 δεν χάνει την ευκαιρία να σε ταξιδέψει πίσω στο 1946 και ειδικότερα σε εκείνη την ημέρα που ο αεροναυπηγός Corradino D’Ascanio πρόσθεσε την τελευταία πινελιά στον καινοτόμο και ταυτόχρονα διαχρονικό σχεδιασμό της MP6.
Αν μάλιστα ο κυκλικός προβολέας παρέμενε στην παραδοσιακή του θέση (βλέπε στην κορυφή του μπροστινού φτερού), τα δισκρόφενα έλλειπαν από τις προδιαγραφές της 946 και η σχεδόν… αιωρούμενη σέλα δεν φρόντιζε να δηλώσει τις πρωτοποριακές κατασκευαστικές πρακτικές που έχει υιοθετήσει η νέα πρόταση της Vespa, τότε με ευκολία θα μπορούσε κανείς να μιλήσει για ένα δίτροχο μίας άλλης εποχής.
Επιστρέφοντας στο σήμερα, η 946 δικαιολογεί την παρουσία της στην γκάμα της Vespa έχοντας ενσωματώσει χαρακτηριστικά που υπό κανονικές συνθήκες θα περίμενες να συναντήσεις σε μεγαλύτερου κυβισμού μοτοσικλέτες.
Ένα από αυτά είναι τα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED, o ψηφιακός πίνακας οργάνων, το σύστημα αντιμπλοκαρίσματος των τροχών (ABS) αλλά και το Traction Control (ASR), που για πρώτη φορά τοποθετείται σε μία Vespa.
Κατά τ’ άλλα, οι διαιρούμενες ζάντες των 12 ιντσών δεν αποτελούν άγνωστη λέξη για τους λάτρεις των προτάσεων της Vespa, ούτε φυσικά και η ανάρτηση μονού βραχίονα στον μπροστινό τροχό.
Την εξέλιξη του είδους μαρτυρούν και οι προδιαγραφές του τετράτροχρονου-μονοκύλινδρου κινητήρα των 125 κ.εκ. Αερόψυκτος, με ηλεκτρονικό ψεκασμό καυσίμου και 3 βαλβίδες, ξεχωρίζει χάρη στην περιορισμένη κατανάλωση καυσίμου και στα εξίσου μειωμένα επίπεδα θορύβου.
Σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν, ο κινητήρας των 125 κ.εκ. έχει αυξήσει τη μέγιστη τιμή της ισχύος του κατά 7,1% και αυτή της ροπής κατά 10,3%. Στον αντίποδα, η μείωση στην κατανάλωση καυσίμου φτάνει το 30% και το διάστημα που μεσολαβεί ανάμεσα στις προγραμματισμένες συντηρήσεις του μονοκύλίνδρου συνόλου τα 10.000 χιλιόμετρα.
Κάπως έτσι, λοιπόν, η Vespa 946 φτάνει σε απόδοση τους 11,4 ίππους και τα 10,7 Nm ροπής, ενώ ταυτόχρονα έχει τη δυνατότητα να διανύει με μόλις ένα λίτρο καυσίμου και ταχύτητα 50 χλμ./ώρα μία απόσταση 55 χιλιομέτρων.
Η νέα πρόταση της Vespa αναμένεται να διατεθεί μέσα στο 2013, χωρίς ωστόσο η ιταλική φίρμα να έχει ανακοινώσει περισσότερες πληροφορίες που να σχετίζονται με την εμπορική της διάθεση στην ευρωπαϊκή αγορά.
auto.in.gr
- Τι είπε ο Σπανούλης για τη μεγάλη νίκη επί της Παρί και τη μεταγραφή του Τζόσεφ
- Κικίλιας: «Η ασφάλεια των επιβατών είναι πρώτα και πάνω από όλα» – Τι είπε για αγρότες και Τσίπρα
- Αλεξανδρούπολη: Ζευγάρι βρέθηκε νεκρό στο σπίτι του έπειτα από μέρες αναζήτησης – Τι εξετάζουν οι Αρχές
- Ποιο ChatGPT, έρχεται το… ChatCR7: Τεράστια συμφωνία του Ρονάλντο με εταιρία τεχνητής νοημοσύνης (pics)
- Πούτιν, Τραμπ ή αδέσμευτος; – Ιδού το ερώτημα για Μόντι
- Κακοκαιρία Byron: Υδροστρόβιλος «σάρωσε» οικισμό στο Ηράκλειο Κρήτης
