Toyota Yaris HSD: Υβριδικό downsizing
H τρίτη, κατά σειρά, υβριδική πρόταση στη σημερινή γκάμα της Toyota αποτελεί και την αποδοτικότερη, έχοντας συνδυάσει τα αστικά χαρακτηριστικά του γνωστού Yaris με τα επίσης γνώριμα πλεονεκτήματα της τεχνολογίας Hybrid Synergy Drive.
Γιάννης Αδάναλης
Δεν είναι η πρώτη και φυσικά ούτε η τελευταία φορά που η Toyota περνά στην παραγωγή μία υβριδική πρόταση. Θεωρώντας ότι η συγκεκριμένη τεχνολογία θα αποτελέσει το μεταβατικό στάδιο, μέχρι το υδρογόνο και συνεπώς τα εκτεταμένης αυτονομίας ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπουν για τα καλά στη ζωή μας, οι Ιάπωνες ευελπιστούν ότι μέχρι το τέλος της δεκαετίας κάθε νέο μοντέλο τους θα διαθέτει τουλάχιστον μία -plug in ή μη- υβριδική έκδοση.
Στο ευρύτερο πλαίσιο της παραπάνω πολιτικής το Yaris δεν άργησε να «ντυθεί» στα λευκά, να φορέσει τα διακριτικά «HSD» και να αποτελέσει το πρώτο πλήρως υβριδικό αυτοκίνητο πόλης που γνώρισε η ευρωπαϊκή αγορά.
Οι προδιαγραφές του γνώριμες, έστω και αν ο μερικός ανασχεδιασμός των εξωτερικών επιφανειών είναι πολύ πιθανό να οδηγήσει σε λάθος συμπεράσματα.
Η αλήθεια είναι ότι ο τρόπος με τον οποίο ο προφυλακτήρας του μπροστινού τμήματος προσαρμόστηκε στις ιδιαιτερότητες του Yaris HSD, σου δίνει την εντύπωση ότι δεν έχεις να κάνεις με μία υβριδική πρόταση, αλλά αντιθέτως με μία έκδοση επιδόσεων.
Αν εξαιρέσεις, βέβαια, το νέο προφυλακτήρα με την εντυπωσιακή τραπεζοειδή μάσκα, τα κακόγουστα φώτα ημέρας τεχνολογίας LED και την ανεπαίσθητη αύξηση στο μήκος του μπροστινού προβόλου κατά δύο εκατοστά, οι Ιάπωνες δεν προχώρησαν σε ουσιαστικότερες σχεδιαστικές αλλαγές που να αμφισβητούν τη μέχρι σήμερα γνωστή εικόνα του Yaris.
Αντίστοιχο είναι και το παράδειγμα του εσωτερικού, όπου ξεχωρίζουν οι «υβριδικές» ενδείξεις του πίνακα οργάνων, ο νέος επιλογέας του αυτόματου κιβωτίου συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων και φυσικά το σύστημα Touch&Go με την κεντρικά τοποθετημένη έγχρωμη οθόνη αφής των 6,1 ιντσών.
Στον πλούσιο, ομολογουμένως, εξοπλισμό του υβριδικού Yaris που έως ένα σημείο δικαιολογεί την τιμή των 17.500 ευρώ, θα πρέπει να συμπεριλάβουμε τον διζωνικό κλιματισμό, το ηχοσύστημα με τη δυνατότητα υποστήριξης μονάδων αποθήκευσης USB και συσκευών κινητής τηλεφωνίας τεχνολογίας Bluetooth, τους επτά αερόσακους και το ESP με Hill Start Assist, Brake Assist και Traction Control.
Εξίσου ενθαρρυντικό είναι και το γεγονός ότι το εσωτερικό του υβριδικού Yaris δεν έχει χάσει κάτι από τις μεταφορικές του δυνατότητες, μιας και η τοποθέτηση των συσσωρευτών ηλεκτρικής ενέργειας κάτω από τα πίσω καθίσματα επέτρεψε τη διατήρηση των εσωτερικών μεγεθών στα μέχρι σήμερα γνωστά επίπεδα.
Από εκεί και πέρα τον πρώτο λόγο έχουν τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του Hybrid Synergy Drive που δεν θα μπορούσαν από το να θυμίζουν τα Prius και Auris HSD.
Το υβριδικό σύνολο περιλαμβάνει έναν κινητήρα βενζίνης χωρητικότητας 1,5 λίτρων, ένα ηλεκτρικό μοτέρ 45 kW και το αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων.
Ο συνδυασμός γνώριμος από το παρελθόν, ωστόσο, για τις ανάγκες ενός αυτοκινήτου πόλης το μήκος του οποίου δεν ξεπερνά τα 4 μέτρα απαιτήθηκαν τροποποιήσεις, κυρίως ως προς το μέγεθος και το βάρος του.
Το τελευταίο περιορίστηκε κατά 42 κιλά σε σχέση με την αντίστοιχων προδιαγραφών έκδοση του Auris, έστω και αν αυτό δεν γίνεται άμεσα αντιληπτό.
Αντιθέτως, οι ελαφρύτερες και αποδοτικότερες μπαταρίες νικελίου μετάλλου ανακτούν ταχύτερα -κατά 67%- την ηλεκτρική ενέργεια, γεγονός που επιτρέπει στο Yaris HSD να καλύπτει μεγαλύτερες αποστάσεις και μέχρι η ταχύτητα να ξεπεράσει τα 50 χλμ./ώρα, ως αμιγώς ηλεκτροκίνητο όχημα.
Πέρα από τη λειτουργία EV, η οποία ενεργοποιείται αυτόματα αλλά και χειροκίνητα μέσω του αντίστοιχου διακόπτη, το υβριδικό σύστημα του Yaris διαθέτει και την διαμόρφωση Eco Mode, η οποία προσαρμόζει την απόκριση του γκαζιού και τους… βιορυθμούς του συστήματος κλιματισμού, εξασφαλίζοντας επιπλέον οικονομία καυσίμου 10%.
Αφήνοντας στην άκρη τις τεχνικές και μη λεπτομέρειες του Yaris HSD και έχοντας βιώσει την υβριδική… εμπειρία στο αριστερό κάθισμα των Prius και Αuris, δεν απαιτείται ιδιαίτερος χρόνος ώστε να προσαρμοστείς στις ιδιαιτερότητες του μικρού Toyota.
Τα πρώτα, εντός πόλης χιλιόμετρα συνήθως πραγματοποιούνται… σιωπηλά, αργά ή γρήγορα, ωστόσο, το Yaris θα χρειαστεί τη συμβολή του βενζινοκινητήρα, ανακτώντας τα περισσότερα από τα χαρακτηριστικά των μέχρι σήμερα γνωστών εκδόσεών του.
Μπορεί το αυξημένο βάρος, η παρουσία του αυτόματου κιβωτίου, το ελαφρύτερο τιμόνι, η λιγότερο ανεκτική ανάρτηση και η συνήθεια του κινητήρα εσωτερικής καύσης να πραγματοποιεί μικρής διάρκειας… διαλείμματα να επιβάλλουν μία διαφορετική αντιμετώπιση, παρόλα αυτά, το μικρό Toyota παραμένει φιλικό και πάνω απ’ όλα ευκολοδήγητο.
Πόσο μάλλον όταν οι επιδόσεις δεν έχουν να ζηλέψουν τίποτα από τις συμβατικές προτάσεις του ανταγωνισμού (0-100 χλμ./ώρα σε 11,8 δευτερόλεπτα) και η κατανάλωση καυσίμου -σε θεωρητικό επίπεδο τουλάχιστον- κινείται πολύ χαμηλότερα ακόμη και από τα επίπεδα ενός υπέρ-αποδοτικού πετρελαιοκινητήρα.
Η μέτρια ποιότητα κύλισης -οι ρυθμίσεις της ανάρτησης προσαρμόστηκαν στις ανάγκες ενός βαρύτερου συνόλου- είναι κάτι που συνηθίζεται, το ίδιο και ο θόρυβος που παράγει ο υβριδικός συνδυασμός σε ταχύτητες εθνικού δικτύου και για την ακρίβεια πάνω από τα 120 χλμ./ώρα.
Το επιπλέον βάρος που αναλογεί στον μπροστινό άξονα κάνει συχνότερη την εμφάνιση υποστροφικών τάσεων, την ίδια στιγμή που το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης δεν σε βοηθά -με τις στοιχειώδεις πληροφορίες που μεταφέρει στα χέρια σου- να αναζητήσεις, εκ νέου, τη δυναμική όψη ενός «καθαρόαιμου» κατά τ’ άλλα υβριδικού.
Ακόμη και αν τα υπεραισιόδοξα νούμερα της κατανάλωσης καυσίμου δεν επιβεβαιωθούν στην πράξη -μέσα στην πόλη με δυσκολία θα «πέσεις» κάτω από τα 5 λίτρα/100 χλμ.- τα πλεονεκτήματα που προκύπτουν από την καθημερινή χρήση του υβριδικού Yaris παραμένουν ισχυρά.
Το περιορισμένο κόστος χρήσης, όπως αυτό προκύπτει από τις σαφώς μικρότερες ανάγκες συντήρησης αναλώσιμων και μη εξαρτημάτων, η καταβολή μηδενικών τελών κυκλοφορίας που εξασφαλίζει η εκπομπή μόλις 80 γραμμαρίων διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο, σε συνδυασμό με τον πλούσιο εξοπλισμό και το… ειδικό βάρος ενός υβριδικού αυτοκινήτου σε κάνουν να επανεξετάσεις το αποτέλεσμα της αναπόφευκτης σύγκρισης με την πετρελαιοκίνητη εκδοχή του δημοφιλέστερου, στις ημέρες μας, Toyota.
auto.in.gr
- ΠΑΟΚ – Ολυμπιακός 1-3: Πήρε το ντέρμπι και έβαψε «ερυθρόλευκο» το League Cup
- «Ήταν βάρβαρα βασανιστήρια» – Φρικιαστικές μαρτυρίες επιζώντων από τις «θεραπείες» μεταστροφής
- Πολεμικό κλίμα καλλιεργεί το Μαξίμου με τους αγρότες: Τρακτέρ κινείται με την όπισθεν εναντίον ΜΑΤ – Βροχή δακρυγόνων
- Ωραίο το πουλόβερ σου – Μήπως είναι φτιαγμένο από μαλλί gay προβάτων;
- Γερμανία: Δια πυρός και σιδήρου ο Μερτς – Το αμφιλεγόμενο νομοσχέδιο που έθεσε σε δοκιμασία την κυβέρνηση
- Live streaming: Η κλήρωση του Μουντιάλ 2026
