Η εξίσωση των φόρων κατανάλωσης στα ντίζελ κίνησης και θέρμανσης, που θα ισχύσει σε λίγες ημέρες, θα εξαλείψει μεν το λαθρεμπόριο με το πετρέλαιο θέρμανσης, αλλά θα οδηγήσει σε αύξηση της παράνομης διακίνησης του αφορολόγητου πετρελαίου ναυτιλίας, ανέφερε την Πέμπτη ο γενικός γραμματέας Πληροφορικών Συστημάτων Χάρης Θεοχάρης.

Μιλώντας στο πλαίσιο συνέντευξης Τύπου για την παρουσίαση μελέτης αναφορικά με το λαθρεμπόριο καυσίμων, ο κ. Θεοχάρης ανέφερε πάντως ότι η λαθραία διακίνηση ναυτιλιακού πετρελαίου δεν μπορεί να φθάσει στο επίπεδο του λαθρεμπορίου πετρελαίου θέρμανσης.

Απαντώντας δε σε ερωτήσεις, ανέφερε ότι δεν έχει αποφασιστεί ακόμη αν εκτός από τους φόρους θα ενοποιηθούν και οι προδιαγραφές των δύο πετρελαίων, κίνησης και θέρμανσης, καθώς οι προδιαγραφές του κίνησης (και κυρίως το γεγονός ότι περιλαμβάνει σε ένα ποσοστό βιοντίζελ) μπορεί να προκαλέσουν προβλήματα στους καυστήρες κεντρικής θέρμανσης.

Επίσης, σηματοδοτεί και επιπλέον κόστος για τους καταναλωτές (πέρα από την εξίσωση των φόρων) της τάξης των 6 λεπτών ανά λίτρο.

Ο κ. Θεοχάρης τόνισε επίσης ότι, παρά τις καθυστερήσεις, η αρμόδια Επιτροπή του υπουργείου Οικονομικών κατέληξε στις τεχνικές προδιαγραφές για τη διασύνδεση των συστημάτων ελέγχου εισροών-εκροών (που πρόκειται να εγκατασταθούν σε πρώτη φάση στα πρατήρια) με τη ΓΓΠΣ.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ,ΑΠΕ-ΜΠΕ