Grand Prix της Ευρώπης 2012 Valencia: Από το Λιμάνι στο… Σαλόνι
Μετά το υπερατλαντικό ταξίδι τους στον Καναδά, ομάδες και οδηγοί επιστρέφουν στην Ευρώπη για την 8η διοργάνωση της χρονιάς στην F1.
«Εγώ είμαι και του λιμανιού, εγώ είμαι και του σαλονιού» τους στοίχους του ομώνυμου τραγουδιού του Τάκη Μουσαφίρη μπορούν να τραγουδήσουν άνετα οι οδηγοί της Formula 1 στο Grand Prix της Ευρώπης.
Ο αγώνας, που γίνεται στους δρόμους του λιμανιού της Βαλένθια, ξεκινά μια σειρά από αγώνες που έχουν ρόλο στην έκβαση του πρωταθλήματος.
Η Βαλένθια είναι η πιο πρόσφατη εκδοχή του Grand Prix Ευρώπης καθώς τα προηγούμενα χρόνια ο αγώνας γινόταν είτε στο Nurburgring είτε στο Brands Hatch είτε στο Donington είτε στη Jerez.
Οι δρόμοι του λιμανιού της πόλης φιλοξενούν τα μονοθέσια της Formula 1 για τρεις ημέρες από τον Αύγουστο του 2008, έχοντας συμβόλαιο για 7 χρόνια.
Οι δρόμοι γύρω από το λιμάνι, μαζί με ένα τμήμα το οποίο έχει σχεδιαστεί ειδικά για αυτόν το σκοπό από τον Γερμανό αρχιτέκτονα της F1, Hermann Tilke. Έχει μήκος 5,419 χλμ και αποτελείτε από 25 στροφές (11 είναι αριστερές και 14 δεξιές).
Η Pirelli σε αυτόν τον αγώνα διαθέτει στις ομάδες τη μεσαία γόμα (λευκά διακριτικά) και τη μαλακή γόμα (κίτρινα διακριτικά). Τα χαρακτηριστικά της επιφάνειας του σιρκουί στη Βαλένθια και οι υψηλές θερμοκρασίες είναι οι παράγοντες που καθόρισαν στο μεγαλύτερο βαθμό αυτήν την επιλογή.
Όσο για τα φαβορί, αυτά απλά δεν υπάρχουν. Μέχρι στιγμής έχουμε 7 διαφορετικούς νικητές σε 7 αγώνες και δεν θα είναι έκπληξη αν στη Βαλένθια δούμε να κερδίζει ο 8ος διαφορετικός οδηγός.
Οι Ισπανοί θέλουν στον αγώνα της πατρίδας τους να επικρατήσει ο Fernando Alonso. Όμως τη νίκη θέλουν οι Lewis Hamilton και Sebastian Vettel.
Οι τρεις προηγούμενοι, όμως, έχουν κερδίσει από έναν αγώνα. Αν πρόκειται να έχουμε 8ο διαφορετικό νικητή, πολύ πιθανό είναι να δούμε: τον 7 φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή Michael Schumacher και τους δύο οδηγούς της Lotus Kimi Raikkonen και Romain Grosjean.
Η Valencia με αριθμιούς
930 μέτρα ή 12”μεταξύ των στροφών 10 και 12 ή 62% του γύρου οι οδηγοί κινούνται με την μέγιστη δύναμη του μονοθεσίου.
200 χλμ/ώρα είναι περίπου η μέση ωριαία ταχύτητα.
74 αλλαγές ταχυτήτων ανά γύρο κάνουν οι πιλότοι ( δηλαδή πάνω από 4.200 αλλαγές ταχυτήτων στους 57 γύρους του αγώνα).
auto.in.gr
- Κίνα: Χαιρετίζει τη συμφωνία εκεχειρίας Καμπότζης – Ταϊλάνδης, σχεδιάζει συνομιλίες
- Βαρδούσια: Η στιγμή της ανάσυρσης των τεσσάρων ορειβατών που έχασαν τη ζωή τους
- Τραγωδία: Νεκρός ο προπονητής της ομάδας γυναικών της Βαλένθια και τα τρία παιδιά του
- Ζελένσκι: Το «κοινό όραμα» με τις ΗΠΑ είναι σημαντικό – Νέα δήλωση εν όψει της συνάντησης με τον Τραμπ
- Η κουλτούρα της αϋπνίας – Γιατί η εξάντληση έγινε δείγμα επιτυχίας;
- Τα «κάλαντα» της Πρωτοχρονιάς στον Γεωργιάδη – «Στο πόδι» οι εργαζόμενοι στο ΓΝ «Έλενα»
