BMW Σειρά 1 3d 2012: H δυναμική όψη της πολυτέλειας
Στην αποκάλυψη της τρίθυρης Σειράς 1 καθώς και των νέων εκδόσεων που θα εμπλουτίσουν την γκάμα του βαυαρικού μικρομεσαίου, προχώρησε η BMW.
Ένα ακόμη στοιχείο δυναμισμού προστίθεται στα χαρακτηριστικά της μέχρι σήμερα γνωστής BMW Σειράς 1. Σύντομα, η δεύτερη γενιά του βαυαρικού μικρομεσαίου πρόκειται να αποκτήσει και τρίθυρες εκδόσεις, οι οποίες αναμένεται να ενισχύσουν ακόμη περισσότερο τον σπορτίφ προσανατολισμό του.
Χάρη στη σημαντική αύξηση των εξωτερικών διαστάσεων -το μήκος σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν του αυτοκινήτου κέρδισε 8,5 εκατοστά φτάνοντας τα 4,34 μέτρα- η τρίθυρη Σειρά 1 προσφέρει μεγαλύτερες ανέσεις στο εσωτερικό της.
Χαρακτηριστικό είναι και το παράδειγμα του χώρου αποσκευών, ο όγκος του οποίου αυξήθηκε από τα 330 στα 360 λίτρα.
Κατά τ’ άλλα, αν προσπεράσει κανείς τις σχεδιαστικές αλλαγές που έχει προκαλέσει η απουσία των πίσω θυρών, τότε οι τρεις νέοι κινητήρες βενζίνης είναι αυτοί που ξεχωρίζουν ανάμεσα στα χαρακτηριστικά της τρίθυρης Σειράς 1.
Στην πρώτη περίπτωση έχουμε να κάνουμε με ένα υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ 1,6 λίτρων, το οποίο ωστόσο δεν αποδίδει 136 (βλέπε 116i) αλλά 102 ίππους και 180 Nm ροπής.
Ο συγκεκριμένος κινητήρας -όπως και οι ισχυρότεροι του είδους- συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων, ενώ με τη βοήθεια των συστημάτων εξοικονόμησης ενέργειας (βλέπε start&stop, σύστημα ανάκτησης ενέργειας από την πέδηση) καταναλώνει μόλις 5,5 λίτρα καυσίμου και εκλύει 129 γρ. διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο.
Παρά τους 102 ίππους και τα 180 Nm ροπής, η 114i -σε τρίθυρες ή πεντάθυρες εκδόσεις- επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 11,2 δευτερόλεπτα και η τελική της ταχύτητα φτάνει τα 195 χλμ./ώρα.
Από την 114i των 102 ίππων και την 116i των 136 ίππων η σκυτάλη περνά στην 125i, η οποία εφοδιάζεται με έναν επίσης υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης άμεσου ψεκασμού, αποδίδοντας 218 ίππους και 310 Nm ροπής.
Ακόμη πιο ισχυρός είναι ο straight six κινητήρας των 3,0 λίτρων που εξοπλίζει την κορυφαία έκδοση της Σειράς 1. Ο λόγος για την M135i , η οποία αποδίδει 320 ίππους και 450 Nm ροπής, επιταχύνοντας από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 4,9 δευτερόλεπτα.
Παρά τις εκρηκτικές επιδόσεις, η μέση τιμή της κατανάλωσης καυσίμου δεν ξεπερνά -σε συνδυασμό με το προαιρετικά διαθέσιμο αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων- τα 7,5 λίτρα/100 χλμ. και οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα τα 175 γρ./χλμ.
Να σημειώσουμε ότι η M135i θα προσφέρεται τόσο σε τρίθυρες όσο και σε πεντάθυρες εκδόσεις, ενώ προαιρετικά θα μπορεί κανείς να επιλέξεις και εκδόσεις με σύστημα τετρακίνησης.
Από εκεί και πέρα, το λόγο έχουν οι κινητήρες πετρελαίου της τρίθυρης Σειράς 1, οι οποίοι ξεκινούν από τα 1.598 κ.εκ. και τους 116 ίππους (116d EfficientDynamics Edition με κατανάλωση 3,8 λίτρα/100 χλμ.), φτάνοντας τα 1.995 κ.εκ. και τους 218 ίππους).
auto.in.gr
- ΗΠΑ: Το πρόστιμο της ΕΕ στο Χ είναι «επίθεση στον αμερικανικό λαό», λέει ο Ρούμπιο
- Βουρδέρης: «Αυτή η ομάδα απαξιώθηκε και δεν το αξίζει»
- Θεσσαλία: Κοντά στα όρια υπερχείλισης ο Πηνειός
- Γκιγιέρμο ντελ Τόρο: «Είμαι μεγάλος θαυμαστής του θανάτου και τον περιμένω με ανυπομονησία»
- Νωρίτερα θα επαναλειτουργήσει το μετρό Θεσσαλονίκης – Το πρόγραμμα των δρομολογίων
- Παπασταύρου: Τον Απρίλιο στην Ουάσινγκτον η υπουργική συνεδρίαση του 3+1 – «Η επιθετικότητα δεν οδηγεί σε επιρροή», διαμηνύει στην Τουρκία
