Η γερμανική φίρμα επεφύλαξε για την ιαπωνική έκθεση που πραγματοποιείται στο Τόκυο από τις 30 Νοεμβρίου έως τις 11 Δεκεμβρίου ένα plug-in hybrid τετρακίνητο πρωτότυπο, προπομπό ενός SUV μοντέλου συμπαγών διαστάσεων αλλά και του σχεδιαστικού προσανατολισμού που θα ακολουθήσει η φίρμα στο μέλλον.
|
Καρπός της σχεδιαστικής ομάδας της VW υπό τους Walter de Silva και Walter Bischoff, το Cross Coupe συνδυάζει τα δυναμικά αισθητικά χαρακτηριστικά που επιβάλλει ο τετρακίνητος SUV χαρακτήρας του με τις γραμμές μιας coupe πρότασης.

Mε μήκος 4,435 μ., πλάτος 1,868 μ., ύψος 1,523 μ., το Cross Coupe είναι η χρυσή τομή από πλευράς μεγέθους σε σχέση με το μικρότερο Golf και το μεγαλύτερο Tiguan.

Το συγκριτικά μεγάλο του μεταξόνιο των 2,630 μ. – 5,5 εκ. μεγαλύτερο από του Golf και 2,6 εκ. μεγαλύτερο από του Tiguan- υπόσχεται ευρυχωρία στον τετραθέσιο θάλαμο επιβατών σε συνδυασμό με την πρακτικότητα που υπαγορεύεται από τον SUV χαρακτήρα του και η οποία μεταφράζεται σε 380 λίτρα διαθέσιμης χωρητικότητας στο πορτ μπαγκάζ, μέγεθος που αυξάνεται στα 1.230 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων.

Για τους ίδιους λόγους, η VW επέλεξε να τοποθετήσει τις οχτώ συστοιχίες των μπαταριών ιόντων λιθίου με τις οποίες εφοδιάζεται το υβριδικό concept στο εσωτερικό της κεντρικής σήραγγας, στοιχείο που -κατά δήλωση του κατασκευαστή- σε συνδυασμό με τη διάταξη των δύο ηλεκτροκινητήρων εξασφαλίζει χαμηλό κέντρο βάρους στο αυτοκίνητο, ενώ, παράλληλα με αυτό, τα μεγάλα σε μήκος μετατρόχια (1,585 μ. μπροστά και 1,613 μ. πίσω) φροντίζουν για δυναμικά οδικά χαρακτηριστικά αντάξια της coupe σχεδίασης.

Έχοντας ως αφετηρία την πλατφόρμα που θα φιλοξενήσει, μεταξύ άλλων, και την 7η γενιά του Golf, γνωστή στους κύκλους του ομίλου VW με την ονομασία ΜQB, το Cross Coupe ισορροπεί και σε επίπεδο τεχνολογίας μεταξύ δύο κόσμων καθώς διαθέτει δύο ηλεκτροκινητήρες οι οποίοι μπορούν να κινήσουν το αυτοκίνητο αξιοποιώντας αποκλειστικά την ενέργεια των μπαταριών του για απόσταση περίπου 45 χλμ. ή να λειτουργήσουν επικουρικά στον συμβατικό κινητήρα των 1,4 λίτρων εξασφαλίζοντας, κατά περίπτωση, επιπλέον ισχύ και τετρακίνηση.

Αναλυτικότερα, στο μπροστινό τμήμα του αυτοκινήτου συνυπάρχουν ένας TSI κινητήρας με ισχύ 110 KW και 210 Nm ροπής και ένας ηλεκτροκινητήρας απόδοσης 40kW και 180 Nm ροπής. Οι δύο αυτοί κινητήρες λειτουργούν είτε σε συνδυασμό είτε ανεξάρτητα κινώντας τον μπροστινό άξονα του αυτοκινήτου.

Στην περίπτωση που ο οδηγός επιλέξει μέσω του αντίστοιχου προγράμματος οδήγησης είτε να κινηθεί αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια είτε να έχει μόνιμη τετρακίνηση παρεμβαίνει ένα τρίτο ηλεκτρικό μοτέρ με απόδοση 85 kW και 270 Nm ροπής το οποίο τοποθετείται στο πίσω τμήμα του αυτοκινήτου και κινεί τους πίσω τροχούς.

Σύμφωνα με τη VW, οι μπαταρίες ιόντων λιθίου που τροφοδοτούν τους δύο ηλεκτροκινητήρες φορτίζονται με τρεις τρόπους. Εν κινήσει, με την ανάκτηση της κινητικής ενέργειας από την επιβράδυνση, και αν το επιλέξει ο οδηγός, μέσω της λειτουργίας του βενζινοκινητήρα ο οποίος αναλαμβάνει ρόλο γεννήτριας και, τέλος, μέσω δικτύου τάσης 230 Volt.

Τα παραπάνω έχουν ως αποτέλεσμα να περιορίζεται η κατανάλωση καυσίμου του Cross Coupe στα 2,7/100 χλμ. και οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα στα 62 γρ./χλμ Παράλληλα, συνυπολογίζοντας την ηλεκτρική αυτονομία των 45 χλμ. το Cross Coupe, έχει τη δυνατότητα να διανύσει 815 χλμ. χωρίς να χρειαστεί οποιουδήποτε είδους ανεφοδιασμό.

Παρά τις ομολογουμένως εντυπωσιακές πράσινες επιδόσεις, το Cross Coupe μπορεί να επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε επτά δευτερόλεπτα ενώ η τελική του ταχύτητα ανέρχεται στα 200 χλμ. , μέγεθος που στην περίπτωση αποκλειστικά ηλεκτρικής λειτουργίας περιορίζεται σε 120 χλμ./ώρα.

auto.in.gr