Οι νέοι κινητήρες V6 1.6 Turbo σε συνδυασμό με τις «πράσινες» τεχνολογίες που θα εισαχθούν στη Formula 1 από το 2014 αναθερμαίνουν το ενδιαφέρον της Honda για το σπορ. Οι Ιάπωνες, που αποχώρησαν απρόσμενα στο τέλος του 2008, εξετάζουν τώρα το ενδεχόμενο επιστροφής τους.

Η Honda, θυμίζουμε, μεταβίβασε την ομάδα F1 που διατηρούσε στο Brackley της Βρετανίας στον Ross Brawn στο τέλος του 2008. Το 2009 η ομάδα έγινε πρωταθλήτρια ως Brawn GP και στο τέλος εκείνου του έτους πωλήθηκε στη Mercedes-Benz και μετονομάστηκε σε Mercedes GP.

Τώρα όμως, σύμφωνα με το γερμανικό περιοδικό Auto Motor und Sport, η ιαπωνική εταιρεία ενδιαφέρεται να επιστρέψει στη F1 όχι με δική της ομάδα αλλά ως κατασκευαστής κινητήρων – δεδομένου ότι η F1 θα είναι ένας από τους πυρήνες εξέλιξης νέων τεχνολογιών για την παγκόσμια αυτοκίνηση από το 2014.

Η επιστροφή της φημολογείται ότι μπορεί να γίνει με τη McLaren. Έτσι θα αναβιώσει η θρυλική McLaren-Honda, με την οποία ο Ayrton Senna κέρδισε τρία πρωταθλήματα και ο Alain Prost άλλο ένα στο τέλος της δεκαετίας του 1980 και στις αρχές εκείνης του ‘90. Εκείνη η συνεργασία διακόπηκε στο τέλος του 1992.

Όσο για τη McLaren, διακόπτει σταδιακά κάθε συνεργασία με τη Mercedes-Benz έπειτα από την απόφαση της τελευταίας να δημιουργήσει τη δική της ομάδα, αγοράζοντας τη Brawn GP στο τέλος του 2009.

Η Mercedes-Benz είχε στην κατοχή της μερίδιο 40% της ομάδας αλλά σταδιακά το διαθέτει πίσω στους μετόχους της McLaren. Η συνεργασία των δύο πλευρών θα λυθεί πλήρως μέχρι το 2013, οπότε και υπολογίζεται ότι η Mercedes-Benz θα χρεώνει τη McLaren για την πώληση των κινητήρων F1.

Για τη McLaren, μία από τις διαχρονικά κορυφαίες ομάδες του σπορ, δεν μοιάζει αρκετό να αγοράζει πελατειακούς κινητήρες. Από το 2014, οπότε η τεχνολογική εξέλιξη στον τομέα των κινητήρων και των παράπλευρων τεχνολογιών θα είναι ραγδαία, χρειάζεται την πλήρη αφοσίωση και τις υποδομές ενός κατασκευαστή, τη συνεργασία με μια αυτοκινητοβιομηχανία.

Αυτή -σύμφωνα με το Auto Motor und Sport– πιθανότατα θα είναι η Honda, η οποία στο εργοστάσιό της στη Suzuka μελετά την τεχνολογία των κινητήρων F1 του 2014 και περιμένει την έγκριση του διοικητικού συμβουλίου της εταιρείας για να επιστρέψει στο σπορ.

auto.in.gr