Ο Νικόλας Τομπάζης, επικεφαλής σχεδιαστής της Ferrari F1, δήλωσε ότι στόχος της Scuderia είναι να παρουσιαστεί ανταγωνιστική με το νέο της μονοθέσιο από το πρώτο κιόλας Grand Prix της επόμενης αγωνιστικής χρονιάς της Formula 1, στην Αυστραλία στις 18 Μαρτίου 2012. Παράλληλα, ο Έλληνας αεροδυναμιστής σχολίασε τα δημοσιεύματα του ιταλικού Τύπου που αναφέρουν ότι ορισμένες από τις ιδέες της νέας Ferrari (όπως η πίσω ανάρτηση) προέρχονται από τη φετινή Red Bull RB7.

Ο Νικόλας Τομπάζης και άλλα μέλη της Ferrari έχουν κάνει σαφές ότι ο σχεδιασμός του νέου μονοθεσίου δεν θα ακολουθήσει το συντηρητισμό των τελευταίων ετών, αλλά θα περιλαμβάνει αρκετές δυναμικές επιλογές, «επιθετικές» πρωτοβουλίες και σχεδιαστικό ρίσκο.

Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο στο Maranello αποφάσισαν τον περασμένο Σεπτέμβριο να διακόψουν κάθε προσπάθεια βελτίωσης του φετινού μονοθεσίου και να αφοσιώσουν όλη την προσοχή και τις υποδομές τους σε εκείνο του 2012.

«Το Σεπτέμβριο θα χρειαζόμασταν αρκετό χρόνο για να κερδίσουμε καλά αποτελέσματα στους τρεις τελευταίους φετινούς αγώνες [του 2011] κι έτσι θα χάναμε πολύ χρόνο από την εξέλιξη του μονοθεσίου της νέας χρονιάς. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο, από εκείνη τη χρονική στιγμή, πασχίζουμε να μείνουμε κοντά στους αντιπάλους μας», είπε ο Ν. Τομπάζης.

Μιλώντας στο ιταλικό περιοδικό Autosprint, συνέχισε: «Στόχος μας είναι να είμαστε απολύτως ανταγωνιστικοί από την Αυστραλία κιόλας. Δεν θέλουμε να λέμε ‘είμαστε ακόμη λίγο πίσω, αλλά σύντομα θα γίνουμε [ανταγωνιστικοί]…’.

Βεβαίως, είναι ξεκάθαρο ότι οι αντίπαλοί μας δεν είναι ούτε αφελείς ούτε ανόητοι. Στόχος μας είναι να κερδίσουμε, δεν κάνουμε κανέναν συμβιβασμό. Αλλά δεν παίρνουμε και τίποτα ως δεδομένο».

Σχετικά με τα δημοσιεύματα για την υιοθέτηση σχεδιαστικών ιδεών από τη Red Bull RB7, ο Έλληνας αεροδυναμιστής τόνισε: «Δεν μπορείς να αγνοήσεις τους αντιπάλους σου. Αν η Red Bull κερδίζει, δεν μπορείς να λες ότι ‘θα ασχολούμαι μόνο με τη δική μου δουλειά’.

Αλλά δεν είναι μόνο η Red Bull που έχει ενδιαφέρουσες λύσεις: υπάρχουν και πιο αργά μονοθέσια με λύσεις που αξίζουν προσοχής. Δεν μπορείς να κρύβεσαι πίσω από δικαιολογίες.

Νομίζω, πάντως, ότι το νέο μονοθέσιο θα έχει πολλές διαφορετικές λύσεις – όλες προερχόμενες από εμάς. Δεν θα ήταν δίκαιο να λέγαμε ότι θα είναι μια Red Bull, απολύτως. Θα είναι μια Ferrari, διαφορετική σε διάφορους τομείς, με νέες λύσεις σε άλλους τομείς, ίσως βγαλμένες από άλλα μονοθέσια. Θα είναι ένας συνδυασμός».

auto.in.gr