Απαντήσεις για την επίδειξη δύναμης της Red Bull Racing στην αυλαία της Μελβούρνης αναζητούν στο 2ο φετινό Grand Prix της Formula 1, στη Sepang της Μαλαισίας την Κυριακή (10/04), οι McLaren, Ferrari, Mercedes και Renault.

Και οι τέσσερις ομάδες φάνηκαν να αναγνωρίζουν την ανωτερότητα της RBR στο GP Αυστραλίας – ωστόσο και οι τέσσερις έχουν την πεποίθηση ότι ο ρυθμός εξέλιξης του μονοθεσίου τους στη διάρκεια της χρονιάς μπορεί να είναι καλύτερος σε σχέση με της RBR.

«Νομίζω ότι υπάρχει πολλή δουλειά ακόμη που πρέπει να κάνουμε» είπε ο Επιχειρησιακός Διευθυντής της McLaren, Jonathan Neale. «Υπάρχουν ορισμένοι τομείς του μονοθεσίου που μας αφήνουν ικανοποιημένους, αλλά σε αυτό το σημείο τα πάντα κινούνται γύρω από τη διαχείριση των ελαστικών και τα επίπεδα κάθετης δύναμης.

Η πίστα της Μαλαισίας, που έχει και υψηλότερες θερκομρασίες, θα δοκιμάσει περισσότερο τα μονοθέσια. Δεν σκεφτόμαστε ούτε λεπτό ότι έχουμε δει το καλύτερο της Ferrari και της Mercedes ακόμα.

Το κυριότερο που αναζητούμε αυτή τη στιγμή είναι να διασφαλίσουμε ότι τα μονοθέσιά μας θα είναι όσο το δυνατόν πιο αξιόπιστα. Φυσικά, η πολυπλοκότητα φέρνει και το ρίσκο της φτωχότερης αξιοπιστίας. Έτσι, δουλεύουμε πολύ σκληρά για να βεβαιωθούμε ότι θα βρούμε την αεροδυναμική απόδοση που αναζητούμε για εξασφαλίσουμε την αξιοπιστία των συστημάτων», κατέληξε.

Η Ferrari, στο μεταξύ, έχει άριστη αξιοπιστία αλλά της λείπει πολλή ταχύτητα – ειδικά στον ένα γύρο των δοκιμών κατάταξης. Στις συστοιχίες γύρων του αγώνα η απόδοσή της στη Μελβούρνη ήταν ιδιαίτερα καλή.

Ο Αναπληρωτής Τεχνικός Διευθυντής Pat Fry τόνισε: «Από τα δεδομένα της Μελβούρνης προκύπτει ξεκάθαρα ότι η απόδοσή μας στη συστοιχία γύρων του αγώνα ήταν καλύτερη από την απόδοσή μας στις δοκιμές κατάταξης.

Εν πολλοίς αυτό οφείλεται στον τρόπο που το μονοθέσιό μας διαχειρίζεται τα ελαστικά του, συνεπώς ένα μεγάλο μέρος της ανάλυσή μας αφιερώθηκε στην απόδοσή μας σε ένα γύρο. Επίσης, εξετάσαμε κι έναν άλλο σημαντικό τομέα, την αεροδυναμική, για να δούμε πως μπορούμε να ξεκλειδώσουμε τη δυναμική του μονοθεσίου.

Τα αποτελέσματα αυτών των μελετών μας έδωσαν τη βάση για τις δοκιμές που θα κάνουμε στη Μαλαισία. Υπάρχουν ήδη ορισμένα πράγματα που προγραμματίζουμε να αλλάξουμε και βαελιτώσουμε, ενόψει της Μαλαισίας.

Επίσης, θα υπάρξουν και περισσότερα νέα εξαρτήματα που θα λάβουμε στις λίγες μέρες μεταξύ των αγώνων της Μαλαισίας και της Κίνας. Είναι θέμα διαρκούς εξέλιξης στη διάρκεια της χρονιάς».

Στη Mercedes GP, ο Αγωνιστικός Διευθυντής Ross Brawn προσπαθεί να αναστηλώσει την ομάδα έπειτα από την ατυχή διπλή εγκατάλειψη της Μελβούρνης: «Η προτεραιότητά μας μετά τον αγώνα της Αυστραλίας ήταν να ανασυγκροτηθούμε πίσω στο εργοστάσιο, να αναλύσουμε τον αγώνα και να καθορίσουμε τον καλύτερο τρόπο για να πάρουμε την πλήρη δυναμική του μονοθεσίου από τη Μαλαισία και μετά.

Ο τρόπος που θα αντιμετωπίσουμε τα προβλήματα της Μελβούρνης, και τις προκλήσεις που μας περιμένουν, θα είναι μια αληθινή δοκιμασία για την ομάδα μας».

Μέσα στο μεγάλο χορό της κορυφής έδειξε ικανή να μπει και η Renault GP, καθώς ο Τεχνικός Διευθυντής James Allison λέει ότι το νέο σύνολο αεροδυναμικών εξαρτημάτων που είναι προγραμματισμένο για τη Μαλαισία, θα χαρίσει αρκετά δέκατα. Οι αλλαγές εστιάζονται στην εμπρός και πίσω πτέρυγα, καθώς και σε αρκετά αεροδυναμικά στοιχεία του αμαξώματος.

Ο διευθυντής της ομάδας, Eric Boullier, τόνισε: «Προβλέπω ότι θα συνεχίσουμε να μαχόμαστε με τις μεγάλες ομάδες. Νομίζω ότι στη Μαλαισία η σειρά δυναμικότητας θα αλλάξει, όπως και στον αμέσως επόμενο αγώνα. Το 2010 είχαμε τη δυνατότητα να εξελίξουμε το μονοθέσιο σε πολύ υψηλό επίπεδο και δεν βλέπω το λόγο να μην κάνουμε το ίδιο και φέτος».

auto.in.gr