Ορχήστρα Νέων Γκούσταβ Μάλερ υπό τον Φίλιπ Γιόρνταν
Το πρόγραμμα της πρώτης βραδιάς (11/4) περιλαμβάνει έργα από την πρώτη συνθετική περίοδο του Μάλερ: Lieder από το έργο «Το μαγικό κόρνο του παιδιού» (Des Knaben Wunderhorn) (με σολίστ τον Τόμας Χάμσον) και τη Συμφωνία αρ.1 – «Τιτάν».
Στις 12 Απριλίου το πρόγραμμα περιλαμβάνει τα κύκνεια έργα του συνθέτη: το adagio από την 10η Συμφωνία και τον κύκλο lieder «Το τραγούδι της γης» (Das Lied von der Erde) που θα ερμηνεύσουν ο τενόρος Μπούρκχαρντ Φριτς και ο βαρύτονος Τόμας Χάμσον.
Ο Αμερικανός βαρύτονος Τόμας Χάμσον (1955 Έλκχαρτ, Ιντιάνα) είναι ένας από τους καλύτερους ερμηνευτές του γερμανικού ρομαντισμού και ιδιαίτερα των έργων του Σούμαν, του Μάλερ και του Βολφ. Διαμόρφωσε το στυλ και την τεχνική του με οδηγό του τον μυθικό Ντήτριχ Φίσερ-Ντισκάου, την κορυφαία φωνή του 20ου αιώνα. Εξίσου άνετος στην όπερα, αλλά και στα ρεσιτάλ, ό Χάμπσον ξεχωρίζει για τη βαθιά γνώση ενός μεγάλου και ποικιλόμορφου ρεπερτορίου στο οποίο τον καθοδηγεί μια εξαιρετική ευρύτητα πνεύματος και μια «αμερικανική» πανοραμική ματιά. « Αν πιστεύεις ότι ο Πωλ Μακάρτνι ή ο Έλβις Πρίσλεϊ είναι ασήμαντοι ή απλώς για κατανάλωση της λαϊκής κουλτούρας, τότε σου διαφεύγει η σημασία ενός καλλιτεχνικού γεγονότος», λέει, αξιώνοντας κάθε μορφή σημαντικής δημιουργίας.
Από το 2010 ο Χάμπσον είναι μέλος της Αμερικανικής Ακαδημίας Τεχνών και Επιστημών, ενώ το 2003 δημιούργησε το Ίδρυμα Χάμσον με σκοπό να στηρίζει την τέχνη του τραγουδιού και να υποστηρίζει την έρευνα καθώς και τον διαπολιτισμικό διάλογο και την κατανόηση. Το 2009 εγκαινίασε τη Βάση Δεδομένων του Αμερικανικού Τραγουδιού και σε συνεργασία με την Βιβλιοθήκη του Κογκρέσου, οργανώνει ρεσιτάλ, πρώτες εμφανίσεις καλλιτεχνών, master classes, εκπαιδευτικές δραστηριότητες, συμπόσια, εκθέσεις και ραδιοφωνικές εκπομπές σε όλες τις ΗΠΑ, μέσω του διαδικτυακού, διαδραστικού ιστότοπου, www.songofamerica.net .
H Gustav Mahler Jugendorchester – GMJO, ιδρύθηκε το 1986 στη Βιέννη, με πρωτοβουλία του Κλάουντιο Αμπάντο, που παραμένει ο Μουσικός Διευθυντής της και εποπτεύεται από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο. Οι ακροάσεις που γίνονται κάθε χρόνο σε 25 ευρωπαϊκές πόλεις από ειδική επιτροπή, της οποίας πρόεδρος είναι ο Αμπάντο, εξασφαλίζουν στην ορχήστρα το εξαιρετικό δυναμικό της σε νέους μουσικούς, με επιλογή ανάμεσα σε 1500 υποψηφίους. Πολλοί από τους αναγνωρισμένους σήμερα μουσικούς έκαναν τα πρώτα τους βήματα στην ορχήστρα αυτή και είναι τώρα μέλη κορυφαίων ορχηστρών της Ευρώπης. Το 2007 η GMJO βραβεύτηκε από το Ευρωπαϊκό Πολιτιστικό Ίδρυμα.
Ο Φίλιπ Γιόρνταν (1974, Ζυρίχη), Μουσικός Διευθυντής της Όπερας του Παρισιού και μόνιμος προσκεκλημένος Αρχιμουσικός της Κρατικής Όπερας του Βερολίνου, ζει στον κόσμο της μουσικής από τα πρώτα παιδικά του χρόνια. Άρχισε πιάνο στα 6 και βιολί στα 11, τραγουδούσε στην Χορωδία των Αγοριών της Ζυρίχης και ο κορυφαίος μαέστρος πατέρας του, ο Άρμιν Γιόρνταν, τον είχε πάντα κοντά του στις πρόβες της όπερας. Ο μικρός Φίλιπ, θαμπωμένος από τον κόσμο της σκηνής, ήθελε στην αρχή να γίνει σκηνοθέτης και στα 9 του χρόνια έφτιαξε μια μακέτα σκηνικού για την όπερα του Βάγκνερ, «Ο Χρυσός του Ρήνου». Τελικά τον κέρδισε η διεύθυνση ορχήστρας, χωρίς να έχει κάνει σχετικές σπουδές. «Υπάρχουν τόσοι τρόποι να γίνεις μαέστρος. Ο βιολιστής έχει το βιολί του, ο πιανίστας έχει το πιάνο του, αλλά ο μαέστρος δεν είναι εύκολο να έχει τη δική του ορχήστρα. Είναι δύσκολο να προσδιορίσεις πως γίνεσαι μαέστρος. Ο δικός μου τρόπος είναι ο παραδοσιακός γερμανικός τρόπος, η γνώση μέσα από την εμπειρία», λέει ο ίδιος.
Ο τενόρος Μπούρκχαρντ Φριτς (Αμβούργο 1970) είχε για οδηγό του έναν άλλο λαμπρό εκπρόσωπο του τραγουδιού, τον Αλφρέντο Κράους, απέκτησε τις πρώτες του εμπειρίες στη σκηνή σε παραγωγές της Ακαδημίας Μουσικής και Θεάτρου του Αμβούργου και έκανε την πρώτη του επαγγελματική εμφάνιση στο Κρατικό Θέατρο του Μπρέμερχάφεν, το 1997.
Μέλος του Μουσικού Θεάτρου του Γκελσενκίρχεν, την περίοδο 2000-2004, άρχισε με λυρικούς ρόλους και γρήγορα, αναδείχθηκε σε κεντρικούς ρόλους και η ξεχωριστή και καλλιεργημένη φωνή του, του άνοιξε τις πόρτες της Κρατικής Όπερας του Βερολίνου, της οποίας είναι μέλος από το 2004. Με μαέστρο και μέντορα τον Ντάνιελ Μπάρενμπόιμ έγινε εξαιρετικός Πάρσιφαλ, Φλορεστάν και Στόλτσινγκ στους Αρχιτραγουδιστές της Νυρεμβέργης, αλλά και Καβαραντόσι στη Τόσκα και Άλβαρο στη Δύναμη του Πεπρωμένου, κατακτώντας έτσι και μια ξεχωριστή θέση στο ιταλικό ρεπερτόριο. Στο Φεστιβάλ του Ζάλτσμπουργκ, το 2007, συνεπήρε το κοινό στο ρόλο του Μπενβενούτο Τσελίνι, στην ομώνυμη όπερα του Μπερλιόζ, με την Φιλαρμονική της Βιέννης και τον Βαλέρι Γκεργκίεφ στο πόντιουμ.
Πέρυσι συμπληρώθηκαν 150 χρόνια από την γέννηση του Γκούσταβ Μάλερ (Βοημία 1860-Βιέννη 1911) και εφέτος 100 από το θάνατό του. Οι σύγχρονοι αυτού του Τιτάνα της αυστρο-γερμανικής μουσικής θα έμεναν κατάπληκτοι με τη λατρεία που τον περιβάλλουν οι σημερινοί φιλόμουσοι. Δεν περνάει μήνας χωρίς μια νέα έκδοση κάποιας συμφωνίας του, όλα τα έργα του –ακόμα και τα πιο δύσκολα και απαιτητικά- είναι στον κανόνα των ρεπερτορίων και οι εκδόσεις γύρω από τη ζωή και το έργο του είναι συχνές και πολύτομες.
Το Τραγούδι της Γης, έργο του 1908, « η πιο προσωπική σύνθεση που έχω κάνει», κατά τον ίδιο τον Μάλερ, είναι μια σύνθεση μεγάλης κλίμακας για δυο τραγουδιστές, με έμπνευση από την αρχαία κινεζική ποίηση.
Οι συναυλίες ανήκουν στον Κύκλο Μεγάλες Ορχήστρες-Μεγάλοι Μαέστροι που υποστηρίζει με την αποκλειστική χορηγία της η Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος
Χορηγός επικοινωνίας της εκδήλωσης είναι το in.gr
- Παναθηναϊκός: Χωρίς 5 παίκτες η προπόνηση, βελτιώνεται η κατάσταση με τη γρίπη
- Φαραντούρης από Ουάσιγκτον: Η Ελλάδα να είναι πρωταγωνίστρια σταθερότητας, ασφάλειας και ειρήνης στην Ευρώπη
- Sputnik: Ο Βλαντιμίρ Πούτιν ντυμένος Άγιος Βασίλης – Μοιράζει δώρα στους ηγέτες του κόσμου
- Δούκας: Η Αθήνα αλλάζει κάθε μέρα – Τα δύο πρώτα χρόνια ήταν γεμάτα προκλήσεις
- Συρία: Δύο άτομα σκοτώθηκαν από τις δυνάμεις ασφαλείας που διέλυσαν διαδήλωση Αλαουιτών
- Ζελένσκι: Ανάρτησε βίντεο από τις πρόσφατες ρωσικές επιθέσεις πριν από τη συνάντηση με τον Τραμπ