Επαναλειτουργία των πρατηρίων διάθεσης αφορολόγητου πετρελαίου κίνησης από τα ΚΑΕ
Την επαναλειτουργία των πρατηρίων διάθεσης αφορολόγητου πετρελαίου κίνησης στους μεθοριακούς σταθμούς Κήπων Έβρου, Κακκαβιάς και Ευζώνων, υπό προϋποθέσεις όμως, ανακοίνωσε επισήμως η εταιρία Καταστήματα Αφορολογήτων Ειδών ΑΕ. Την ίδια στιγμή εντείνονται οι αντιδράσεις της Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών Ελλάδος και της ΠΟΠΕΚ για την απόφαση του υπουργείου Οικονομικών να επιτρέψει και πάλι τη διάθεση αφορολόγητων καυσίμων από πρατήρια στην παραμεθόριο, προβλέποντας αφανισμό πρατηρίων και έκρηξη λαθρεμπορίου καυσίμων.
Την επαναλειτουργία των πρατηρίων διάθεσης αφορολόγητου πετρελαίου κίνησης στους μεθοριακούς σταθμούς Κήπων Έβρου, Κακκαβιάς και Ευζώνων, υπό προϋποθέσεις όμως, ανακοίνωσε επισήμως η εταιρία Καταστήματα Αφορολογήτων Ειδών ΑΕ (ΚΑΕ ΑΕ).
Την ίδια στιγμή εντείνονται οι αντιδράσεις της Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών Ελλάδος (ΟΒΕ) και της ΠΟΠΕΚ για την απόφαση του υπουργείου Οικονομικών να επιτρέψει και πάλι τη διάθεση αφορολόγητων καυσίμων από πρατήρια στην παραμεθόριο, τα οποία είχαν κλείσει το 2006.
Προβλέπουν αφανισμό των πρατηρίων στις περιοχές αυτές, και μιλούν για αύξηση του λαθρεμπορίου καυσίμων, που θα στοιχίσει στο Δημόσιο σημαντική απώλεια εσοδων.
Άλλωστε, τονίζουν, η απόφαση για διακοπή της λειτουργίας των πρατηρίων το 2006 είχε προκύψει
μετά τη διαπίστωση των αρμοδίων αρχών ότι διά μέσου αυτών υπήρχε ευρεία διάθεση, διαρκώς αυξανόμενη, στο εσωτερικό της Ελλάδας ποσοτήτων αφορολόγητων καυσίμων.
Από την πλευρά της, αντικρούοντας τις κατηγορίες, τα ΚΑΕ ΑΕ υποστηρίζουν ότι η επαναλειτουργία των πρατηρίων θα δώσει νέα ώθηση στα έσοδα του Δημοσίου, αλλά και στην τοπική οικονομία, συμβάλλοντας στην τόνωση της, στη διαμόρφωση συνθηκών υγιούς ανταγωνισμού, καθώς και στην απασχόληση ανθρώπινου δυναμικού.
Οι επικεφαλής της δεσμεύονται δε, ότι θα τηρούνται αυστηρά όλες οι απαραίτητες προϋποθέσεις αγοράς και πώλησης του πετρελαίου κίνησης με στόχο την πάταξη της λαθρεμπορίας.
Υπό αυστηρές προϋποθέσεις λέει η ΚΑΕ
Ειδικότερα, όπως αναφέρει η ΚΑΕ ΑΕ, οι προϋποθέσεις για τη λειτουργία των πρατηρίων, όπως ορίζονται στη σχετική απόφαση του υπουργείου Οικονομικών, είναι:
- Η πώληση αφορά αποκλειστικά στη διάθεση αφορολόγητου πετρελαίου κίνησης, σε οχήματα δημόσιας χρήσης, και όχι βενζίνης ή άλλου τύπου καυσίμου
- Τα οχήματα πρέπει να φέρουν πινακίδες τρίτων – εκτός ΕΕ- χωρών
- Οι οδηγοί πρέπει να είναι υπήκοοι Τρίτης Χώρας
- Το ίδιο όχημα δεν μπορεί να ανεφοδιαστεί με πετρέλαιο κίνησης εάν δεν έχουν περάσει 72 ώρες από τον προηγούμενο εφοδιασμό
Όπως επισημαίνεται στην ανακοίνωση, η εταιρεία διατηρούσε και θα συνεχίσει να διατηρεί ηλεκτρονικό αρχείο με παραστατικά, αποδεικτικά των οχημάτων και των οδηγών, καθώς και με τις ημερομηνίες εφοδιασμού κάθε οχήματος.
Ο κύριος Τζώρτζης Κουτσολιούτσος, σημείωσε «η επαναλειτουργία των Πρατηρίων Διάθεσης Πετρελαίου Κίνησης στους Μεθοριακούς Σταθμούς δίνει νέα δυναμική στον Όμιλο Folli Follie. Δεσμευόμαστε ότι θα τηρούνται αυστηρά όλες οι απαραίτητες προϋποθέσεις αγοράς και πώλησης του πετρελαίου κίνησης με στόχο την πάταξη της λαθρεμπορίας».
Όπως δε υπογραμμίζει η εταιρεία, η επαναλειτουργία των πρατηρίων δεν πλήττει την τοπική οικονομία, αλλά αντίθετα συμβάλει στην τόνωση της, στη διαμόρφωση συνθηκών υγιούς ανταγωνισμού, καθώς και στην απασχόληση ανθρώπινου δυναμικού.
Παράλληλα σημειώνεται πως η ανάκληση λειτουργίας των πρατηρίων διάθεσης αφορολόγητου πετρελαίου κίνησης, το 2006, είχε αρνητικές συνέπειες για την Eταιρεία και το Ελληνικό Δημόσιο, όπως:
1. Πτώση της τιμής της μετοχής της Eταιρείας
2. Μείωση του ανθρώπινου δυναμικού κατά 270 άτομα
3. Απώλεια εσόδων για το δημόσιο ύψους 5 εκατ. ευρώ για το 2007, 7 εκατ. ευρω για το 2008, 10 εκατ. ευρώ για το 2009 και περίπου 8.5 εκατ. ευρώ για το 2010 από έσοδα από φόρους Εισοδήματος ΦΜΥ και ασφαλιστικές εισφορές.
Από την επαναλειτουργία των πρατηρίων διάθεσης αφορολογήτου πετρελαίου κίνησης τα οφέλη, για το Ελληνικό Δημόσιο, θα είναι πολύ περισσότερα.
4. Επίσης, πρέπει να ληφθούν υπόψη και τα οφέλη από την κατανάλωση, στην τοπική αγορά, των εργαζομένων και των αμειβομένων από τη δραστηριότητα της λειτουργίας των πετρελαίων, οι οποίες υπολογίζονται σε άνω των 2 εκατ. ευρώ ετησίως.
5. Η δραστηριότητα της εταιρίας συνέβαλε και θα συμβάλει εκ νέου στην πάταξη της φοροδιαφυγής και του λαθρεμπορίου καυσίμων.
Ο κ. Δημήτριος Κουτσολιούτσος δήλωσε: «Η Eταιρεία είναι εισηγμένη στο Χρηματιστήριο Αθηνών και υπόλογη στους επενδυτές της για τη διατήρηση των συμφερόντων της. Η επαναλειτουργία των Πρατηρίων Αφορολόγητου Πετρελαίου Κίνησης θα διαμορφώσει προς όφελός της τις δυσμενείς συνέπειες που είχε η ανάκληση της λειτουργίας τους και θα δώσει νέα ώθηση στα έσοδα τόσο της Eταιρείας, όσο και του Ελληνικού Δημοσίου».
Οι έντονες αντιδράσεις
Διαμαρτυρίες και από τις δύο Ομοσπονδίες του χώρου της λιανικής πώλησης καυσίμων προκαλεί η απόφαση του υπουργείου Οικονομικών, να επιτρέψει και πάλι τη διάθεση αφορολόγητων καυσίμων από πρατήρια στην παραμεθόριο στους Κήπους Έβρου, την Κακαβιά και τους Ευζώνους που είχαν κλείσει το 2006.
Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων – Εμπόρων Καυσίμων εκφράζει σε ανακοίνωσή της προβληματισμό και απορία για την αδικαιολόγητη, όπως αναφέρει, απόφαση του υπουργείου και επισημαίνει ότι τα πρατήρια έκλεισαν το 2006 μετά την διαπίστωση των αρμοδίων αρχών, ότι δια μέσου αυτών υπήρχε ευρεία διάθεση, διαρκώς αυξανόμενη, στο εσωτερικό της Ελλάδας ποσοτήτων των αφορολόγητων καυσίμων.
«Η παράνομη διακίνηση και διάθεση αφορολόγητων καυσίμων στο εσωτερικό της Ελλάδας είχε ως αποτέλεσμα την σημαντική απώλεια δημοσίων εσόδων από την δασμοφοροδιαφυγή, και την αλλοίωση των συνθηκών ανταγωνισμού της λιανικής πώλησης καυσίμων στον ευρύτερο χώρο της Βόρειας Ελλάδας», τονίζει η ΠΟΠΕΚ.
Η Ομοσπονδία Βενζινοπωλών Ελλάδος (ΟΒΕ) έστειλε την Τρίτη σχετική επιστολή προς τον υπουργό Οικονομικών Γ.Παπακωνσταντίνου στην οποία αναφέρει ότι τα πρατήρια της Β. Ελλάδος δέχονται ήδη τις καταστροφικές συνέπειες από τις αυξήσεις των φόρων καυσίμων στη χώρα μας και τη διαρροή των πωλήσεων στις γείτονες χώρες, και με το αφορολόγητο καύσιμο η κατάσταση θα επιδεινωθεί.
Υπενθυμίζει ακόμη ότι οι λόγοι για τους οποίους σταμάτησε η λειτουργία των πρατηρίων αφορολόγητων καυσίμων ήταν, σύμφωνα με την απόφαση του 2006, η απώλεια εσόδων των Δημοσίου, η δημιουργία συνθηκών αθέμιτου ανταγωνισμού τόσο στον χώρο των εμπορευματικών μεταφορών, όσο και στο χώρο της εμπορίας πετρελαιοειδών και ο ελλοχεύων κίνδυνος άμεσης επιστροφής των αυτοκινήτων και λαθραίας διάθεσης των καυσίμων τους στην ελληνική επικράτεια.
Η ΟΒΕ σημειώνει ακόμη ότι την σχεδιαζόμενη εξίσωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στο πετρέλαιο θέρμανσης με αυτό της κίνησης από τον Οκτώβριο του 2011 τα πράγματα θα επιδεινωθούν δραματικά για τον καταναλωτή και τα παραμεθόρια πρατήρια τα οποία κυριολεκτικά θα αφανιστούν.
Κλείνουν βενζινάδικα στις Σέρρες γιατί
οι κάτοικοι «φουλάρουν» στη Βουλγαρία
Εντωμεταξύ, σύμφωνα με τον πρόεδρο των πρατηριούχων υγρών καυσίμων του νομού Σερρών Δημήτρη Γουργουλίδη, κλείνουν το ένα μετά το άλλο τα βενζινάδικα στο διευρυμένο δήμο Σιντικής, του νομού Σερρών, ο οποίος συνορεύει με τη Βουλγαρία, καθώς όλο και περισσότεροι κάτοικοι της περιοχής κατευθύνονται στα βενζινάδικα της γειτονικής χώρας, τα οποία πωλούν τα υγρά καύσιμα σε αισθητά χαμηλότερες τιμές.
Σύμφωνα με τον κ. Γουργουλίδη, από τα τριάντα βενζινάδικα που λειτουργούσαν σε Ηράκλεια και Σιδηρόκαστρο, τα έξι έχουν κλείσει οριστικά, μέσα στο τελευταίο εξάμηνο, ενώ και τα υπόλοιπα υπολειτουργούν.
«Θα κλείσουν σύντομα και άλλα», υποστήριξε ο κ. Γουργουλίδης, διότι – όπως είπε – καθημερινώς, «όλο και περισσότεροι κάτοικοι της περιοχής κατευθύνονται στα βενζινάδικα της Βουλγαρίας».
Άλλωστε, πέρα από τις χαμηλότερες τιμές (κυμαίνονται για τη σούπερ μεταξύ 1,05 και 1,10 ευρώ το λίτρο), στην εξέλιξη αυτή συμβάλλει και το γεγονός πως η απόσταση από την επαρχία Σιντικής, του νομού Σερρών, με τη Βουλγαρία είναι γύρω στα 15 χιλιόμετρα.
Επιπλέον, το πρώτο βενζινάδικο της όμορης χώρας απέχει μόλις 300 μέτρα από το μεθοριακό σταθμό του Προμαχώνα. Όλα αυτά, οδηγούν τους περισσοτέρους, χωρίς δεύτερη σκέψη, στα πρατήρια υγρών καυσίμων της Βουλγαρίας.
Την ίδια ώρα, σύμφωνα με τον κ. Γουργουλίδη, το ίδιο πρόβλημα αντιμετωπίζουν και τα πρατήρια βενζίνης που λειτουργούν σε περιοχές της Δράμας, που βρίσκονται κοντά στην ελληνοβουλγαρική μεθόριο αλλά και στη Θράκη.
«Το θέμα είναι πως δεν πηγαίνουν μόνο για να φουλάρουν τα ντεπόζιτά τους με βενζίνη στη γείτονα χώρα, αλλά παράλληλα να κάνουν και τα ψώνια τους, προκαλώντας έτσι τον οικονομικό μαρασμό της περιοχή μας», ανέφερε ο πρόεδρος των βενζινοπωλών του νομού.
Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ,ΑΠΕ-ΜΠΕ
- Χανιά: Θλίψη για τον θάνατο του Κωνσταντάκη Κανάκη, αθλητή μπάσκετ με αμαξίδιο
- Κόντης: «Δεν έχουμε την εικόνα που θέλουμε, χρειαζόμαστε πολλή δουλειά»
- Ο Έιντριεν Μπρόντι είναι σίγουρος ότι η τεχνητή νοημοσύνη «δεν θα μπορέσει ποτέ να αντικαταστήσει τα συναισθήματα»
- Πόσο χρυσό κατέχουν οι δέκα χώρες με το μεγαλύτερο απόθεμα – Η θέση της Ελλάδας
- Πού κυμαίνονται οι μισθοί στον ιδιωτικό τομέα – Η σύγκριση με Ευρώπη
- Προδημοσίευση του βιβλίου του Σαρκοζί: «Προσευχήθηκα να μπορέσω να σηκώσω τον σταυρό μου»

