Ο Lewis Hamilton πήρε την πρώτη του γεύση από τη νέα McLaren MP4/26 του 2011 στον εξομοιωτή της ομάδας, στο Paragon της Βρετανίας, ωστόσο δεν έκρυψε ότι ο συνδυασμός της ρυθμιζόμενης πίσω πτέρυγας με το σύστημα KERS ίσως κάνει λίγο περίπλοκα τα πράγματα στην οδήγηση των μονοθεσίων της Formula 1.

Η FIA, θυμίζουμε, επέτρεψε τη ρύθμιση της πίσω πτέρυγας από τον οδηγό για να εξαλείψει ιδέες όπως το σύστημα F-duct, ενώ για το 2011 οι ομάδες του σπορ αποφάσισαν να αποσύρουν τη συμφωνία κυρίων που είχαν το 2010 για τη μη χρησιμοποίηση του Συστήματος Ανάκτησης Κινητικής Ενέργειας (KERS).

Η νέα McLaren, λοιπόν, «…έχει πολλές καλές ιδέες και βελτιωμένα σημεία», σύμφωνα με τον L. Hamilton. «Την οδήγησα για πρώτη φορά και είμαι χαρούμενος. Είναι λίγο περίπλοκος ο συνδυασμός του KERS με την πίσω πτέρυγα, αλλά αμέσως μου έδωσε καλή αίσθηση».

Μάλιστα, σύμφωνα με τον άλλο οδηγό της ομάδας, Jenson Button, η McLaren «έχει πολλή εμπειρία [με το KERS, από το 2009] που νομίζω ότι θα έχουμε το πλεονέκτημα έναντι της RBR και της Ferrari – όπως και η Mercedes και η Force India που χρησιμοποιούν κινητήρες της Mercedes».

Ωστόσο, στο θέμα της ταυτόχρονης χρήσης της ρυθμιζόμενης πίσω πτέρυγας και μαζί του συστήματος KERS στάθηκε ο αναλυτής του BBC και πρώην οδηγός της F1, Martin Brundle, εξηγώντας: «Ανησυχώ ότι θα συμβαίνουν πολλά από τεχνικής άποψης. Ένας Θεός ξέρει με ποιό τρόπο οι οδηγοί θα επιλέγουν 7η ταχύτητα, όταν ουσιαστικά η πίσω πτέρυγα και το KERS θα τους δίνουν επιπλέον 160 ίππους.

Είναι θέμα ασφάλειας. Αν σε πλησιάζει κάποιος και ξαφνικά αλλάξει την πίσω πτέρυγα και ενεργοποιήσει το KERS, θα συγκρουστείτε στο χειρότερο δυνατό σημείο, στο τέλος της ευθείας. Είναι δύσκολο να κρίνεις – οδηγείς με 320 χλμ./ώρα στο τέλος της ευθείας και πρέπει να κοιτάξεις τους καθρέπτες και να καταλάβεις πόσο γρήγορα σε πλησιάζει κάποιος.

Πιστεύω ότι πρέπει να υπάρχει μια κόκκινη λυχνία στο εμπρός μέρος του μονοθεσίου και μία στο πίσω, η οποία θα είναι αναμμένη όταν ο οδηγός έχει αλλάξει τη ρύθμιση της πτέρυγας και θα αναβοσβήνει όταν ο οδηγός έχει αλλάξει την πτέρυγα και έχει ενεργοποιήσει το KERS. Ό,τι κι αν κάνουν πρέπει να είναι ξεκάθαρο, διότι ο πρώτος και κύριος κανόνας είναι ότι δεν πρέπει να κάνεις τα πράγματα περίπλοκα για τους θεατές», κατέληξε.

auto.in.gr