Βαθιές αλλαγές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση προαναγγέλλει η Α.Διαμαντοπούλου
Διαβούλευση από το Σεπτέμβριο, η οποία θα καταλήξει σε νόμο-πλαίσιο, προανήγγειλε η υπουργός Παιδείας, Άννα Διαμαντοπούλου, κάνοντας λόγο για ανάγκη βαθιών αλλαγών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, έπειτα και από την έκθεση της ανεξάρτητης Αρχής Διασφάλισης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση (ΑΔΙΠ), η οποία καταγράφει σοβαρά προβλήματα.
Τα προβλήματα στην τριτοβάθμια εκπαίδευση έχουν φτάσει τα πανεπιστήμια στα όριά τους και γι’ αυτό επείγουν σοβαρές και βαθιές αλλαγές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, τόνισε η υπουργός Παιδείας, Άννα Διαμαντοπούλου, αμέσως μετά τη συνάντηση που είχε με την υπουργό Περιβάλλοντος, Τίνα Μπιρμπίλη, για το θέμα των βιοκλιματικών σχολείων και τους τρόπους εξοικονόμησης ενέργειας στα σχολικά κτίρια.
Αναφερόμενη στα προβλήματα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, όπως τα διαπίστωσε η ανεξάρτητη Αρχή Ποιότητας (ΑΔΙΠ), η κα Διαμαντοπούλου σημείωσε ότι η κοινωνία και η ακαδημαϊκή κοινότητα είναι έτοιμες για αυτές τις αλλαγές και πρόσθεσε ότι σχετική διαβούλευση θα αρχίσει το Σεπτέμβριο και θα καταλήξει σε νόμο-πλαίσιο.
Η έκθεση της ΑΔΙΠ
Η Αρχή Διασφάλισης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση διαπίστωσε σοβαρά προβλήματα στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, σε έκθεση η οποία συντάχθηκε βάσει των εσωτερικών αξιολογήσεων που έστειλαν τα ίδια τα πανεπιστημιακά τμήματα.
«Ασαφείς εθνικοί στόχοι ανάπτυξης του ανθρώπινου δυναμικού, γεωγραφική διασπορά των ΑΕΙ και των μονάδων Ανώτατης Εκπαίδευσης, υπέρμετρος αριθμός τμημάτων και προγραμμάτων σπουδών και μεγάλος αριθμός Ιδρυμάτων Ανώτατης Εκπαίδευσης» είναι μερικά μόνο από τα προβλήματα τα οποία κατέγραψε η έκθεση.
Παράλληλα γίνεται λόγος για αυθαίρετη ανάπτυξη ειδικοτήτων σε προπτυχιακό επίπεδο, μεγάλο αριθμό μεταπτυχιακών χωρίς σαφείς οι επαγγελματικές προοπτικές, εκπαιδευτικό προσωπικό με έντονη εξω-πανεπιστημιακή απασχόληση, χρονοβόρες και γραφειοκρατικές διαδικασίες πρόσληψης, αδυναμία προσέλκυσης άριστων μεταπτυχιακών φοιτητών, καθώς και πεπαλαιωμένες κτιριακές υποδομές και εργαστηριακό εξοπλισμό.
Βιοκλιματικά σχολεία
Σε ό,τι αφορά στη συνάντηση με την υπουργό Περιβάλλοντος, οι δύο υπουργοί αναφέρθηκαν αναλυτικά στην υλοποίηση μιας συνολικής πολιτικής για το «Σχολείο και την Ενέργεια».
Τονίστηκε η ανάγκη αφενός να υποστηριχθούν δράσεις για την αναβάθμιση της εξοικονόμησης ενέργειας στα σχολικά κτίρια και αφετέρου να εφαρμοστούν πιλοτικά προγράμματα παραγωγής ενέργειας με τη χρήση -κυρίως- φωτοβολταϊκών συστημάτων, πρωτοβουλία που θα δώσει ενεργειακή αυτάρκεια και έσοδα στις σχολικές μονάδες.
Παράλληλα, αποφασίστηκε η κατασκευή βιοκλιματικών σχολείων σε όλη τη χώρα, στο πλαίσιο ενός πρότυπου προγράμματος.
Έμφαση δόθηκε στο θέμα της σχολικής στέγης στην Αθήνα, ως κεντρικό στοιχείο των αναπλάσεων που θα γίνουν στην πόλη και ειδικά στις υποβαθμισμένες περιοχές του κέντρου, για την αναζωογόνηση της γειτονιάς.
Θα γίνει λεπτομερής καταγραφή 100 χώρων και για 20 απ’ αυτούς θα κινηθούν άμεσα οι διαδικασίες απεμπλοκής τους.
Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ,ΑΠΕ-ΜΠΕ
- Ποιος διαιτητής ορίστηκε από την UEFA για το Καϊράτ – Ολυμπιακός
- Η διπλή ζωή της «Ketamine Queen»: Τι αποκαλύπτει το BBC για την Τζασβίν Σάνγκα και τον θάνατο του Μάθιου Πέρι
- Ρουμανία: Σοκαριστικό τροχαίο – Οδηγός αυτοκινήτου έχασε τον έλεγχο και «απογειώθηκε»
- Ολυμπιακός: Χωρίς εκπλήξεις στην Αστάνα – Η αποστολή για το ματς με την Καϊράτ (pic)
- Κρήτη: Τι εξετάζουν οι Αρχές για την τραγωδία με τους 18 μετανάστες, μεταξύ των οποίων και παιδιά
- Μητσοτάκης: Μαστίγιο και καρότο στους αγρότες – «Ακραίες μορφές διαμαρτυρίας» τα μπλόκα, χρήματα με το σταγονόμετρο
