Εξετάζεται η σύνδεση των τελών κυκλοφορίας με τις τιμές των καυσίμων
Το σενάριο μετακύλισης του κόστους των τελών κυκλοφορίας στον ειδικό φόρο κατανάλωσης των καυσίμων, είναι ένα από τα βασικά που εξετάζει η ειδική τεχνική επιτροπή. Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα η βενζίνη να φτάσει στα 1,80 ευρώ το λίτρο, από 1,48 ευρώ.
Σύνδεση των τελών κυκλοφορίας με τις τιμές των καυσίμων εξετάζουν τα συναρμόδια υπουργεία Οικονομικών και Περιβάλλοντος.
Μιλώντας χθες σε δημοσιογράφους ο υπουργός Οικονομικών Γ.Παπακωνσταντίνου ρωτήθηκε για το θέμα και συγκεκριμένα για το πότε θα παρουσιασθεί ο μηχανισμός σύνδεσης των τελών κυκλοφορίας με τις τιμές των καυσίμων. Όπως τόνισε δεν υπάρχουν αποφάσεις για το ζήτημα και τόσο ο ίδιος όσο και η υπουργός Περιβάλλοντος Τ.Μπιρμπίλη αναμένουν την εισήγηση της αρμόδιας τεχνικής επιτροπής.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες που επικαλείται η εφημερίδα «Τα Νέα», το σενάριο μετακύλισης του κόστους των τελών κυκλοφορίας στον ειδικό φόρο κατανάλωσης των καυσίμων, είναι ένα από τα βασικά που εξετάζει η ειδική τεχνική επιτροπή, η τελική εισήγηση της οποίας θα είναι έτοιμη μέσα στις επόμενες εβδομάδες.
Η εντολή που εξ αρχής έχουν λάβει οι τεχνοκράτες από την κυβέρνηση, είναι να μεταφέρουν όσο μπορούν το κόστος από την κατοχή του αυτοκινήτου στη χρήση του, όπως συμβαίνει σε πλήθος ευρωπαϊκών χωρών. Δηλαδή, όταν διαθέτει κάποιος αυτοκίνητο, να πληρώνει κόστος χρήσης αναλόγως τού πόσο το κινεί. Αν ληφθούν υπόψη και οι δημοσιονομικές ανάγκες της χώρας, το σενάριο που μοιάζει επικρατέστερο είναι αυτό της ενσωμάτωσης των τελών κυκλοφορίας στις τιμές των καυσίμων.
Αν, πάντως, η κυβέρνηση μεταφέρει τα τέλη κυκλοφορίας στις τιμές των καυσίμων, θα επιτύχει το αντίθετο από το αποτέλεσμα που επιδιώκει -δηλαδή την αύξηση των εσόδων- καθώς οι επιπτώσεις στην κατανάλωση θα είναι καταστροφικές, επισημαίνουν παράγοντες της αγοράς καυσίμων. Και υπενθυμίζουν ότι μετά τις απανωτές αυξήσεις του ΕΦΚ, η μέση πανελλαδική τιμή έχει φτάσει στα 1,48 ευρώ, με συνέπεια η κατανάλωση βενζίνης να έχει υποχωρήσει τουλάχιστον 20%, εξανεμίζοντας ώς έναν βαθμό τα όποια οφέλη προσδοκούσε η κυβέρνηση από αύξηση εσόδων.
«Αν τώρα η τιμή της βενζίνης φτάσει στα 1,80 ευρώ, η βουτιά της κατανάλωσης θα φτάσει στο 30% ή και περισσότερο, μειώνοντας ακόμη περισσότερα τα κρατικά έσοδα. Είναι λάθος πολιτική», προειδοποιούν τα ίδια στελέχη.
Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ
- Amazon: Σταματά τα σχέδια για παραδόσεις με drone στην Ιταλία
- Διακοπές στην… έρημο για τον Γιαμάλ (vid)
- Η τεχνολογία βάζει φρένο στις προσλήψεις – Στάση αναμονής από τις εταιρείες, υπό πίεση οι εργαζόμενοι
- Κολλαγόνο, παντζάρια και… σεξ: Τι μας δίδαξε η επιστήμη για την υγεία και την ευεξία το 2025
- «Κανείς δεν είναι ασφαλής όταν με ερωτεύεται» – Οι τέσσερις γάμοι και τα διάσημα love story της Μπριζίτ Μπαρντό
- LIVE: Μίλαν – Ελλάς Βερόνα
