Η Sauber F1 αναγεννήθηκε μετά την αγορά της BMW F1 από τον Peter Sauber, αλλά -προς το παρόν- η ελβετική ομάδα δεν έχει διασφαλίσει θέση στη λίστα των ομάδων για το πρωτάθλημα του 2010. Αυτό αναμένεται σύντομα να αλλάξει.


Το όριο ομάδων της Formula 1 αυξήθηκε για το 2010 σε δεκατρείς. Η ανακοίνωση της BMW -στο τέλος Ιουλίου 2009- ότι θα αποχωρήσει από το σπορ άφησε τέσσερις κενές θέσεις, που δόθηκαν στις νέες ομάδες Campos Meta, Manor GP, USF1 και Lotus F1.


Έκτοτε, όμως, την 4η Νοεμβρίου 2009 η Toyota επίσης ανακοίνωσε την αποχώρησή της από το σπορ και άφησε μια κενή θέση. Θα ήταν το λογικό να υποθέσει κανείς ότι η Sauber F1 θα έπαιρνε τη 13η θέση που άφησε η Toyota F1, αλλά αυτό δεν μπορεί να συμβεί τόσο απλά.


Η Toyota F1 έχει υπογράψει το Σύμφωνο Ομονοίας, που την υποχρεώνει να βρίσκεται στο σπορ μέχρι και το 2012. Η αποχώρησή της καταπατά τους όρους του Συμφώνου και επισείει πρόστιμο 150 εκατ. δολαρίων. Ο μόνος τρόπος να το αποφύγει είναι να πουλήσει την ομάδα.


Έτσι, εμφανίστηκε στην εικόνα ο επιχειρηματίας Zoran Stefanovic. Ο Σέρβος επιδιώκει να δημιουργήσει τη Stefan Grand Prix, χρησιμοποιώντας κινητήρες της Toyota τα επόμενα δύο χρόνια, τις εγκαταστάσεις της ομάδας στην Κολωνία (μέχρι την μετακόμιση σε εγκαταστάσεις στη Σερβία) και πιθανώς τα σχέδια της Toyota TF110.


Είναι άγνωστο, προς το παρόν, αν θα τελεσφορήσουν -σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα- τα σχέδια του Zoran Stefanovic. Αν δεν τελεσφορήσουν και η Toyota F1 καταβάλει το πρόστιμο, η 13η θέση θα δοθεί στη Sauber F1.


Ωστόσο, είναι εξαιρετικά αμφίβολο ότι ο πρόεδρος της FIA Jean Todt και ο Peter Sauber περιμένουν μια τέτοια εξέλιξη. Ειδικά αν σκεφτεί κανείς ότι το μονοθέσιο που κατασκευάζεται στο Χίνβιλ, που ξεκίνησε να σχεδιάζεται ως BMW F1.10 και τελικά θα ονομαστεί Sauber C29, έχει κινητήρα και κιβώτιο ταχυτήτων της Ferrari.


Το πιθανότερο σενάριο είναι ότι η θέση στη λίστα συμμετοχών της Sauber θα προκύψει από ομόφωνη απόφαση των άλλων ομάδων να αυξηθούν οι ομάδες το 2010 σε δεκατέσσερις.


Αρχικά, όταν η BMW είχε ανακοινώσει ότι σκοπεύει να πουλήσει την ομάδα της στην ελβετική επενδυτική εταιρεία Qadbak, που συνοδεύεται από φήμες αμφίβολης αξιοπιστίας, οι ομάδες καταψήφισαν την 14η θέση. Αντίθετα, ο Peter Sauber έχει αποδείξει στο παρελθόν την τιμιότητα και ικανότητά του.


Σχετικά με τη θέση στο νέο πρωτάθλημα, είμαι πολύ αισιόδοξος ότι θα μας δοθεί η τελική έγκριση πολύ σύντομα, είπε ο ιδρυτής της Sauber. Θα ήταν πολύ κρίμα αν έκλεινε ένα από τα καλύτερα εργοστάσια της F1, συνέχισε, αναφερόμενος στην τεράστια επένδυση που είχε κάνει η BMW στο εργοστάσιο του Χίνβιλ.


Σχετικά με το νέο μονοθέσιο του 2010, κατέληξε: Εξελίσσεται κανονικά, βάσει του προγράμματος και σε αυτό βοήθησε η εξαιρετική συνεργασία με τη Ferrari, που μας παρείχε τα σχετικά δεδομένα πολύ γρήγορα. Η απόδοση της C29 μας γεμίζει αισιοδοξία. Δύο μήνες πριν τις πρώτες δοκιμές φτάσαμε ήδη σε μια πολύ καλή βάση για περαιτέρω εξέλιξη.


Οι φήμες για τους οδηγούς


Παρότι η Sauber δεν έχει εξασφαλίσει ακόμα τη θέση της στο νέο πρωτάθλημα, αναπτύσσεται ήδη η φημολογία για τους δύο οδηγούς της ομάδας για το πρωτάθλημα του 2010. Ακούγονται τα ονόματα των Jarno Trulli, Nick Heidfeld, Heikki Kovalainen, Kamui Kobayashi και Christian Klien.


Επιπλέον, ο νεαρός Ρώσος Vitaly Petrov συγκεντρώνει αρκετές πιθανότητες, λόγω της ταχύτητας που έχει επιδείξει στο GP2 αλλά και των χορηγικών του συνδέσμων (ύψους 10-15 εκατ. δολαρίων, λέγεται), ενώ ο ίδιος ο Peter Sauber μίλησε και για τον 39χρονο Pedro de la Rosa!


Υπάρχει και ο Pedro de la Rosa. Η εμπειρία του από τη θέση δοκιμαστή της McLaren θα είναι πλεονέκτημα για εμάς, είπε. Ακόμη, αν είναι να προσλάβουμε τον Petrov, η ρωσική αγορά θα ανοίξει για εμάς μέχρι το 2011. Συνεπώς, αξίζει να το σκεφτούμε.


Μένει στη BMW ο Mario Theissen


Στο μεταξύ, ο Mario Theissen ανακοίνωσε ότι δεν θα λάβει κάποιο ρόλο στη Sauber αλλά θα αποχωρήσει από τη Formula 1 για να παραμείνει στη θέση του αγωνιστικού διευθυντή της BMW – μετά την πώληση της ομάδας από τη βαυαρική εταιρεία πίσω στον Peter Sauber.


Ήρθε το τέλος εποχής για μένα στο Χίνβιλ και θα παραμείνει στην αγωνιστική διεύθυνση της BMW είπε ο Γερμανός μηχανολόγος, στη λιτή ανακοίνωσή του ότι δεν θα βρίσκεται πλέον στη Formula 1.


auto.in.gr