Την κατάργηση του Πράσινου Δακτυλίου, της επιδοτούμενης απόσυρσης οχημάτων και την τροποποίηση των περιβαλλοντικών τελών προβλέπει ανακοίνωση του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής.



Αναλυτικότερα το μέτρο του Πράσινου Δακτυλίου, που θα εφαρμοζόταν στην Αθήνα από το 2011 καταργείται, καθώς σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του αρμόδιου Υπουργείου, …η αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος στην Αθήνα πρέπει να είναι ενταγμένη σε ένα μακροπρόθεσμο στρατηγικό πλαίσιο αλλαγής της νοοτροπίας και, ταυτόχρονα, αποθάρρυνσης της χρήσης του αυτοκινήτου προς όφελος άλλων τρόπων μεταφοράς, φιλικών προς το περιβάλλον και την πόλη.



Αντίστοιχα, το μέτρο της απόσυρσης κρίθηκε ανεπαρκές, καθώς σύμφωνα με την ανακοίνωση της κυβέρνησης …η απόσυσρση όπου και όποτε εφαρμόστηκε δεν είχε ουσιαστικά κανένα σημαντικό περιβαλλοντικό όφελος.

Στην ανακοίνωση αναφέρεται χαρακτηριστικά ότι …σύγχρονες μελέτες αποδεικνύουν ότι τα νέα αυτοκίνητα που αντικαθιστούν τα παλιά χρησιμοποιούνται πολύ περισσότερο. Στόχος μιας περιβαλλοντικής πολιτικής στο χώρο του αυτοκινήτου θα πρέπει να είναι η αποθάρρυνση της χρήσης του I.X..

Όσοι έχουν ήδη αποσύρει το όχημά τους, θα έχουν τη δυνατότητα να κάνουν χρήση των κινήτρων που προέβλεπε η υφιστάμενη ρύθμιση Σουφλιά, αν και η σημερινή Κυβέρνηση τους προτρέπει να επιλέξουν να μην εισπράξουν όλο το ποσό του κινήτρου αγοράς νέου οχήματος, αλλά μέρος αυτού και την χορήγηση, έναντι του υπολοίπου ποσού, δύο καρτών απεριορίστων διαδρομών με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς -επιλογή που αυξάνει το ποσό του κινήτρου κατά 20%.



Την κατάργηση του Πράσινου Δακτυλίου και της απόσυρσης συνοδεύει η τροποποίηση των τελών κυκλοφορίας για τα επιβατικά οχήματα ιδιωτικής χρήσης.

Στον υπολογισμό των νέων περιβαλλοντικών τελών λαμβάνεται υπόψη όχι μόνο η παλαιότητα του αυτοκινήτου αλλά και ο κυβισμός, έτσι ώστε τα μικρού κυβισμού αυτοκίνητα, που αντιστοιχούν στις εισοδηματικά χαμηλότερες τάξεις να επιβαρύνονται λιγότερο και τα μεγάλου κυβισμού να επιβαρύνονται περισσότερο.



Νέα Ρύθμιση

Διάρθρωση χρεώσεων Περιβαλλοντικών Τελών Κυκλοφορίας για Ι.Χ. οχήματα (βάση κυβισμού και επιβάρυνσης κινητήρα)































































Κυβισμός


<301


301-785


786-1357


1358-1928


1929-2357


>2357


Κλάση


Κλάση Α


0


28


94


184


428


562


Κλάση Β


35


63


137


252


521


680


Κλάση Γ


51


79


162


302


596


780


Κλάση Δ


68


96


187


352


671


880









Υφιστάμενα Τέλη


18


46


112


202


446


580




Παλαιότερη Ρύθμιση
(Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου 16/09/2009)


Διάρθρωση χρεώσεων Περιβαλλοντικών Τελών Κυκλοφορίας για Ι.Χ. οχήματα (βάση κυβισμού και επιβάρυνσης κινητήρα)































































Κυβισμός


<301


301-785


786-1357


1358-1928


1929-2357


>2357


Κλάση


Κλάση Α


0


28


94


184


428


562


Κλάση Β


68


96


162


252


496


630


Κλάση Γ


118


146


212


302


546


680


Κλάση Δ


168


196


262


352


596


730









Υφιστάμενα Τέλη


18


46


112


202


446


580



Κατηγοριοποίηση Οχημάτων βάση περιβαλλοντικής επιβάρυνσης κινητήρα
(Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου 16/09/2009)

























Κλάσεις Οχημάτων


Περιβαλλοντική επιβάρυνση κινητήρα οχημάτων


Κλάση Α


Οχήματα με χαμηλές ή μηδενικές εκπομπές (ημερομηνία πρώτης κυκλοφορίας από 01/01/2005)


(EURO 4, 5)


Κλάση Β


Οχήματα με μέτριες εκπομπές
(ημερομηνία πρώτης κυκλοφορίας από 01/01/2000)


(EURO 3)


Κλάση Γ


Οχήματα με υψηλές εκπομπές
(ημερομηνία πρώτης κυκλοφορίας από 01/01/1996)


(EURO 2)


Κλάση Δ


Οχήματα με πολύ υψηλές εκπομπές
(ημερομηνία πρώτης κυκλοφορίας πριν από 31/12/1995)


(EURO 1, 0, συμβατικά)

auto.in.gr