Γιάννης Αδάναλης

Έχουν περάσει 10 χρόνια από την ημέρα που η BMW αποφάσισε να περάσει στην παραγωγή ένα ασυνήθιστα -για τα δικά της μέτρα- τετράτροχο, με αυξημένη από το έδαφος απόσταση και σύστημα μόνιμης τετρακίνησης.



Η X5 αποτέλεσε το πρώτο SUV (SAV στη βαυαρική διάλεκτο) της φίρμας, αλλά και τον ιδανικό σάκο του μποξ για όσους βιάστηκαν να απορρίψουν το επιβλητικό, ομολογουμένως, ανάστημά της.



Η συνέχεια βρήκε το γιγαντόσωμο Sport Activity Vehicle να κατακτά την κορυφή, τη μικρότερη X3 να φιγουράρει ανάμεσα στις πιο ελκυστικές προτάσεις της κατηγορίας και την X6 να συντρίβει τον ανταγωνισμό με το αλλόκοτο παρουσιαστικό της και την ισοπεδωτική συμπεριφορά της στην άσφαλτο.



Έχοντας, λοιπόν, εξοικειωθεί με τη ροπή προς τη σχεδιαστική εκκεντρικότητα που συντηρεί ο Βαυαρός κατασκευαστής και με την τάση να δημιουργεί από λευκό χαρτί κάθε νέα πρότασή του, η εικόνα της Σειράς 5 Gran Turismo δεν μας σοκάρει.



Το αντίθετο, μάλιστα, μιας και το μπροστινό τμήμα είναι αυτό που φωτογραφίζει το σχεδιαστικό κώδικα της νέας, τετράθυρης Πεντάρας, ενώ το πίσω επιχειρεί να ισορροπήσει ανάμεσα στο ασυνήθιστο πλήθος χαρακτηριστικών που συγκεντρώνει ένα και μόνο τετράτροχο.



Όχι τυχαία οι πτυχές του μπροστινού καπό καταλήγουν στα τονισμένα νεφρά της μάσκας, ενώ οι ενσωματωμένοι στους προβολείς φωτεινοί δακτύλιοι είναι πλέον τεχνολογίας LED.



Διανύοντας τα 3,070 μέτρα του μεταξονίου το ενδιαφέρον εστιάζεται στην απουσία πλαισίου από τις τέσσερις πόρτεςκαιστην έντονη καμπυλότητα που παρουσιάζει η οροφή.



Θα μπορούσε κάλλιστα να αποτελεί μια ακόμη πρόταση της νεοσύστατης κατηγορίας των τετράθυρων coupe, ωστόσο, το κάθετο τελείωμα που επιβάλλει η παρουσία την πέμπτης πόρτας, δημιουργεί την αίσθηση ότι έχεις να κάνεις με ένα τυπικό hatchback.



Στην πραγματικότητα, μόνο όταν αντιπαραβάλλεις τη σχεδιαστική εκκεντρικότητα των μεταλλικών επιφανειών με τις πολυσύνθετες ιδιότητες του τετραθέσιου (ή πενταθέσιου) εσωτερικού μπορείς να συνειδητοποιήσεις το λόγο ύπαρξης της Σειράς 5 GT.



Πέρα από την πολυτέλεια, την κατασκευαστική αρτιότητα και την ευρυχωρία επιπέδου Επτάρας, το βαυαρικό hatchback συγκεντρώνει χαρακτηριστικά που θα ζήλευε κάθε πολυχρηστική πρόταση της ευρωπαϊκής αγοράς.



Συγκεκριμένα, τα καθίσματα στην πίσω σειρά σύρονται και αναδιπλώνονται ανεξάρτητα μεταξύ τους, ενώ κάθε ένας από τους επιβάτες μπορεί να επιλέξει την κλίση που θα έχει η πλάτη του καθίσματός του.



Η μετακίνηση των πίσω θέσεων οδηγεί και στην αυξομείωση του χώρου που αντιστοιχεί στις αποσκευές. Ο όγκος του τελευταίου ξεκινά από τα 440 λίτρα και μπορεί να φτάσει μέχρι τα 1.700, μετατρέποντας τη Σειρά 5 GT σε ένα διθέσιο… ταχυμεταφορέα.



Τις δικές τους ιδιαιτερότητες, ωστόσο, κρύβουν και οι κατασκευαστικές προδιαγραφές της διαιρούμενης πέμπτης πόρτας. Οι δύο τρόποι ανοίγματος υπογραμμίζουν το διττό χαρακτήρα του αυτοκινήτου, προσφέροντας παράλληλα τη δυνατότητα να εκμεταλλευτείς τα πλεονεκτήματα ενός hatchback αμαξώματος χωρίς να απολέσεις τη διακριτικότητα ενός sedan.



Οι συμβιβασμοί, χωροταξικοί ή μη, δεν έχουν θέση στη νέα πρόταση της BMW και αυτό γίνεται άμεσα αντιληπτό από την παρουσία των αποκλειστικά υπερτροφοδοτούμενων μοτέρ κάτω από το μακρόσυρτο καπό της.



Ο εξακύλινδροςturbo βενζινοκινητήρας των 3,0 λίτρων εντυπωσιάζει, παράγοντας 306 ίππους και 400 Nm ροπής στις 1.200 σ.α.λ. Τους 407 ίππους και τα 600 Nm φτάνει από τα 4,4 λίτρα ο διπλά υπερτροφοδοτούμενος V8, ενώ ο μοναδικός πετρελαιοκινητήρας της Σειράς 5 GT… αρκείται στους 245 ίππους και στα 540 Nm.



Ανεξαρτήτως έκδοσης, στον εξοπλισμό του αυτοκινήτου συναντάς το Dynamic Drive Controlτο οποίο μεταβάλλει την απόκριση του κινητήρα, την υποβοήθηση του συστήματος διεύθυνσης και τη λειτουργία των ηλεκτρονικών βοηθημάτων, επιλέγοντας ένα από τα τρία προγράμματα οδήγησης (Normal, Sport και Sport +).



Στον βασικό εξοπλισμό ανήκει και η αερανάρτηση του πίσω άξονα, η οποία διατηρεί σταθερή την απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος ανεξαρτήτως φορτίου, βελτιώνοντας παράλληλα τις αντιδράσεις του πλαισίου.



Ακόμη και χωρίς το προαιρετικά διαθέσιμο σύστημα τετραδιεύθυνσης (Active Steering) η Σειρά 5 Gran Turismo καταφέρνει να κρύψει τις επιβλητικές διαστάσεις της.



Ευκολοδήγητη κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες κερδίζει τις εντυπώσεις, αντικαθιστώντας με επιτυχίατο οδηγοκεντρικό προφίλ των μικρότερων προτάσεων του Βαυαρού κατασκευαστή με την άνεση, την πολυτέλεια και την πρακτικότητα που κρύβονται πίσω από τον ιδιότυπο σχεδιασμό της.



Η Σειρά 5 Gran Turismo θα διατεθεί στη χώρα μας το Νοέμβριο, με τις τιμές των εκδόσεων βενζίνης και πετρελαίου να προσεγγίζουν τα επίπεδα της Σειράς 7.

auto.in.gr