Ο μεταγραφικός χάρτης της F1
Τι ισχύει σχετικά με τις φήμες ενδεχόμενης επιστροφής του Kimi Raikkonen στη McLaren και του Robert Kubica στη Renault, καθώς και για τις υπόλοιπες ομάδες της F1, ενόψει του φθινοπώρου που θα αλλάξει τις ισορροπίες του σπορ.
Καθώς θεωρείται θέμα χρόνου να ανακοινωθεί ο Fernando Alonso από τη Ferrari για το 2010, για πρώτη φορά αυτό το φθινόπωρο υπάρχουν ελεύθερα, στη μεταγραφική αγορά, ονόματα του βεληνεκούς του Kimi Raikkonen και του Robert Kubica. Ας δούμε αναλυτικά για κάθε μεγάλη ομάδα τα δεδομένα και τις φήμες:
Ferrari: Η Scuderia έχει συμβόλαια για το 2010 και με τον Kimi Raikkonen και με τον Felipe Massa. Ωστόσο, σύσσωμος ο χώρος αναμένει ότι είναι θέμα χρόνου να ανακοινωθεί ότι ο Fernando Alonso θα βρίσκεται στο Μαρανέλο του χρόνου (ως αποτέλεσμα και της βασικής χορηγίας της ισπανικής τράπεζας Santander).
Είναι προφανές ότι δεν μπορεί να συνυπάρξει στην ίδια ομάδα ο Ισπανός με τον Kimi και, μέχρι το GP Ουγγαρίας, ήταν βέβαιο ότι στο έτερο μονοθέσιο θα βρίσκεται ο Felipe Massa. Όμως, ο σοβαρός τραυματισμός του Βραζιλιάνου στη Βουδαπέστη καθιστά πλέον αμφίβολη αυτή την προοπτική.
Ο Felipe θα επανέλθει πλήρως στη φυσιολογική του ζωή, αλλά είναι άγνωστο -προς το παρόν- αν θα συμβεί το ίδιο και με τις οδηγικές του ικανότητες. Σε αυτή την περίπτωση ήδη έχει αναπτυχθεί φημολογία σχετικά με την πρόσληψη ενός έμπειρου αλλά ακίνδυνου για τον Fernando δεύτερου οδηγού, όπως μπορεί να είναι ο Jarno Trulli, ο Nick Heidfeld ή ο Giancarlo Fisichella.
Επιπλέον, ο Valentino Rossi αναίρεσε την απόφασή του να μην αγωνιστεί στη Formula 1 και παραμένει το ενδεχόμενο να γίνει οδηγός της Scuderia – αλλά αν αυτό συμβεί, θα συμβεί το 2011. Ο γιατρός έχει συμβόλαιο με τη Yamaha στο MotoGP το 2010 και η είσοδός του στη F1 θα επιτευχθεί μόνο αν η Ferrari πείσει τη FIA να επιτρέψει στις ομάδες να αγωνίζονται στα Grands Prix με τρία μονοθέσια.
McLaren: Ο Lewis Hamilton έχει συμβόλαιο μέχρι και το 2012 και το κύριο μέλημα της ομάδας είναι να έχει δίπλα του το 2010 έναν οδηγό που θα είναι ανταγωνιστικός, αλλά παράλληλα δεν θα διαταράσσει το κλίμα στην ομάδα, σχετικά με την προτεραιότητα των οδηγών.
Ήδη η ομάδα διεμύνησε στον Heikki Kovalainen ότι πρέπει να βελτιώσει την απόδοσή του στους αγώνες για να διατηρήσει τις ελπίδες του να παραμείνει. Επιπλέον, είναι γνωστό το ενδιαφέρον της Mercedes-Benz για την απόκτηση ενός Γερμανού οδηγού κι έχουν γίνει ήδη επαφές με τον Nico Rosberg, που έχει γερμανική υπηκοότητα.
Ο Nico Rosberg δεν ενδιαφέρεται να είναι υποτακτικός του Lewis στη McLaren. Ενδεχομένως, μετά την αποχώρηση του Ron Dennis, η Mercedes-Benz να έχει την ευχέρεια να επιβάλει την προτεραιότητα του Nico Rosberg ή άλλου Γερμανού οδηγού στην ομάδα έναντι του Lewis, αλλά το κόστος μιας τέτοιας απόφασης στη Βρετανία θα είναι μεγάλο και επιβλαβές για την ομάδα του Ουόκινγκ.
Ο Nico Rosberg δήλωσε: Υπήρξα στην ίδια ομάδα με τον Lewis και στο παρελθόν, συνεπώς δεν θα είναι πρόβλημα αυτό. Θα είναι διασκεδαστικό, αλλά και δύσκολο. Είμαι προετοιμασμένος να βάλω την αμοιβή μου σε δεύτερη μοίρα, καθώς επιδιώκω να πετυχαίνω καλά αποτελέσματα πλέον.
Είχα μια κουβέντα με τη Williams πρόσφατα – αναμφίβολα θέλουν να με κρατήσουν. Αργά ή γρήγορα θα προχωρήσω προς κάποια κατεύθυνση. Θέλω να αρχίσω να ανεβαίνω στο βάθρο και να κερδίζω και πρέπει να κρίνω που πρέπει να βρίσκομαι για να έχω τις περισσότερες πιθανότητες για το πετύχω.
Ακούστηκε το όνομα του Robert Kubica, αλλά ο Πολωνός αναμφίβολα θα θέλει ισονομία, αν όχι την προτεραιότητα – και ο ισχυρός χαρακτήρας του δεν εγγυάται (το αντίθετο, μάλιστα) ότι μπορεί να συνυπάρξει στην ίδια ομάδα με τον Lewis.
Το κεντρικό σενάριο των τελευταίων ημερών μιλά για ενδεχόμενη επιστροφή του Kimi Raikkonen στη McLaren. Ο Φινλανδός δεν είναι μόνο εξαιρετικά γρήγορος, αλλά έχει το μεγάλο προτέρημα ότι δεν ασχολείται με τον εκάστοτε team-mate του. Δεν προκάλεσε κανένα πρόβλημα είτε κέρδιζε ο Juan Pablo Montoya με τη McLaren είτε ο Felipe Massa με τη Ferrari. Στον αντίποδα, ο Φινλανδός μπορεί να δεχθεί την ισονομία, αλλά φυσικά δεν θα δεχθεί ποτέ την προτεραιότητα του Lewis Hamilton.
Οι φήμες για τον Kimi προέκυψαν κυρίως εξαιτίας της ακόλουθης δήλωσης του διευθυντή της McLaren, Martin Whitmarsh, μετά το GP Ευρώπης και το βάθρο του Kimi: Ο Kimi βελτίωσε πολύ την απόδοσή του κι έκανε εξαιρετική δουλειά όλο το τριήμερο. Ο Heikki ήταν πάντοτε πολύ ομαδικός παίκτης και μεγάλο κεφάλαιο για εμάς, αλλά η απόδοσή του στους αγώνες δεν υπήρξε αρκετά καλή.
Ο Βρετανός συνέχισε: Θα αλλάξουν πιθανώς πολλά με τον Fernando στη Ferrari. Αυτό απελευθερώνει την αγορά και κάθε χρόνο υπάρχουν ορισμένα καίρια σημεία που καθορίζουν τις μεταγραφές. Φέτος ξέρουμε όλοι ότι η συνεργασία Fernando / Ferrari έχει μεγάλο αντίκτυπο στις άλλες ομάδες.
Δεν έχουμε κανένα λόγο να βιαστούμε. Ο Heikki ξέρει ότι πρέπει να κάνει καλύτερη δουλειά στους αγώνες και προσπαθεί σκληρά για αυτό. Αυτή τη στιγμή δεν συνομιλούμε με άλλους οδηγούς, αλλά ταυτόχρονα οφείλουμε να έχουμε τους πιο ανταγωνιστικούς οδηγούς που μπορούμε.
Renault: Παρότι η αγορά οδηγών είναι εντελώς ανοικτή και οι περισσότερες ομάδες τηρούν στάση αναμονής, η Renault εξέπληξε σήμερα λέγοντας ότι είναι θέμα χρόνου να ανακοινώσει το οδηγικό της δίδυμο για το 2010! Πιθανολογείται ότι ο Romain Grosjean θα παραμείνει στο δεύτερο κόκπιτ και ότι ο Robert Kubica θα είναι ο νέος ηγέτης της ομάδας.
Πάντως, με βάση τις αρχικές ενδείξεις για μετακίνηση του Fernando Alonso στη Ferrari, έχουν ακουστεί δύο ονόματα για την αντικατάσταση του Ισπανού: του Kimi Raikkonen και του Robert Kubica. Η απόκτηση του πρώτου φαντάζει ως επιλογή ρίσκου, διότι η Renault χρειάζεται έναν οδηγό-ορχήστρα.
Κάποιον που να μπορεί να καθοδηγεί την ομάδα στην εξέλιξη του μονοθεσίου και που να έχει το πείσμα να κερδίζει ακόμα και με υποδεέστερο μονοθέσιο. Τέτοιος δεν είναι ο Kimi Raikkonen, αλλά είναι ο Robert Kubica – ο οποίος, παρεμπιπτόντως, έχει άρρηκτους δεσμούς με τη Renault, καθώς προέρχεται από το τμήμα νέων οδηγών της ομάδας κι έκανε τις πρώτες του δοκιμές στη F1 με τη Renault R25.
Είμαι ανοιχτόμυαλος, με όλες τις επιλογές, τόνισε ο Πολωνός. Μπορεί να έχω τις απόψεις μου, αλλά δεν μπορείς ποτέ να είσαι σίγουρος, αν δούμε και την απόφαση της BMW. Θα κάνουμε μια σειρά συναντήσεων για να βρούμε την καλύτερη λύση για το μέλλον μου. Είμαι βέβαιος ότι θα βρω τη σωστή ομάδα για το 2010. Φυσικά είναι δύσκολο να ξέρουμε εκ των προτέρων ποιο μονοθέσιο θα είναι το καλύτερο, αλλά ελπίζω ότι θα είμαι σε ανταγωνιστική θέση του χρόνου.
Toyota: Αν και φημολογείται ότι το μέλλον της ομάδας στη Formula 1 είναι επισφαλές και εξαρτώμενο από το κρίσιμο διοικητικό συμβούλιο στην Ιαπωνία στα μέσα Νοεμβρίου, η Toyota προχωρά κανονικά στις μεταγραφικές της αναζητήσεις για το 2010.
Ο Timo Glock έχει συμβόλαιο για το 2010, αλλά η διαφορά με τον Jarno Trulli είναι μεγάλη και θεωρείται, από τα ίδια μέλη της ομάδας, αρκετά δύσκολο να ανανεωθεί το συμβόλαιό του. Φημολογείται ότι η Toyota έκανε κρούση στον Kimi Raikkonen και ότι ο Φινλανδός δεν έδειξε ιδιαίτερο ενδιαφέρον – αν και δεν έκλεισε την πόρτα.
Brawn GP: Γνωρίζουμε ότι η αγγλική ομάδα έκανε κρούση στον Sebastien Vettel, πριν ανανεώσει ο Γερμανός το συμβόλαιό του με την RBR, ενώ τώρα φημολογείται ότι έχει υπάρξει επαφή μεταξύ της Brawn GP και του Robert Kubica. Μια επαφή που δεν άφησε πολλά περιθώρια σε συμφωνία, εξαιτίας της απαίτησης του Πολωνού για μονοετές συμβόλαιο και της επιθυμίας του Ross Brawn για πολυετές.
Λίγο μετά τον αγώνα της Βαλένθια, πάντως, ο Ross Brawn είπε: Δεν υπάρχει κανένας καλός λόγος να μην τους κρατήσουμε. Κάνουν και οι δύο καλή δουλειά και μετά το Σπα θα το κοιτάξουμε.
Επιπλέον, σε ερώτηση αν η ομάδα θα πρέπει να εξετάσει έναν νεαρό οδηγό για να τον αναπτύξει για το μέλλον, ο διευθύνων σύμβουλος Nick Fry απάντησε: Πρέπει πάντοτε να κοιτάς το μέλλον, αλλά και οι δύο [οδηγοί μας] έχουν κάνει δύσκολη την απόφαση που πρέπει ή όχι να λάβουμε.
Αν έχουμε τον Jenson και τον Rubens του χρόνου είμαι σίγουρος ότι θα είμαστε πολύ επιτυχημένοι. Δεν βιαζόμαστε, πάντως, να αποφασίσουμε. Δεν περιμένουμε για την έκβαση της υπόθεσης Alonso φέτος, αν και την περιμέναμε πέρσι.
Williams: Εδώ είναι πολύ έντονη η φημολογία ότι η ομάδα του Γκροβ προσέγγισε τον Robert Kubica – αν και λέγεται ότι ο Πολωνός είναι κοντά στη Renault. Η Williams προσπαθεί να κρατήσει, πάντως, τον Nico Rosberg που συζητά με τη McLaren – και ήταν κοντά στη BMW πριν η βαυαρική φίρμα αποφασίσει να αποχωρήσει στο τέλος του 2009.
Επίσης, αν η ομάδα διακόψει τη συνεργασία προμήθειας κινητήρων με την Toyota ίσως αποδεσμεύσει και τον Kazuki Nakajima, τον οποίο έχει τοποθετήσει στη Williams η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία. Ενδεχομένως ο Ιάπωνας να βρεθεί του χρόνου στην Toyota ή σε όποια ομάδα (και αν) η Toyota προμηθεύει κινητήρες.
Οι άλλοι: Η Red Bull Racing ανανέωσε το καλοκαίρι για ένα χρόνο το συμβόλαιο του Mark Webber και πριν λίγες μέρες του Sebastian Vettel μέχρι το τέλος του 2011 – με επιλογή του Γερμανού οδηγού για ανανέωση και για το 2012. Για την Toro Rosso το μόνο βέβαιο είναι ότι θα παραμείνει ο Sebastien Buemi.
Η Force India βλέπει τον Adrian Sutil να κάνει εξαιρετικές επιδόσεις, αλλά η συνεργασία με τον Giancarlo Fisichella πιθανότατα δεν θα ανανεωθεί. Λέγεται ότι ο Vijay Mallya επανεξετάζει την περίπτωση του Bruno Senna.
auto.in.gr
- «Καλά Χριστούγεννα Παναθηναϊκέ μου! Πάντα δίπλα σου»: Το βίντεο της πράσινης ΠΑΕ
- Χειμερινές εκπτώσεις 2026: Πότε ξεκινούν – Πρακτικές συμβουλές για τους καταναλωτές
- Ευρώπη: Δεύτερη από το τέλος η Ελλάδα στους πραγματικούς μισθούς – Οι προβλέψεις για το 2026
- Ο Ντανιέλ Μπενσαΐντ και η επιμονή ότι πολιτική σημαίνει ανατροπή
- Τι ισχύει με το συμβόλαιο του Κλοπ – Μπορεί να επιστρέψει στους πάγκους;
- Σοβαρές ζημιές από τη έντονη κακοκαιρία σε πολυκατοικία στον Άλιμο – Κατέρρευσε μάντρα

