GP Ευρώπης 2009, ελεύθερες δοκιμές: Η παλιά, καλή Brawn GP
Ο Fernando Alonso σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο της ημέρας -με λίγα καύσιμα- εμπρός από τα δύο μονοθέσια της Brawn, η οποία δείχνει να βρίσκει λύσεις στα προβλήματα διαχείρισης των ελαστικών της.
Πάνος Ν. Διαμάντης
Την ταχύτητα και -κυρίως- την κατανόηση του μονοθεσίου της, που είχε απωλέσει στα τελευταία τρία Grands Prix της Formula 1, δείχνει να βρίσκει η Brawn GP στη Βαλένθια, όπως έδειξε στις ελεύθερες δοκιμές του 11ου φετινού αγώνα.
Το κεντρικό πρόβλημα της αγγλικής ομάδας στους τελευταίους αγώνες ήταν η αδυναμία της να ανεβάσει τα ελαστικά της στην ιδανική θερμοκρασία λειτουργίας. Αλλά στις δοκιμές του GP Ευρώπης δεν τη βοήθησαν σε αυτή την προσπάθεια μόνο οι πολύ υψηλές θερμοκρασίες. Στον ισπανικό καύσωνα η άσφαλτος έφτασε τους 43ο Κελσίου, κάτι σπάνιο για φέτος.
Την βοήθησε και η ανάλυση και μελέτη που έκανε τον τελευταίο μήνα σχετικά με τις ρυθμίσεις και με τις μηχανολογικές παραμέτρους (κατανομή βάρους, ύψος από το έδαφος), καθώς και με τις επιπτώσεις του νέου της αεροδυναμικού συνόλου -ειδικά της βαριάς αναβάθμισης που παρουσίασε στην Ουγγαρία- στη διαχείριση των ελαστικών.
Σήμερα η Brawn GP έκανε και συγκριτικές δοκιμές, μεταξύ αεροδυναμικών εξαρτημάτων και ρυθμίσεων που είχε μέχρι την Τουρκία (οπότε και όλα πήγαιναν καλά στη διαχείριση της γόμας) και του νέου αεροδυναμικού συνόλου, με τις νέες ρυθμίσεις που αυτό απαιτεί.
Το αποτέλεσμα ήταν να σημειώσει τους δύο ταχύτερους χρόνους της ημέρας με τους Jenson Button και Rubens Barrichello, με εξαίρεση τον Fernando Alonso που έκανε έναν πολύ γρήγορο γύρο, σχεδόν οκτώ δέκατα ταχύτερο, με ελάχιστα καύσιμα και χωρίς ιδιαίτερο ρεαλισμό (πιθανώς εξαιτίας της αναζήτησης κεντρικού χορηγού της Renault για την αντικατάσταση της ING το 2010).
Η Red Bull δεν θέλησε να ξεδιπλώσει την πλήρη δυναμική της, αλλά για τη Brawn GP ήταν ιδιαίτερα κρίσιμο σήμερα να κατανοήσει το μονοθέσιό της, να επιλύσει τα προβλήματα με τη διαχείριση των ελαστικών, ώστε να καταφέρει να βγάλει στην επιφάνεια τα οφέλη της μεγάλης αεροδυναμικής αναβάθμισης της Βουδαπέστης. Ως γνωστόν, η Βαλένθια είναι ένα αεροδυναμικό σιρκουί.
Κι αν το προσεχές διήμερο διατηρηθούν οι πολύ υψηλές θερμοκρασίες, που ξεπερνούν τους 30ο Κελσίου στον αέρα, πιθανώς η ευγενική χρήση των ελαστικών από τη Brawn-Mercedes να της δώσει ένα σημαντικό πλεονέκτημα έναντι της RB5, που δεν έχει αποτινάξει πλήρως το πρόβλημα βίαιης χρήσης της γόμας.
Ενδεικτικό είναι ότι στις ελεύθερες δοκιμές παρουσιάστηκε έντονα το φαινόμενο του graining (μετατόπιση λωρίδων γόμας πάνω στο πέλμα του ελαστικού) τόσο στα πίσω ελαστικά όσο και στα μπροστινά, εξαιτίας των έντονων απαιτήσεων φρεναρίσματος στο ισπανικό λιμάνι.
Η Bridgestone εκτιμά ότι η μαλακή γόμα θα είναι προτιμότερη επιλογή (έναντι της πολύ μαλακής) για τον αγώνα και διευκρινίζει ότι κανείς δεν αντιμετώπισε σοβαρό πρόβλημα υπερθέρμανσης. Ούτε η Red Bull.
Σημαντικό ρόλο στο συγκεκριμένο ζήτημα, πάντως, θα παίξει και η βελτίωση της πίστας καθώς η άσφαλτος θα στρώνεται με γόμα κατά τη διάρκεια του διημέρου. Όποια ομάδα προβλέψει καλύτερα τη βελτίωση της πίστας και κάνει τις απαραίτητες ρυθμίσεις νωρίς, θα έχει ένα σημαντικό πλεονέκτημα, σύμφωνα με τη Bridgestone.
Στη μάχη της νίκης βρίσκεται και η McLaren -παρότι σε αυτό το αεροδυναμικό σιρκουί δεν έχει αεροδυναμική απόδοση ισάξια της RB5- κυρίως λόγω της σημαντικής βοήθειας που θα της προσφέρει το σύστημα KERS. Όχι μόνο θα τη βοηθήσει να κερδίσει θέσεις στην εκκίνηση, αλλά θα επιτρέψει στους οδηγούς της ακόμα και να επιχειρήσουν προσπεράσεις σε μια πίστα που αυτές είναι σχεδόν αδύνατες.
Η ταχύτητα και οι ευθείες της πίστας ταιριάζουν στα μονοθέσια με KERS, όπως και στο οδηγικό στιλ του Lewis Hamilton. Πάντως, ο πρωταθλητής ήταν άτυχος σήμερα, καθώς έχασε πολύτιμο χρόνο δοκιμών ρυθμίσεων στη δεύτερη περίοδο όταν ακούμπησε μια μπαριέρα και διαπίστωσε αργότερα ότι η ομάδα δεν είχε νέα πτέρυγα για το μονοθέσιό του.
Εκτός από το KERS, η McLaren μπορεί να υπολογίζει και στη σημαντική αεροδυναμική βελτίωση που θα αποφέρει το νέο της αεροδυναμικό σύνολο – το οποίο περιλαμβάνει νέα εμπρός πτέρυγα, ανασχεδιασμένο δάπεδο στο πίσω μέρος και νέο διαχύτη.
Ανάλογης έκτασης είναι και οι πολύ σημαντικές αλλαγές της Force India, που έχει φέρει στη Βαλένθια νέα εμπρός πτέρυγα, ανασχεδιασμένα πλευρικά πτερύγια και πλευρικούς αεραγωγούς, καθώς και νέο δάπεδο στο εμπρός μέρος. Ο έκτος χρόνος του Adrian Sutil δεν είναι παραπλανητικός, καθώς η ομάδα ελπίζει ακόμα και να μπει στην πρώτη δεκάδα της εκκίνησης!
Διαβάστε αναλυτικά εδώ τα αναλυτικά αποτελέσματα από τις δοκιμές κατάταξης του GP Ευρώπης και δείτε τις φωτογραφίες από τη Βαλένθια.
auto.in.gr
- «Καλά Χριστούγεννα Παναθηναϊκέ μου! Πάντα δίπλα σου»: Το βίντεο της πράσινης ΠΑΕ
- Χειμερινές εκπτώσεις 2026: Πότε ξεκινούν – Πρακτικές συμβουλές για τους καταναλωτές
- Ευρώπη: Δεύτερη από το τέλος η Ελλάδα στους πραγματικούς μισθούς – Οι προβλέψεις για το 2026
- Ο Ντανιέλ Μπενσαΐντ και η επιμονή ότι πολιτική σημαίνει ανατροπή
- Τι ισχύει με το συμβόλαιο του Κλοπ – Μπορεί να επιστρέψει στους πάγκους;
- Σοβαρές ζημιές από τη έντονη κακοκαιρία σε πολυκατοικία στον Άλιμο – Κατέρρευσε μάντρα

