Επιβεβαιώνοντας τις προβλέψεις, το πρωτότυπο -μέχρι σήμερα- RCZ περνά στην παραγωγή, ανοίγοντας ένα νέο κεφάλαιο στην πολύχρονη ιστορία της Peugeot.



To εντυπωσιακό coupe συμπαγών διαστάσεων -το μήκος του δεν θα ξεπερνά τα 4,3 μέτρα και τα ύψος τα 1,36- συνδυάζει αρμονικά τον επαναστατικό σχεδιασμό του αμαξώματός του με την πολυτέλεια στο εσωτερικό των 2+2 θέσεων, όπως άλλωστε και τις επιδόσεις με το φιλικό προς το περιβάλλον προφίλ του.



Η μείωση του βάρους, η εξαιρετική αεροδυναμική συμπεριφορά και η σύγχρονη τεχνολογία που υιοθετούν οι αποκλειστικά υπερτροφοδοτούμενοι κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου, επιτρέπουν στο γαλλικό coupe να διατηρηθεί μέσα στο πλαίσιο των σύγχρονων περιβαλλοντολογικών επιταγών.



Για την ακρίβεια τα τρία κινητήρια σύνολα που θα φιλοξενηθούν κάτω από το αλουμινένιο καπό του RCZ πληρούν τις προδιαγραφές εκπομπής ρύπων EU5, με αποκορύφωμα τη δίλιτρη, diesel έκδοση των 163 ίππων, η οποία καταναλώνει 5,4 λίτρα καυσίμου/100 χλμ., εκλύοντας μόλις 139 γρ. CO2/χλμ.



Αντίστοιχα, ο υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας των 1,6 λίτρων αποδίδει 156 ίππους και 240 Νm ροπής, καταναλώνοντας 6,9 λίτρα καυσίμου/100 χλμ., ενώ το ίδιο μοτέρ, στην κορυφαία έκδοση του αυτοκινήτου, φτάνει τους 200 ίππους και τα 255 Nm ροπής.



Στη συγκεκριμένη περίπτωση, μάλιστα, το RCZ επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 7,6 δευτερόλεπτα, απαιτώντας μόλις 7,1 λίτρα βενζίνης για την κάλυψη της απόστασης των 100 χιλιομέτρων.



Το «δάπεδο» πάνω στο οποίο έχει βασιστεί το coupe της γαλλικής φίρμας προέρχεται από το μικρομεσαίο 308, γεγονός που δικαιολογεί την κατασκευαστική συγγένεια των δύο αυτοκινήτων.



Αναλυτικότερα, τα γόνατα McPherson έχουν διατηρηθεί στους μπροστινούς τροχούς και ο ημι-άκαμπτος στους πίσω, χωρίς αυτό να σημαίνει, βέβαια, ότι δεν έχει αναβαθμιστεί το σύστημα πέδησης και διεύθυνσης, ώστε να ανταποκριθούν στα νέα, απαιτητικότερα δεδομένα.



Aλλωστε το περιορισμένο, κατά 40 χιλιοστά, κέντρο βάρος, σε συνδυασμό με το αυξημένο πλάτος του αμαξώματος και μήκος των μετατροχίων, αρκεί από μόνο του για να βελτιώσει ουσιαστικά τα χαρακτηριστικά κίνησης του νέου Peugeot.



Ο τετραθέσιος θάλαμος επιβατών, ο χώρος αποσκευών των 321 λίτρων και ο σύγχρονος εξοπλισμός ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας, συμπληρώνει το προφίλ του RCZ, το οποίο αναμένεται στην ευρωπαϊκή αγορά την άνοιξη του 2010.



Έναν χρόνο αργότερα, δηλαδή στις αρχές του 2011, η Peugeot θα αποκτήσει και την πρώτη υβριδική πρότασή της, περνώντας στην παραγωγή την αντίστοιχη έκδοση του μέχρι σήμερα γνωστού 3008.



Το γαλλικό crossover θα εξοπλιστεί με έναν δίλιτρο πετρελαιοκινητήρα 163 ίππων, ο οποίος θα συνοδεύεται από έναν ηλεκτρικό μοτέρ 37 ίππων, διαμορφώνοντας ένα προηγμένο τεχνολογικά υβριδικό σύστημα παράλληλης διάταξης.



Η συνδυαστική ισχύς του υβριδικού 3008 αναμένεται να φτάσει τους 200 ίππους, χωρίς ωστόσο οι εκπομπές CO2 να ξεπερνούν τα 99 γρ./χλμ.



Ανάλογα χαρακτηριστικά θα υιοθετήσει και η υβριδική εκδοχή του RCZ, μόνο που χάρη στο μικρότερο βάρος του εντυπωσιακού coupe, οι εκπομπές CO2 εμφανίζουν περαιτέρω μείωση, στα 95 γρ./χλμ.


auto.in.gr