Ο σχεδιασμός της πίστας του Silverstone που ταιριάζει στην αεροδυναμική ακρότητα της RB5 καθώς και οι σημαντικές σχεδιαστικές αναβαθμίσεις που έκανε στο μονοθέσιο ο Adrian Newey κάνουν τους Sebastian Vettel και Mark Webber αισιόδοξους ότι μπορούν να σταματήσουν το σερί νικών της Brawn GP και του Jenson Button στο Grand Prix Βρετανίας, 8ο φετινό του πρωταθλήματος της Formula 1.


Το μονοθέσιο της ομάδας του Milton Keynes υπέστη τόσο βαριά ανανέωση, όπως για παράδειγμα στο σχεδιασμό του ρύγχους και στην τροποποίηση του μεταξονίου, που θα μπορούσε κανείς να μιλήσει ακόμα και για Β έκδοση. Αλλες αλλαγές που αφομοιώνει έγιναν στο κάλυμμα του κινητήρα και στην πίσω πτέρυγα.


Επειδή εξαρχής είναι ένα μονοθέσιο που δίνει βαρύτητα στην αεροδυναμική απόδοση αλλά και παράλληλα χρησιμοποιεί σχετικά βίαια τα ελαστικά του, η RB5 ευνοείται σε δύο περιπτώσεις: Στις λεγόμενες αεροδυναμικές πίστες και στις χαμηλές θερμοκρασίες. Το Silverstone είναι «αεροδυναμικό» σιρκουί και η ομάδα ελπίζει οι θερμοκρασίες να μείνουν χαμηλές το προσεχές διήμερο.


Οι S. Vettel και M. Webber σημείωσαν τους πρώτους χρόνους και στις δύο περιπτώσεις ελεύθερων δοκιμών – με διαφορά οκτώ δεκάτων από τις Brawn-Mercedes των Jenson Button και Rubens Barrichello – οι οποίοι είτε δεν θέλησαν να ξεδιπλώσουν την πλήρη δυναμική του μονοθεσίου, είτε αντιμετώπισαν τα γνωστά προβλήματα στις ρυθμίσεις που τους προκύπτουν σχεδόν σε κάθε αγωνιστική Παρασκευή.


Τα νέα εξαρτήματα που φέραμε δείχνουν να δουλεύουν καλά, αλλά την Παρασκευή είναι πάντα δύσκολο να δεις πόσο γρήγορος είσαι. Σίγουρα, πάντως κάναμε ένα βήμα μπροστά είπε ο S. Vettel, ενώ ο M. Webber συνέχισε: Δουλεύουν καλά τα νέα εξαρτήματα. Στη δεύτερη περίοδο χτύπησα δυνατά ένα ένα kerb κι αυτό προκάλεσε πρόβλημα στο ηλεκτρονικό κύκλωμα.


Μιλώντας λίγο πιο ουσιαστικά, ο Jenson Button εξήγησε ότι η πρώτη νίκη στην πατρίδα του και η έβδομη για φέτος θα είναι εξαιρετικά δύσκολη: Ακόμα κι αν τακτοποιήσουμε τα πάντα με τις ρυθμίσεις του μονοθεσίου, δεν θα είμαστε γρήγοροι όσο οι δύο οδηγοί της RBR – είναι εντυπωσιακά ταχείς εδώ.


Δεν νομίζω ότι θα βρούμε την ταχύτητα σε μια νύχτα. Θα βοηθήσει το μονοθέσιό μας αν κάνει λίγο περισσότερη ζέστη, επειδή δεν ανεβάζουμε γρήγορα τα ελαστικά στην ιδανική θερμοκρασία. Ξέρουμε ότι η RBR δουλεύει καλά όταν επικρατούν χαμηλές θερμοκρασίες στην πίστα. Σίγουρα, πάντως, θα προσπαθήσουμε να κερδίσουμε.


Διαβάστε εδώ τα αναλυτικά αποτελέσματα των ελεύθερων δοκιμών του Grand Prix Βρετανίας. Τόσο οι δοκιμές κατάταξης του Σαββάτου (20/06) όσο και ο αγώνας της Κυριακής (21/06) θα ξεκινήσουν στις 15:00 ώρα Ελλάδας και θα μεταδοθούν απ΄ ευθείας από τον ΑΝΤ1.


auto.in.gr