Καθώς την Παρασκευή (29/05) λήγει η προθεσμία υποβολής συμμετοχής το πρωτάθλημα της Formula 1 του 2010, έγινε γνωστό ότι οι ομάδες του σπορ συμφώνησαν σε μια συμβιβαστική λύση για το όριο προϋπολογισμού της επόμενης χρονιάς – λύση την οποία πιστεύεται ότι θα αποδεχθεί και ο πρόεδρος της FIA, Max Mosley.


Συγκεκριμένα, τα μέλη του Συνδέσμου των Ομάδων F1 (FOTA) συμφώνησαν να εφαρμοστεί το όριο προϋπολογισμού σε δύο στάδια: Να επιβληθεί για όλους όριο 140 εκατομμυρίων δολαρίων του χρόνου και το 2011 θα μειωθεί στα 60 εκατ. δολάρια – που είναι και η αρχική επιθυμία του M. Mosley. Θυμίζουμε ότι οι προϋπολογισμοί των κορυφαίων ομάδων του σπορ φέτος ξεπερνούν τα 300 εκατ. δολάρια.


Επίσης, οι ομάδες συμφώνησαν να ζητήσουν από τη FIA να εξαιρεθεί από το όριο ο μισθός ενός υψηλά αμειβόμενου εργαζόμενου από κάθε ομάδα. Στην περίπτωση των κορυφαίων αεροδυναμιστών, όπως ο Adrian Newey, το κασέ του μπορεί να φτάνει και μέχρι τα 10 εκατ. δολάρια.


Θυμίζουμε ότι ήδη, από την αρχική πρόταση της FIA, εξαιρούνται του ορίου οι μισθοί των οδηγών και των διευθυντικών στελεχών και τα έξοδα για το marketing, τη φιλοξενία και οτιδήποτε άλλο δεν επηρεάζει την απόδοση του μονοθεσίου.


Ως αντιστάθμισμα, τα μέλη του FOTA αποφάσισαν να προσφέρουν τεχνολογική βοήθεια στις μικρότερες ομάδες που ενδιαφέρονται να μπουν στο σπορ του χρόνου – και οι οποίες ενδιαφέρουν και τον ίδιο τον Max Mosley, που θέλει να εξασφαλίσει την επιβίωση της F1.


Με την τεχνολογική βοήθεια των ήδη καθιερωμένων ομάδων, οι νέες που θα μπουν του χρόνου στο σπορ θα είναι σε θέση να λειτουργήσουν στο πλαίσιο του ορίου προϋπολογισμού και θα εξασφαλιστεί ότι θα έχουν ανταγωνιστικά μονοθέσια – κάτι που ο FOTA θεωρεί κρίσιμο, για να μην αλλοιωθεί η εικόνα της F1.


Συγκεκριμένα, οι καθιερωμένες ομάδες είναι διατεθειμένες να προσφέρουν στις νέες προμήθεια εξαρτημάτων (ειδικά όσων δεν κάνουν διαφορά στην απόδοση, όπως τα κιβώτια ταχυτήτων), καθώς και τεχνογνωσία στο σχεδιασμό των μονοθεσίων. Ωστόσο, η πώληση πελατειακών σασί θα απαγορεύεται.


Αυτή η βοήθεια θα προσφερθεί το 2010, ώστε οι νέες ομάδες να είναι σε θέση να αγωνιστούν αποκλειστικά με τις δικές τους δυνάμεις το 2011 – όταν και το όριο προϋπολογισμού θα είναι μικρότερο του μισού, στα 60 εκατ. δολάρια.


Ο πρόεδρος της FIA, Max Mosley, δήλωσε στην ιταλική εφημερίδα «Gazzetta dello Sport» τα εξής: «Είμαι διατεθειμένος να συμβιβαστώ, αλλά μόνο αν οι νέες και μικρότερες ομάδες μπορούν να λειτουργήσουν και να είναι ανταγωνιστικές με μικρότερο προϋπολογισμό. Είμαι πολύ αισιόδοξος ότι θα βρεθεί λύση. Οι μεγάλες και οι μικρές ομάδες έχουν διαφορετικά συμφέροντα και πρέπει να τους προστατεύσουμε όλους.»


Ο M. Mosley, μάλιστα, είπε ότι περιμένει τη Ferrari -που απειλούσε να μην δηλώσει συμμετοχή για το 2010- να κάνει τα χαρτιά της αύριο για το νέο πρωτάθλημα: «Θα δηλώσει συμμετοχή η Ferrari την Παρασκευή; Έτσι νομίζω. Είμαι αισιόδοξος. Η Ferrari είναι πολύ σημαντική για τη Formula 1 και η Formula 1 είναι πολύ σημαντική για τη Ferrari.»


Κι αυτή η δήλωση είναι πολύ διαφορετική από μια πρόσφατη του Max Mosley. Ότι «…η Formula 1 δεν χρειάζεται τη Ferrari.»


auto.in.gr