Η Ferrari δεσμεύτηκε δημόσια -με επίσημη ανακοίνωση έπειτα από σύσκεψη του διοικητικού της συμβουλίου- ότι δεν θα αγωνιστεί στο πρωτάθλημα της Formula 1 το 2010, αν η FIA δεν τροποποιήσει τον κανονισμό που ψήφισε σχετικά με το προαιρετικό όριο προϋπολογισμού (59,2 εκατομμυρίων δολαρίων) των ομάδων για το 2010.


Αναλυτικά η ανακοίνωση της Scuderia αναφέρει: Οι κοινοί κανονισμοί για όλες τις ομάδες, η σταθερότητα κανονισμών, η συνέχιση των προσπαθειών του FOTA (σ.σ.: σύνδεσμος ομάδων) για τη μείωση του κόστους και η διοίκηση της F1 είναι οι προτεραιότητες για το μέλλον. Αν αυτές οι αναγκαίες αρχές δεν γίνουν σεβαστές κι αν δεν αλλάξουν οι κανονισμοί του 2010, τότε η Ferrari δεν σκοπεύει να δηλώσει τα αυτοκίνητά της για το επόμενο πρωτάθλημα της Formula 1.


Το Συμβούλιο εκτιμά ότι αν (σ.σ.: το όριο προϋπολογισμού) είναι το πλαίσιο κανονισμών της F1 για το μέλλον, τότε οι λόγοι που δικαιολογούν την αδιάκοπη συμμετοχή της Ferrari στο πρωτάθλημα τα τελευταία 60 χρόνια -ο μόνος κατασκευαστής που συμμετέχει από την ίδρυση του θεσμού το 1950- θα πάψουν να υφίστανται.


Ήδη οι Toyota, RBR, STR έχουν προχωρήσει στην ίδια δημόσια δέσμευση, ότι δεν θα αγωνιστούν το 2009. Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ferrari, Luca di Montezemolo, θα είναι καταστροφικό να υπάρξουν δύο πλαίσια κανονισμών (μεταξύ των ομάδων που θα επιλέξουν το όριο και όσων μείνουν με απεριόριστο προϋπολογισμό και σημαντικούς τεχνικούς περιορισμούς). Επίσης, οι ομάδες ανησυχούν ότι η είσοδος φτωχότερων ομάδων θα μειώσει την εικόνα και την εμπορική αξία της συμμετοχής τους.


Επίσης, στην ανακοίνωση της Ferrari η εταιρεία στρέφεται εναντίον της FIA και του τρόπου με τον οποίο αποφασίστηκε το όριο προϋπολογισμού, ενώ με τη φράση «η διοίκηση της F1 είναι προτεραιότητα», αφήνει πάλι να εννοηθεί ότι ο L. di Montezemolo, πρόεδρος του FOTA, θέλει να πάρουν οι ομάδες τον έλεγχο του σπορ.


Η ανακοίνωση της ιταλικής εταιρείας συνεχίζει: Η Ferrari εκτιμά ότι οι πολλοί της οπαδοί σε όλο τον κόσμο θα καταλάβουν ότι αυτή η δύσκολη απόφαση συμβαδίζει με την προσέγγιση της Scuderia στους αγώνες και στη F1 συγκεκριμένα, αναζητώντας πάντοτε να προάγει τις αγωνιστικές και τεχνολογικές αξίες.


Καθώς και οι BMW Sauber και Renault αναμένεται να συμπλεύσουν με την τακτική των Ferrari, Toyota, RBR, STR (η στάση της McLaren είναι αμφίβολη), μια πρώτη λύση στη νέα πολιτική θύελλα της F1 θα αναζητηθεί την επόμενη εβδομάδα, όταν ο πρόεδρος της FIA, Max Mosley, θα συναντηθεί με τον L. di Montezemolo. Η προθεσμία υποβολής συμμετοχής για το επόμενο πρωτάθλημα της F1 λήγει στις 29 Μαΐου 2009.


auto.in.gr