Από το 2010 θα εισαχθεί στη Formula 1 για κάθε ομάδα ανώτατο όριο ετήσιου προϋπολογισμού 42 εκατομμυρίων δολαρίων – το οποίο θα συμπεριλαμβάνει και τους μισθούς των οδηγών! Η απόφαση, που ελήφθη σήμερα από το Παγκόσμιο Συμβούλιο του Motorsport με φόντο το δυσμενές παγκόσμιο οικονομικό κλίμα που πλήττει σφοδρά την αυτοκινητοβιομηχανία, είναι ίσως η δραστικότερη και πιο ρηξικέλευθη κίνηση οικονομικών περικοπών της ιστορίας του σπορ.


Σύμφωνα με την ανακοίνωση της FIA, το όριο προϋπολογισμού θα είναι προαιρετικό – όμως θα εξασφαλίζει σε όποια ομάδα το αποδεχθεί τεχνολογική ελευθερία! Θυμίζουμε ότι μέχρι πέρσι ο προϋπολογισμός των εργοστασιακών ομάδων της F1 ξεπερνούσε τα 350 εκατομμύρια δολάρια.


Οι τεχνολογικές ελευθερίες που θα έχουν οι ομάδες χαμηλού προϋπολογισμού θα ρυθμίζονται σε τακτά χρονικά διαστήματα ώστε η διάμεση απόδοσή τους να εξισορροπείται με την διάμεση απόδοση των ομάδων χωρίς όριο προϋπολογισμού. Για τις τελευταίες, οι κανονισμοί θα είναι σταθεροί και προκαθορισμένοι, ανέφερε η ανακοίνωση της Ομοσπονδίας.


Σύμφωνα με τον πρόεδρό της, Max Mosley, οι ομάδες που θα επιλέξουν το όριο προϋπολογισμού θα μπορούν να απολαμβάνουν διαφορετικό δάπεδο, κινούμενες πτέρυγες, κινητήρα χωρίς όριο περιστροφής, ίσως σύστημα KERS αυξημένης απόδοσης, πλήρη ελευθερία στον αριθμό εξελίξεων κάθε τομέα του αυτοκινήτου και κανέναν περιορισμό στην ομολογκασιόν των εξαρτημάτων, στα υλικά, στις δοκιμές, στους προσομοιωτές, στις αεροσήραγγες κ.λπ.!


Σχετικά με τις απολαβές των οδηγών ή άλλων υψηλόμισθων στελεχών, που θα περιλαμβάνονται στο όριο προϋπολογισμού της ομάδας, ο Βρετανός τόνισε: Αν μια ομάδα είναι κερδοφόρα μπορεί να δίνει μερίδιο στους μετόχους της, οι οποίοι κάλλιστα μπορεί να είναι ο επικεφαλής μηχανικός, ο αγωνιστικός διευθυντής ή ακόμα κι ένας οδηγός. Αλλά θα διασφαλίσουμε πως κάθε ομάδα θα έχει αρκετό κέρδος ώστε να καλύπτει τα μερίδια αυτά!


Πέραν αυτών, το Παγκόσμιο Συμβούλιο του Motorsport έλαβε σήμερα και τις εξής ακόμα αποφάσεις:


-Οι οδηγοί θα είναι εφεξής αναγκασμένοι να υπογράφουν αυτόγραφα στα pits την πρώτη ημέρα κάθε αγωνιστικού τριημέρου, καθώς και να είναι διαθέσιμοι στα ΜΜΕ μετά το τέλος κάθε Grand Prix.


-Η FIA δεσμεύεται να ανακοινώνει δημόσια το φορτίο καυσίμου κάθε οδηγού στο τέλος των δοκιμών κατάταξης, έτσι ώστε η κατανόηση της στρατηγικής του κάθε πιλότου να γίνεται ευκολότερα κατανοητή.


-Τα ελαστικά βροχής πλέον ονομάζονται ενδιάμεσα. Τα ελαστικά ακραίων καιρικών συνθηκών από φέτος θα ονομάζονται απλώς βρόχινα.


-Από το τέλος της αγωνιστικής χρονιάς μέχρι την 31η Δεκεμβρίου κάθε ομάδα θα έχει τρεις διαθέσιμες ημέρες στην πίστα για τη δοκιμή νέων οδηγών. Επιτρέπεται να κάνουν δοκιμές οδηγοί που δεν έχουν εκκινήσει περισσότερα από δύο Grand Prix ή που δεν έχουν δοκιμάσει F1 για περισσότερες από τέσσερις ημέρες, τα τελευταία δύο χρόνια.


-Θα συζητηθεί το ενδεχόμενο οι ομάδες να έχουν οκτώ ημέρες αποκλειστικά αεροδυναμικών δοκιμών, σε μια ευθεία προκαθορισμένη ή εγκεκριμένη από τη FIA, από την 1η Ιανουαρίου 2009 μέχρι το τέλος της αγωνιστικής χρονιάς.


auto.in.gr