Χρειάστηκε μόλις τρεις Ειδικές Διαδρομές ο Sebastien Loeb για να οικοδομήσει διαφορά 22 δευτερολέπτων, το πρώτο πρωινό του Ράλι Κύπρου, 3ου φετινού αγώνα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι. Τον Γάλλο ακολουθεί ο ομόλογός του στη Citroen, Dani Sordo, εμπρός από τα Ford των Mikko Hirvonen και Jari Matti Latvala.


Το φετινό Ράλι Κύπρου έχει εναλλασσόμενη επιφάνεια. Σήμερα, στο πρώτο σκέλος, οι Ειδικές είναι ασφάλτινες, ενώ εκείνες του Σαββατοκύριακου είναι χωμάτινες. Συνεπώς, όπως δήλωσε πριν ξεκινήσει ο αγώνας, ο S. Loeb θέλει να αποκτήσει όσο το δυνατόν μεγαλύτερο προβάδισμα σήμερα, έτσι ώστε να παραμείνει στην κορυφή παρότι αναμφισβήτητα θα χάνει χρόνο εκκινώντας πρώτος στις χωμάτινες Ειδικές των δύο επόμενων ημερών.


Αν είμαι ακόμα πρώτος αύριο, γνωρίζω καλά ότι θα πρέπει να ΄καθαρίζω΄ το δρόμο συνεπώς προσπαθώ όσο περισσότερο μπορώ για να αυξήσω το προβάδισμά μου, είπε ο πρωταθλητής. Τόσο ο ίδιος όσο και ο Ισπανός ομόλογός του αγωνίστηκαν σήμερα με ελαστικά που είχαν ήδη χρησιμοποιήσει στο σέικνταουν, αντί για καινούρια.


Μάλιστα, ο S. Loeb είχε χρησιμοποιημένη γόμα ακόμα και στους εφεδρικούς τροχούς. Χρησιμοποιήσαμε τα δύο εφεδρικά ελαστικά μπροστά και τοποθετήσαμε τα μπροστινά στους πίσω τροχούς ανάμεσα στις Ειδικές είπε ο Γάλλος. Με τις χωμάτινες ρυθμίσεις των αυτοκινήτων η σωστή χρήση των χωμάτινων ελαστικών σε ασφάλτινο δρόμο αποδεικνύεται κρίσιμη και …η στρατηγική μας δεν αποδείχθηκε και τόσο κακή, όπως είπε ο Seb.


Στην απογευματινή επανάληψη των τριών ίδιων Ειδικών σήμερα, ο S. Loeb θα προσπαθήσει να αυξήσει περαιτέρω τη διαφορά του στην κορυφή. Εκτιμά ότι …αν δεν βρέξει αύριο και την Κυριακή, 30 δευτερόλεπτα δεν θα είναι αρκετά. Αν οι δρόμοι είναι υγροί, τότε θα είναι εντάξει. Δεν ξέρω τι θα γίνει, συνεπώς θα προσπαθήσω να πιέσω, να μην σκεφτώ κάτι άλλο ακόμα και να κινηθώ στο απόλυτο όριο, κατέληξε.


Για τη Ford το Ράλι Κύπρου ξεκίνησε άσχημα, όπως είπε ο Mikko Hirvonen. Ο Φινλανδός συνέχισε: Η κατάσταση είναι πολύ, πολύ χειρότερη από όσο περιμέναμε. Γνωρίζαμε ότι τα Citroen θα είναι γρήγορα – αλλά όχι ΤΟΣΟ γρήγορα.


Στο Service Park θα κάνουμε αλλαγές στις ρυθμίσεις και θα αλλάξω τρόπο οδήγησης το απόγευμα. Μπορώ να πιέσω τα ελαστικά περισσότερο. Αρχικά αισθανόμουν ότι τα ελαστικά είχαν φθαρεί πολύ – αλλά μετά είδα ότι ήταν εντάξει. Όταν κοίταξα τα ελαστικά του Sebastien, ήταν σαν slicks – αλλά προφανώς ακόμα δουλεύουν. Ελπίζω ο καιρός να μείνει ξηρός, αυτή είναι η μόνη μας ελπίδα.


Ο Jari Matti Latvala παραδέχθηκε ότι αρχικά έχασε χρόνο επειδή οδηγούσε περισσότερο επιθετικά από όσο χρειαζόταν. Το μεσημέρι δήλωσε: Τα ελαστικά δουλεύουν καλά, απλώς δεν ξέρουμε πώς να τα χρησιμοποιήσουμε. Δείχνουν να αποδίδουν καλύτερα όταν είναι φθαρμένα, αλλά ξεπέρασα το όριο σήμερα. Θα υιοθετήσω τη στρατηγική του Sebastien στις απογευματινές Ειδικές.


Μέσα σε αυτή τη γενικότερη πρόκληση της επιλογής και σωστής χρήσης της γόμας προστέθηκε και η εναλλασσόμενη πρόσφυση της κυπριακής ασφάλτου, καθώς σε πολλά σημεία υπήρχε χώμα και, όπως είπε ο D. Sordo, δεν ήταν εύκολο ο οδηγός να εντοπίσει τα σημεία που γλιστρούσαν.


Στην τελευταία πρωινή Ειδική ο Sebastien Ogier (Citroen Junior) έχασε σχεδόν μισό λεπτό, με αποτέλεσμα ο Petter Solberg με τη γερασμένη Xsara WRC να ανέβει στην 5η θέση. Στο δεύτερό του ράλι στο WRC, στο μεταξύ, ο Ρώσος έφηβος Evgeny Novikov (Citroen Junior) βρίσκεται ήδη μπροστά από τον εμπειρότερο Matthew Wilson (Stobart Ford).


Διαβάστε στην επίσημη ιστοσελίδα του WRC τα αναλυτικά αποτελέσματα του Ράλι Κύπρου.


auto.in.gr