Από επίσημα χείλη, από τον διευθύνοντα σύμβουλο της Renault Patrick Pelata, η γαλλική εταιρεία απείλησε ότι δεν θα δίσταζε να αποχωρήσει από τη Formula 1 αν δεν διανεμηθεί στις ομάδες μεγαλύτερο μερίδιο από τα εμπορικά κέρδη του σπορ!


Σύμφωνα με τον P. Pelata, τα βασικά μελήματα της εταιρείας για την επιβίωση της Renault F1 είναι δύο: Η μείωση του κόστους από τα συμβόλαια των εργαζόμενων, που αγγίζουν τα 47 εκατομμύρια δολάρια (με την πλειοψηφία αυτών να αποτελεί το μισθό του Fernando Alonso) και η εξασφάλιση μεγαλύτερου μεριδίου των κερδών της F1.


Τα τελευταία δεν περιλαμβάνουν τα κέρδη μόνο από τα τηλεοπτικά δικαιώματα, αλλά και από την ετήσια χρηματική καταβολή κάθε χώρας για να φιλοξενεί τη Formula 1 (η οποία στη Μαλαισία ή τη Βαλένθια, για παράδειγμα, ξεπερνά τα 30 εκατ. δολάρια), καθώς και από τις διαφημίσεις της πίστας σε κάθε Grand Prix.


Στο πλαίσιο της έκθεσης αυτοκινήτου της Γενεύης, ο ανώτατος διοικητικός της Renault είπε συγκεκριμένα: «Θέλουμε να εξακολουθήσουμε να είμαστε μέρος του συναισθήματος και του θεάματος της Formula 1, αλλά στην πραγματικότητα δεν υπάρχει κανένα ταμπού».


Ο χρονισμός αυτής της δήλωσης δεν είναι καθόλου τυχαίος. Το πρωί της Πέμπτης (05/03) ο σύνδεσμος των ομάδων της Formula 1 (FOTA) θα ανακοινώσει λεπτομερώς τις προτάσεις του για το μέλλον του σπορ – και μέσα σε αυτές θα περιλαμβάνεται και η απαίτηση μεγαλύτερου μεριδίου κερδών για λογαριασμό τους.


Αυτή τη στιγμή οι ομάδες δέχονται το 50% των κερδών, ενώ το υπόλοιπο μισό πάει στην εταιρεία Formula One Management (FOM) και έπειτα η μερίδα του λέοντος στην κάτοχο των τηλεοπτικών δικαιωμάτων, CVC Capital, την οποίας μέτοχος και διευθυντής είναι ο Bernie Ecclestone.


H συμφωνία αυτή έχει υπογραφτεί από τις ομάδες και λήγει στο τέλος του 2012 – κι έτσι, ο Bernie κρατά σκληρή στάση. Σχολιάζοντας τα λόγια του P. Pelata, ο Βρετανός είπε: «Με εκπλήσσει ότι βγήκε και είπε κάτι τέτοιο. Έχουμε συμβόλαιο με τις ομάδες μέχρι το 2013 και θα μείνουμε σε αυτό».


auto.in.gr