USF1: Οι πρώτοι στόχοι και οι υποψήφιοι οδηγοί
Οι ιδρυτές της νέας ομάδας της Formula 1 μιλούν για τους πιλότους που εξετάζουν και για την ελπίδα να έχουν έτοιμο το πρώτο τους μονοθέσιο στις δοκιμές του Ιανουαρίου 2010.
Μια μέρα μετά την επίσημη αποκάλυψη της USF1, της αμερικανικής ομάδας που φιλοδοξεί να μπει στη Formula 1 το 2010, οι ιδρυτές της -Ken Anderson και Peter Windsor- μίλησαν για τους στόχους της και για τους ενδεχόμενους οδηγούς της και εξέφρασαν την πεποίθηση ότι το πρώτο μονοθέσιο θα είναι έτοιμο το Φθινόπωρο.
Η επιτυχία για το 2010 θα είναι να αποδείξουμε ότι ένα μονοθέσιο F1 μπορεί να σχεδιαστεί και να κατασκευαστεί στις Ηνωμένες Πολιτείες, εκτός Ευρώπης, είπε ο πρώην δημοσιογράφος και διοικητικός της Williams F1, P. Windsor.
Με αυτό εννοώ ότι πρέπει να κατασκευάσουμε δύο μονοθέσιο αξιόπιστα, που θα τερματίζουν και ίσως θα πάρουν κι ένα αξιοπρεπές αποτέλεσμα τον πρώτο χρόνο. Το δεύτερο έτος θέλουμε να πιστεύουμε ότι θα διεκδικήσουμε ορισμένους βαθμούς ή να τερματίζουμε στη δεκάδα. Έπειτα από αυτά, δεν υπάρχει όριο επιτυχίας. Είμαι αρκετά συντηρητικός διότι αυτή είναι μια νέα ομάδα και χρειάζεται να μάθουμε να περπατάμε πριν τρέξουμε.
Μιλώντας για την κατασκευή του πρώτου μονοθεσίου της ομάδας, ο K. Anderson -που έχει περάσει από τη θέση του τεχνικού διευθυντή στις παλιές ομάδες Ligier και Onyx της Formula 1- είπε: Θα έχουμε ένα μονοθέσιο έτοιμο το Σεπτέμβριο ή Οκτώβριο για να αρχίσουμε τις πρώτες δυναμομετρήσεις.
Υπάρχουν ορισμένα ανοιχτά ζητήματα προς το παρόν, όπως ο προμηθευτής κινητήρων και η έναρξη της συνεργασίας μας με αυτόν. Όλα αυτά θα προκύψουν τις επόμενες τέσσερις ως έξι εβδομάδες. Όπως είναι ο κανονισμός τώρα δεν επιτρέπεται να κάνεις δοκιμές στη διάρκεια της αγωνιστικής χρονιάς, συνεπώς δεν προγραμματίζουμε να κάνουμε δοκιμές πριν το Γενάρη του χρόνου. Έτσι κι αλλιώς θα έχουμε τρεις μήνες πριν τον πρώτο αγώνα.
Το θέμα των οδηγών της USF1 έχει γίνει αντικείμενο έντονης φημολογίας τις τελευταίες ημέρες και, μεταξύ άλλων, έχουν ακουστεί τα ονόματα των εξαιρετικά δημοφιλών Αμερικανών αγωνιζόμενων Kyle Busch (NASCAR), της Danica Patrick και του Marco Andretti (Indycars).
Ωστόσο, ο P. Windsor παραθέτει μια άλλη σκοπιά των πραγμάτων: Τον πρώτο χρόνο σίγουρα συζητάμε να έχουμε έναν έμπειρο οδηγό. Θα χρειαστεί να παίρνουμε όσο το δυνατόν περισσότερες πληροφορίες, όσο ταχύτερα γίνεται, ειδικά τώρα που μειώνονται οι δοκιμές.
Σίγουρα συζητάμε για αυτό κι έπειτα για το ενδεχόμενο να έχουμε έναν νεαρό Αμερικανό στο άλλο μονοθέσιο. Πάντως, αν το σκεφτείτε, δεν είναι εύκολο να βρει κανείς έναν τέτοιο έμπειρο οδηγό. Ένας οδηγός με πολλή εμπειρία μπορεί να είναι δύσκολος στη συνεργασία για μια νέα ομάδα, διότι οι απαιτήσεις του θα είναι πολύ υψηλότερες από τις δικές μας. Οπότε, πρέπει να είναι ο σωστός οδηγός, με το σωστό ταμπεραμέντο.
Η περίπτωση του Rubens Barrichello μπορεί να είναι καλή, επειδή έζησε δύο δύσκολα χρόνια στη Honda και αυτή μπορεί να είναι μια καλή βάση για την επιχείρησή μας. Πιθανώς είναι ο μοναδικός που θα μπορούσε να καλύψει το ρόλο του έμπειρου οδηγού που χρειαζόμαστε.
Δεν μπορεί κανείς να φανταστεί τον Jenson Button σε μια νέα ομάδα, να οδηγεί στο 100% γνωρίζοντας ότι στην καλύτερη περίπτωση θα είναι 14ος στην εκκίνηση –κάτι που θα είναι καλό για εμάς- και θα τερματίζει ίσως 10ος σε μια καλή μέρα. Ο Jenson θα θέλει περισσότερα και θα είναι δύσκολο να συνεργάζεσαι με κάποιον σαν αυτόν.
Αν πάρεις έναν μεγάλο αστέρα του NASCAR, θα είναι αρκετά χαρούμενος αν δεν εκκινήσει τελευταίος κι αν τερματίσει 12ος. Αυτό θα είναι σπουδαίο αποτέλεσμα για εκείνον στο πρώτο του Grand Prix και θα είναι καλό αποτέλεσμα και για εμάς. Είμαστε νέα ομάδα και όλοι θα αναπτυχθούμε με τον ίδιο ρυθμό.
Σχετικά με τη D. Patrick και τον K. Busch, τόνισε: Οι δύο τους έχουν μεγάλη φήμη και δημόσιες σχέσεις, αλλά το ερώτημα είναι αν θα είναι καλοί για τη USF1 τον πρώτο ή δεύτερο χρόνο. Αυτό που δεν θέλουμε είναι να έρθει ένας οδηγός, να κυριαρχήσει στην ομάδα και να περιμένει περισσότερα από όσα εκείνη θα μπορεί να του δώσει. Αντίστοιχα, δεν θέλουμε έναν οδηγό που δεν θα αποδίδει λόγω έλλειψης εμπειρίας, οπότε η ισορροπία είναι πολύ λεπτή.
Η ιδέα να φέρεις τη Danica Patrick στη F1 και να πετύχεις μαζί της είναι εκπληκτική. Το ίδιο κι αν φέρεις ένα αστέρι του NASCAR. Δεν γνωρίζω αν ο Kyle είτε η Danica ενδιαφέρονται για τη Formula 1, αλλά θα είναι ενδιαφέρον να το δούμε.
Ο K. Anderson συμπληρώνει: Είμαστε μεγάλη χώρα και μπορούμε να πούμε ότι αν βάλουμε κάτι στο μυαλό μας το πετυχαίνουμε. Έχουμε να διαλέξουμε από μια πολύ μεγάλη λίμνη. Αν είναι να πάρουμε έναν νεαρό Γερμανό ή Βραζιλιάνο, γιατί να μην πάρουμε έναν δικό μας;
Μέρος του προϋπολογισμού μας θα πάει για την βοήθεια σε νέα ταλέντα. Ο Max [Mosley] μόλις ξεκίνησε τη F2, που είναι υπέροχη με κόστος 195.000 λίρες και πολύ πιο οικονομική από το GP2 ή τη F3. Δεν υπάρχει καλύτερο μέρος να στείλεις ένα παιδί. Μεγάλωσα τη δεκαετία του ΄70 με το Motocross, όπου οι Ευρωπαίοι ερχόταν και μας κέρδιζαν, αλλά μετά από πέντε χρόνια τους αντιμετωπίζαμε και μετά από δέκα χρόνια ήμασταν παγκόσμιοι πρωταθλητές.
Τέλος, ο P. Windsor έδωσε και ορισμένες λεπτομέρειες για το ενδεχόμενο να αποκτήσει η USF1 και μια δευτερεύουσα βάση στην Ευρώπη: Θα έχουμε και μια ευρωπαϊκή βάση, κυρίως για τα φορτηγά, το motorhome, τον εξοπλισμό των pits και για τη σύνταξη των δοκιμών μας.
Πρώτα από όλα θέλουμε αυτή η βάση να βρίσκεται σε ένα όμορφο σημείο του κόσμου, που ο κόσμος θα θέλει να επισκέπτεται – ειδικά οι επενδυτές και οι συνεργάτες μας. Η Ισπανία θα ήταν ωραία, η νότια Γαλλία, η νότια Ιταλία, κάπου που θα ήθελαν να πάνε οι γυναίκες των χορηγών, κατέληξε.
auto.in.gr
- Πρωτιά της Κρήτης στις διεθνείς αεροπορικές αφίξεις το 2025
- Άι Βασίλης από τα Temu – Γιατί ο «ανένδοτος» της ΕΕ κατά των εισαγωγών από κινέζικες πλατφόρμες μπάζει νερά
- Μαξίμου: Τα παίζει όλα για όλα στον κοινωνικό αυτοματισμό κατά των αγροτών, πασχίζει να επαναφέρει «Μητσοτάκης ή χάος» και «θετική ατζέντα»
- «Η Κρουζ Αζούλ θέλει 10 εκατ. ευρώ για τον Γιακουμάκη»
- «Δεν υπάρχει γυρισμός»: Οι γυναίκες του Ιράν είναι αποφασισμένες να πετάξουν τη μαντίλα
- Χαρδαλιάς: Τα Χριστούγεννα να φέρουν φως στα σπίτια και στις καρδιές μας


