Έκλεισε οριστικά η υπόθεση κατασκοπείας του 2007
Το μεγαλύτερο σκάνδαλο κλοπής πνευματικών δικαιωμάτων στην ιστορία της F1 τελείωσε, με συμβιβασμό του εισαγγελέα και των δικηγόρων της McLaren στο δικαστήριο της Μόντενα.
Δύο χρόνια μετά το ξέσπασμα της πολύκροτης υπόθεσης κατασκοπείας του 2007 μεταξύ της McLaren και της Ferrari η υπόθεση έκλεισε οριστικά από την ιταλική δικαιοσύνη, καθώς επετεύχθη συμβιβασμός μεταξύ των δικηγόρων των κατηγορούμενων και του εισαγγελέα της Μόντενα.
Η υπόθεση ξεκίνησε το Μάρτιο του 2007, όταν ο εργαζόμενος της Ferrari Nigel Stepney -κινητοποιημένος από την μη προαγωγή του στη Scuderia- έδωσε στον εργαζόμενο της McLaren, Mike Coughlan, τον πλήρη τεχνικό φάκελο της Ferrari F2007 εκείνης της χρονιάς. Το φάκελο είδαν και οι μηχανολόγοι της McLaren Paddy Lowe, Jonathan Neale και Rob Taylor.
Για να αποσύρει η Scuderia τις κατηγορίες περί κλοπής πνευματικής ιδιοκτησίας, ο M. Coughlan θα κληθεί να πληρώσει 180.000 Ευρώ και οι τρεις έτεροι κατηγορούμενοι από 150.000 Ευρώ. Λέγεται ότι τα πρόστιμα των τριών τελευταίων θα καταβληθούν από τη McLaren. Στην επίλυση του θέματος έπαιξε καθοριστικό ρόλο και η αναθέρμανση των σχέσεων μεταξύ των δύο ομάδων της Formula 1.
Αυτά από τη νομική πλευρά του θέματος – διότι από την αγωνιστική, πριν από λίγες εβδομάδες η FIA απέσυρε τους περιορισμούς που είχε επιβάλλει το 2007 στους N. Stepney και M. Coughlan, έπειτα από αίτημα του δικηγόρου ενός εκ των δύο που επεσήμανε ότι οι περιορισμοί είναι παράλογοι, την ώρα που η Ferrari και η McLaren έχουν πλέον εξαιρετική σχέση.
Ωστόσο, πριν συμβεί αυτό, οι εταιρείες Gigawave (που κατασκευάζει on-board κάμερες για τα μονοθέσια) και Ricardo Transmissions (η μεγαλύτερη κατασκευάστρια συστημάτων μετάδοσης στη Βρετανία) αγνόησαν κάθε προτροπή της FIA και είχαν ήδη προσλάβει τους δύο Βρετανούς.
Στο τέλος, αυτοί ήταν τελικά οι κομπάρσοι. Αν έβγαινε στην επιφάνεια όλη η ιστορία, αυτοί είναι δύο κομπάρσοι ενώ υπάρχουν άλλοι που είναι πρωταγωνιστές. Αλλά η πλήρης ιστορία δεν θα αποκαλυφθεί ποτέ είπε ο πρόεδρος της FIA, Max Mosley.
Εξαιτίας του σκανδάλου, η McLaren είχε τιμωρηθεί το Σεπτέμβριο του 2007 με το μεγαλύτερο πρόστιμο της ιστορίας της F1 – 100 εκατομμύρια δολάρια. Ο λόγος που τους επεβλήθη αυτό το πρόστιμο, πρώτα από όλα, είναι διότι είπαν ότι κανείς δεν το γνώριζε παρά μόνο εκείνος [ο Coughlan], συνέχισε ο M. Mosley.
Έπειτα αποκαλύφθηκε ότι είχαν εμπλακεί και άλλοι εργαζόμενοι της ομάδας και ενώ το πρόστιμο ακούγεται τεράστιο, εκείνο που θα ταίριαζε ήταν ο αποκλεισμός από το πρωτάθλημα. Αυτή θα ήταν η λογική ποινή, μια που κανείς από το κοινό δεν θα αμφισβητούσε.
Έχεις παράνομα στα χέρια σου όλες τις τεχνικές λεπτομέρειες [του μονοθεσίου] μιας άλλης ομάδας – κι έτσι πρέπει να αποκλειστείς από το πρωτάθλημα. Αν το είχαμε κάνει αυτό, θα είχε κοστίσει στη McLaren περισσότερα από 100 εκατομμύρια δολάρια, πιθανώς και να είχε οδηγήσει στην κατάρρευσή της.
Η πραγματικότητα είναι ότι το πρόστιμο που τους επιβλήθηκε ήταν σχετικά μετριοπαθές. Ο κόσμος καταλαβαίνει ότι 100 εκατομμύρια δολάρια είναι πολλά χρήματα, αλλά δεν καταλαβαίνει τις συνέπειες για μια ομάδα σαν τη McLaren αν αποκλειστεί από το πρωτάθλημα.
Πρέπει να πω, όχι επειδή είμαι αντι-McLaren αλλά από καθαρά νομική άποψη, θα τους είχα αποκλείσει – όμως η πλειοψηφία του Παγκοσμίου Συμβουλίου [του Motorsport] προτίμησε το πρόστιμο, κατέληξε ο πρόεδρος της FIA.
auto.in.gr
- Πρωτιά της Κρήτης στις διεθνείς αεροπορικές αφίξεις το 2025
- Άι Βασίλης από τα Temu – Γιατί ο «ανένδοτος» της ΕΕ κατά των εισαγωγών από κινέζικες πλατφόρμες μπάζει νερά
- Μαξίμου: Τα παίζει όλα για όλα στον κοινωνικό αυτοματισμό κατά των αγροτών, πασχίζει να επαναφέρει «Μητσοτάκης ή χάος» και «θετική ατζέντα»
- «Η Κρουζ Αζούλ θέλει 10 εκατ. ευρώ για τον Γιακουμάκη»
- «Δεν υπάρχει γυρισμός»: Οι γυναίκες του Ιράν είναι αποφασισμένες να πετάξουν τη μαντίλα
- Χαρδαλιάς: Τα Χριστούγεννα να φέρουν φως στα σπίτια και στις καρδιές μας


