Δισταγμός για την πώληση της πρώην Honda F1
Τα δραστικά οικονομικά μέτρα που επίκεινται στο σπορ και η προτασία της τεράστιας επένδυσής της στο Μπράκλεϊ, ίσως εντέλει κρατήσουν τη Honda κοντά στη Formula 1.
H αποχώρηση από το θώκο του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της Honda Takeo Fukui, του ανθρώπου που ανακοίνωσε την 5η Δεκεμβρίου 2008 την άμεση διακοπή του προγράμματος της εταιρείας στη Formula 1, καθώς και η διαφαινόμενη κερδοφορία 865 εκατομμυρίων δολαρίων της Honda Motor Co. για το πρώτο τρίμηνο του 2009, περιπλέκει το θέμα της πώλησης της ομάδας F1 που διατηρούσε στο Μπράκλεϊ της Βρετανίας.
Ο T. Fukui θα αντικατασταθεί τον προσεχή Ιούνιο από τον Takanobu Ito, ο οποίος από το 1978 ως το 2007 εργαζόταν στο τμήμα έρευνας και εξέλιξης της Honda, πριν προαχθεί σε διευθύνοντα σύμβουλο του τμήματος αυτοκινήτων την εταιρείας.
Παράλληλα, όμως, ο 55χρονος ήταν γενικός επόπτης των αγωνιστικών δραστηριοτήτων της εταιρείας από τον Απρίλιο του 2004 και θεωρείται υπέρμαχος της εμπλοκής της εταιρείας στο motorsport. Βεβαίως, εξίσου υπέρμαχος ήταν και ο T. Fukui – και εξάλλου, πριν περάσει η κρίση της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας, αυτό δεν έχει καμία σημασία.
Ωστόσο, όταν η κρίση εξομαλυνθεί και η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία ορθοποδήσει, δεν αποκλείεται να υπάρξει ξανά η δυνατότητα για την ιαπωνική εταιρεία να αναστηλώσει το αγωνιστικό της πρόγραμμα και να επιστρέψει στη Formula 1. Πόσο μάλλον αν καρποφορήσει η προσπάθεια του προέδρου της FIA, Max Mosley, να μειωθεί ο ετήσιος προϋπολογισμός κάθε ομάδας στα 50-60 (από τα 350, σήμερα) εκατομμύρια δολάρια από το 2010!
Συνεπώς, εμπρός σε αυτό το ενδεχόμενο, ενδέχεται η ίδια η Honda να διστάζει να πουλήσει -ειδικά με χαμηλή τιμή, όπως ανακοίνωσε την ημέρα της αποχώρησης- την ομάδα του Μπράκλεϊ, με όλες τις εγκαταστάσεις και υποδομές στις οποίες τα τελευταία χρόνια επένδυσε βαρέως και ενόψει μιας νέας εποχής της F1, στην οποία όραμα του M. Mosley είναι κάθε ομάδα να παρουσιάζει κερδοφορία και να μην απλώνει το χέρι στη μητρική της αυτοκινητοβιομηχανία.
Αλλωστε, μια αξιόπιστη φήμη που ακούστηκε είναι ότι ενδέχεται το 2009 να εξακολουθήσει η Honda να πληρώνει τη μισθοδοσία των εργαζόμενων της ομάδας κι έτσι, θα μπορούσε να υποθέσει κανείς, ίσως η ίδια η εταιρεία να μην θέλει να πουλήσει την ομάδα – για να μην σπαταλήσει την τεράστια επένδυσή της.
Αντιθέτως, ενδέχεται να επιθυμεί να περάσει ένα μέρος της ιδιοκτησίας της ομάδας στους νυν διοικητές της, Nick Fry (διευθύνων σύμβουλος) και Ross Brawn (αγωνιστικός διευθυντής), ώστε έτσι η Honda να διατηρήσει το δικαίωμα αγοράς της ομάδας εκ νέου στο εγγύς μέλλον και οι δύο Βρετανοί να μπορούν να κινηθούν για την εξεύρεση χορηγών που θα εξασφαλίσουν την επιβίωση της αγωνιστικής ομάδας από το 2010.
Ανακοινώνοντας την αποχώρησή του, που θα ολοκληρωθεί τον προσεχή Ιούνιο, ο Takeo Fukui δήλωσε ότι …δεχθήκαμε πολλές προτάσεις, αλλά δεν υπάρχει κανένας σοβαρός αγοραστής ακόμα. Βρίσκουμε τη διαδικασία πώλησης της ομάδας αρκετά δύσκολη.
Πριν από λίγες ημέρες ο εμπορικός διευθυντής της Formula 1, Bernie Ecclestone, δήλωσε πως οι μοναδικές σανίδες σωτηρίας της ομάδας ήταν η αγορά της από τον ιδιοκτήτη του ομίλου Virgin, Richard Branson, είτε μια διοικητική εξαγορά από τους N. Fry και R. Brawn.
Έπειτα, όμως, ο R. Branson ξεκαθάρισε ότι πρέπει η Formula 1 να κάνει δραστικές περικοπές κόστους και να ακολουθήσει οικολογικές τεχνολογίες πριν σκεφτεί το ενδεχόμενο να δραστηριοποιηθεί στο σπορ – ενώ ο Bernie αποκάλυψε ότι η Honda F1 απέρριψε πρότασή του να την αγοράσει, έναντι 100 εκατ. δολαρίων!
Προσπάθησα να βοηθήσω με τη διοικητική εξαγορά. Θα έπρεπε να είχαν πάρει όσα προσέφερα. Ήταν πολύ καλή προσφορά για όλους. Τους έδινε πλήρη προστασία, αλλά ήθελαν να κινηθούν μόνοι τους. Τώρα το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι να ελπίζουμε και να προσευχόμαστε, δήλωσε ο Bernie.
Τέλος, άγνωστο παραμένει τι θα συμβεί με την ενδεχόμενη συνεργασία με τη Mercedes για προμήθεια κινητήρων – καθώς σήμερα (Δευτέρα 23/02), σύμφωνα με δημοσιεύματα, έληγε η προθεσμία που είχε θέσει η γερμανική εταιρεία ώστε να προλάβει να κατασκευάσει τους V8 για την ομάδα, ένα μήνα πριν ξεκινήσει η νέα αγωνιστική χρονιά στη Μελβούρνη της Αυστραλίας.
auto.in.gr
- Πρωτιά της Κρήτης στις διεθνείς αεροπορικές αφίξεις το 2025
- Άι Βασίλης από τα Temu – Γιατί ο «ανένδοτος» της ΕΕ κατά των εισαγωγών από κινέζικες πλατφόρμες μπάζει νερά
- Μαξίμου: Τα παίζει όλα για όλα στον κοινωνικό αυτοματισμό κατά των αγροτών, πασχίζει να επαναφέρει «Μητσοτάκης ή χάος» και «θετική ατζέντα»
- «Η Κρουζ Αζούλ θέλει 10 εκατ. ευρώ για τον Γιακουμάκη»
- «Δεν υπάρχει γυρισμός»: Οι γυναίκες του Ιράν είναι αποφασισμένες να πετάξουν τη μαντίλα
- Χαρδαλιάς: Τα Χριστούγεννα να φέρουν φως στα σπίτια και στις καρδιές μας


