Δοκιμές Μπαχρέιν, 4η μέρα: Ταχύτητα και (αν)αξιοπιστία
Με εξαιρετικά βελτιωμένη απόδοση -και διαφορά μόλις δύο δεκάτων μεταξύ τους!- αλλά όχι ανάλογη αξιοπιστία φέυγουν από το Μπαχρέιν, έπειτα από δύο εβδομάδες δοκιμών, οι Ferrari, BMW Sauber και Toyota.
Οι οκταήμερες δοκιμές των Ferrari, BMW Sauber και Toyota στο Μπαχρέιν έκλεισαν με το μονοθέσιο της Scuderia ταχύτερο -με τον Felipe Massa- τόσο την τελευταία ημέρα, όσο και -με τον Kimi Raikkonen- συνολικά στις φετινές δοκιμές των τριών ομάδων της Formula 1 στο Σακίρ.
Παρότι την προηγούμενη εβδομάδα η συνεχιζόμενη αμμοθύελλα δεν τους επέτρεψε να βγουν στην πίστα παρά ελάχιστα, οι τρεις ομάδες δούλεψαν πολύ τις τέσσερις τελευταίας ημέρες στις μηχανικές και αεροδυναμικές ρυθμίσεις των μονοθεσίων, στη βελτίωση του συστήματος KERS και την αξιοπιστίας, καθώς και στη συλλογή δεδομένων για τα νέα ελαστικά σε καιρικές συνθήκες αντιπροσωπευτικές των πρώτων αγώνων της χρονιάς.
Η Ferrari αντιμετώπισε μηχανικά προβλήματα στο KERS (διότι δοκίμαζε στο Μπαχρέιν νέα εξαρτήματα του συστήματος), στο ηλεκτρικό κύκλωμα και στο κιβώτιο ταχυτήτων, η BMW δεν τομείς που δεν διευκρίνησε και η Toyota ένα πρόβλημα στο υδραυλικό σύστημα μόλις την τελευταία ημέρα.
Πάρότι ο Timo Glock δεν κατάφερε σήμερα να συμπληρώσει περισσότερους από 65 γύρους, η TF109 συνολικά έδειξε να είναι το πλέον αξιόπιστο από τα τρία μονοθέσια, εμφανίζοντας παράλληλα απόδοση αρκετά ανταγωνιστική! Είμαστε αισιόδοξοι ότι αυτή η πρόοδός μας μπορεί να συνεχιστεί, είπε ο T. Glock.
Ο Felipe Massa συμπλήρωσε 113 γύρους την τελευταία ημέρα, με χρόνο περίπου ένα δέκατο πιο αργό από το φετινό ρεκόρ του ομολόγου του στη Ferrari, Kimi Raikkonen, στην πίστα της Μέσης Ανατολής. Η Scuderia, ωστόσο, έδωσε έμφαση στη βελτίωση της αξιοπιστίας της F60 την τελευταία ημέρα.
Σχετικά με το KERS, πρέπει να πω ότι είμαστε αρκετά ικανοποιημένοι με όσα έχουμε δει, αλλά έχουμε πολλή δουλειά μπροστά μας δήλωσε ο τεχνικός διευθυντής της Ferrari F1, Aldo Costa, ο οποίος στο τέλος του 2008 είπε δημοσίως ότι η Ferrari έχει μείνει πολύ πίσω στην εξέλιξη του συστήματος KERS.
Χρησιμοποιήσαμε συντηρητική ρύθμιση της αεροδυναμικής μας εδώ στο Μπαχρέιν, με ελάχιστα μικρά νέα εξαρτήματα. Το νέο αεροδυναμικό σύνολο θα το έχουμε στις επόμενες δοκιμές της Χερέθ και της Βαρκελώνης, όπου θα ολοκληρώσουμε την προετοιμασία μας για το GP Αυστραλίας κατέληξε ο Ιταλός.
Όσο για τη BMW Sauber, εμφάνισε δύο μηχανικά προβλήματα για δεύτερη διαδοχική ημέρα – αλλά ο Nick Heidfeld κατάφερε να γράψει 122 γύρους. Παρότι χάσαμε λίγο χρόνο λόγω της αμμοθύελλας την προηγούμενη εβδομάδα, οι δοκιμές στο Μπαχρέιν ήταν πολύ παραγωγικές, είπε ο Willi Rampf, τεχνικός διευθυντής της ομάδας.
Εργαστήκαμε σε θερμοκρασίες που δεν θα συναντούσαμε στην Ευρώπη αυτή την εποχή, ώστε να προετοιμαστούμε καλά για τους πρώτους αγώνες της χρονιάς. Αφοσιωθήκαμε κυρίως στις μηχανικές και αεροδυναμικές ρυθμίσεις της BMW Sauber F1.09 και επίσης συγκεντρώσαμε πολλά δεδομένα για τους τρεις διαθέσιμους τύπους ελαστικών.
Σημειώσαμε σημαντική πρόοδο με το σύστημα KERS και με την κατανόηση για τις αντιδράσεις του αυτοκινήτου στις διάφορες αλλαγές ρυθμίσεων, κατέληξε ο W. Rampf.
Απομένει κάτι περισσότερο από ένας μήνας πριν οι ομάδες της Formula 1 ταξιδέψουν στην Αυστραλία για το πρώτο Grand Prix του 2009, στις 29 Μαρτίου. Στις δοκιμές της Ισπανίας, όπου θα συγκεντρωθούν πια όλες οι ομάδες, θα φανεί λίγο καθαρότερα η δυναμική κάθε ομάδας, καθώς και οι αεροδυναμικοί τους πειραματισμοί.
auto.in.gr
- Πρωτιά της Κρήτης στις διεθνείς αεροπορικές αφίξεις το 2025
- Άι Βασίλης από τα Temu – Γιατί ο «ανένδοτος» της ΕΕ κατά των εισαγωγών από κινέζικες πλατφόρμες μπάζει νερά
- Μαξίμου: Τα παίζει όλα για όλα στον κοινωνικό αυτοματισμό κατά των αγροτών, πασχίζει να επαναφέρει «Μητσοτάκης ή χάος» και «θετική ατζέντα»
- «Η Κρουζ Αζούλ θέλει 10 εκατ. ευρώ για τον Γιακουμάκη»
- «Δεν υπάρχει γυρισμός»: Οι γυναίκες του Ιράν είναι αποφασισμένες να πετάξουν τη μαντίλα
- Χαρδαλιάς: Τα Χριστούγεννα να φέρουν φως στα σπίτια και στις καρδιές μας


