Ράλι Νορβηγίας 2009, 1η μέρα: Παιχνίδια τακτικής
Ο Sebastien Loeb (Citroen) διανυκτέρευσε επικεφαλής μετά το πρώτο σκέλος, έπειτα από εσκεμμένη βραδυπορία του Mikko Hirvonen (Ford) στα τελευταία χιλιόμετρα.
Στον τερματισμό της τελευταίας Ειδικής Διαδρομής του πρώτου σκέλους του Ράλι Νορβηγίας, 2ου φετινού αγώνα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι, ο Mikko Hirvonen (Ford) επέμενε ότι δεν πέταξε εσκεμμένα εννέα δευτερόλεπτα και ότι ήταν τα προβλήματα φθοράς των πίσω ελαστικών του που τον άφησαν δεύτερο, πίσω από τον Sebastien Loeb (Citroen) για τη διανυκτέρευση της πρώτης ημέρας.
Τελείωσα την Ειδική και από τα πίσω ελαστικά μου δεν είχε μείνει τίποτα. Οδήγησα όσο πιο ταχύτερα γινόταν και δεν μπορούσα να κάνω κάτι άλλο. Αυτό δεν είναι σε καμία περίπτωση εκείνο που ήθελα να κάνω, δήλωσε, στο τέλος της Ειδικής, ο Φινλανδός.
Ωστόσο, λίγο αργότερα στο Service Park, παραδέχθηκε ότι μείωσε εσκεμμένα το ρυθμό του, ώστε να πέσει στη δεύτερη θέση και κατά συνέπεια να εκμεταλλευτεί την ευνοϊκότερη θέση εκκίνησης το Σάββατο (14/02), δεύτερη ημέρα του αγώνα, που θα του προσφέρει την δυνατότητα να κινηθεί σε πατημένο χιόνι, στα χνάρια του S. Loeb.
Ο Mikko ξεκίνησε την τελευταία Ειδική με προβάδισμα 7,6 δευτερολέπτων, αλλά την τελείωσε με υστέρηση 2,6. Στο μέσον της δοκιμασίας είδε ότι ο χρόνος του ήταν κατά 3,4 πιο αργός από του Γάλλου αντιπάλου του κι έτσι, διαπιστώνοντας ότι στον τερματισμό της Ειδικής θα ήταν οριακά μπροστά, αποφάσισε ότι η εκκίνηση από τη δεύτερη θέση στο δεύτερο σκέλος ήταν προτιμότερη από την οριακή διαφορά και μείωσε το ρυθμό του.
Ήξερα ότι, έτσι κι αλλιώς, θα έχανα χρόνο στην Ειδική επειδή είχε πολλές στροφές. Όταν είδαμε στο μέσον της Ειδικής πόσο χρόνο είχαμε χάσει από τον Loeb, αποφάσισα να κινηθώ αργά. Το προβάδισμά μου θα ήταν τόσο μικρό, που είχε νόημα να επιλέξω να εκκινώ πίσω του αύριο.
Μπορώ να παρακολουθώ τους ενδιάμεσους χρόνους του και να αντιδρώ ανάλογα. Δεν θα είναι εύκολο, αλλά μου αρέσει να κυνηγάω εγώ, αντί να με κυνηγούν, συμπλήρωσε, κάπως κυνικά, ο Mikko Hirvonen.
Ηταν διασκεδαστική η οδήγηση στο όριο σε αυτές τις συνθήκες και αισθάνομαι αυτοπεποίθηση. Πρέπει να είμαι πιο προσεκτικός με τα ελαστικά μου, διότι φαίνεται ότι είναι περισσότερο βίαιος και τα φθείρω πιο πολύ από τους αντιπάλους μου, κατέληξε.
Σε κάθε περίπτωση, ο Sebastien Loeb συναντά στη χιονισμένη Νορβηγία πολύ εντονότερο συναγωνισμό σε σχέση με την Ιρλανδία, καθώς ο Γάλλος είπε ότι σήμερα οδήγησε οριακά και, ορισμένες φορές, με αρκετό ρίσκο.
Είναι αληθινά διασκεδαστικό να οδηγείς σε αυτούς τους δρόμους και να έχεις μια τέτοια μονομαχία. Πίεσα πάρα πολύ, ρίσκαρα ορισμένες φορές, αλλά προς το παρόν είμαστε εδώ και σε καλή θέση για αύριο.
Ο Jari Matti Latvala, έτερος εργοστασιακός οδηγός της Ford, πλησίασε τη μάχη της κορυφής στις δύο πρώτες απογευματινές Ειδικές, αλλά στις δύο επόμενες έχασε αρκετό χρόνο και απομακρύνθηκε ξανά, σχεδόν σδε απόσταση μισού λεπτού, από τους δύο μονομάχους της νίκης.
Ωστόσο, ο μεγάλος πρωταγωνιστής της πρώτης ημέρας ήταν ο Per Gunnar Andersson, πρώην οδηγός της Suzuki που έμεινε χωρίς ομάδα μετά την ξαφνική αποχώρηση της ιαπωνικής εταιρείας από το σπορ. Οδηγώντας μια παλιά Skoda Fabia WRC, ο Σουηδός κέρδισε δύο Ειδικές και έφτασε σε απόσταση αναπνοής από την πέμπτη θέση!
Αυτή ανήκει, στο τέλος της πρώτης ημέρας, στον Petter Solberg. Ο Νορβηγός τα καταφέρνει περίφημα με την ιδιωτική του ομάδα, δεδομένου ότι η Citroen Xsara WRC είναι αρκετά γερασμένη για τα σημερινά δεδομένα – και παρόλα αυτά είναι ο ταχύτερος από όλους τους μη εργοστασιακούς.
Μάλιστα, ο Sol θα μπορούσε να είναι πλησιέστερα στην εργοστασιακή Citroen C4 WRC του Dani Sordo, αν δεν αντιμετώπιζε προβλήματα φθοράς των ελαστικών του και αν είχε μαζί του και δεύτερο εφεδρικό τροχό. Ο αδελφός του, Henning Solberg (Stobart Ford), περιορίστηκε στην έβδομη θέση με πρόβλημα στο σύστμα μετάδοσης.
Τέλος, σπουδαίος ήταν και ο δεύτερος χρόνος στην τελευταία Ειδική της ημέρας του έφηβου Evgeny Novikov, που κάνει στη Νορβηγία το ντεμπούτο του στο WRC με τη Citroen Junior Team.
Διαβάστε τα αναλυτικά αποτελέσματα της πρώτης ημέρας του Ράλι Νορβηγίας στην επίσημη ιστοσελίδα του WRC.
auto.in.gr
- Πρωτιά της Κρήτης στις διεθνείς αεροπορικές αφίξεις το 2025
- Άι Βασίλης από τα Temu – Γιατί ο «ανένδοτος» της ΕΕ κατά των εισαγωγών από κινέζικες πλατφόρμες μπάζει νερά
- Μαξίμου: Τα παίζει όλα για όλα στον κοινωνικό αυτοματισμό κατά των αγροτών, πασχίζει να επαναφέρει «Μητσοτάκης ή χάος» και «θετική ατζέντα»
- «Η Κρουζ Αζούλ θέλει 10 εκατ. ευρώ για τον Γιακουμάκη»
- «Δεν υπάρχει γυρισμός»: Οι γυναίκες του Ιράν είναι αποφασισμένες να πετάξουν τη μαντίλα
- Χαρδαλιάς: Τα Χριστούγεννα να φέρουν φως στα σπίτια και στις καρδιές μας


