Σύμφωνα με τους κανονισμούς της τελευταίας διετίας, μόλις έμπαινε στην πίστα το όχημα ασφαλείας απαγορευόταν στους οδηγούς να μπουν στα pits. Κάθε παράβαση επίσειε ποινή διέλευσης από τα pits.


Ο στόχος της FIA ήταν να μην εισβάλλουν όλα τα μονοθέσια μαζί στα pits μετά το ατύχημα, διακινδυνεύοντας νέο ατύχημα και προκαλώντας συνωστισμό στα pits στην προσπάθεια να αποκτήσουν προβάδισμα έναντι του ανταγωνισμού.


Ωστόσο, το μέτρο αποδείχθηκε καταστροφικό για τους οδηγούς που είχαν εξαρχής προγραμματίσει να κάνουν τον ανεφοδιασμό τους σε περίοδο που έτυχε να βρίσκεται το όχημα ασφάλειας στην πίστα. Εκείνοι αναγκαστικά δέχονταν ποινή διέλευσης και ο αγώνας τους καταστρεφόταν.


Η λύση που δώθηκε με τη νέα μετατροπή του κανονισμού βασίζεται στην ηλεκτρονική τεχνολογία. Τα pits θα παραμένουν ανοιχτά σε όλη τη διάρκεια της διαδικασίας, αλλά η ταχύτητα κάθε μονοθεσίου θα ελέγχεται ηλεκτρονικά από τον κεντρικό ηλεκτρονικό εγκέφαλο (ECU) των μονοθεσίων.


Συνεπώς, τα μονοθέσια θα φτάνουν στα pits σε διαφορετικές στιγμές και δεν θα προκαλείται επικίνδυνος συνωστισμός. Το όλο σύστημα διαχείρισης δοκιμάστηκε πολλές φορές πέρσι, κατά τη διάρκεια των Grands Prix, ώστε να διαπιστωθεί η καλή λειτουργία του.


Κατά τη διάρκεια των δοκιμών αυτών, ο οδηγός είχε στη διάθεσή του πέντε δευτερόλεπτα (μετά την ενημέρωσή του για την παρουσία του οχήματος ασφαλείας στην πίστα) για να πατήσει ένα ειδικό κουμπί στο τιμόνι.


Αυτό το κουμπί ενεργοποιούσε τις ειδικές ρυθμίσεις της ECU για την περίσταση και εμφάνιζε στην οθόνη του οδηγού στο τιμόνι τον κατώτατο χρόνο που έπρεπε να σημειώσει στο γύρο που βρισκόταν. Έτσι, ο οδηγός ρύθμιζε την ταχύτητα με την οποία θα επέστρεφε στα pits. Ένα αντίστοιχο σύστημα θα υιοθετηθεί και το 2009.


Ο αγωνιστικός διευθυντής της FIA, Charlie Whiting, δήλωσε: Ο κανονισμός που εισήχθη το 2007 ήταν κακός και επιστρέψαμε στους κανονισμούς του 2006. Η μόνη διαφορά είναι ότι θα υπάρχει ένα κατώτατο όριο χρόνου στο γύρο, για να επιστρέψει ο οδηγός στα pits.


Όταν μπαίνει στην πίστα το όχημα ασφάλειας, το μήνυμα πάει σε όλα τα μονοθέσια τα οποία στη συνέχεια θα έχουν τις αντίστοιχες ρυθμίσεις στις ECU τους. Μόλις το μήνυμα φτάσει στο κάθε μονοθέσιο, η ECU θα αναγνωρίζει σε ποιο σημείο της πίστας βρίσκεται και αυτόματα θα υπολογίζει τον χρόνο για να φτάσει ο οδηγός στα pits.


Ο οδηγός θα πρέπει να το σεβαστεί αυτό και οι πληροφορίες θα βρίσκονται στην οθόνη του. Αν θυμάστε, ο λόγος που κλείσαμε τα pits ήταν για να σταματήσουμε το φαινόμενο επιστροφής των οδηγών στα pits με μεγάλη ταχύτητα. Τώρα, δεν θα μπορείς να φτάσεις στα pits συντομότερα από όσο γράφει η οθόνη του τιμονιού.


Πάντως, δοκιμάζοντας το νέο σύστημα πέρσι, στη διάρκεια του Γαλλικού Grand Prix, o Robert Kubica της BMW Sauber δήλωσε ότι είναι πολύ περίπλοκο και συνέχισε: Τι θα συμβεί αν κάποιος δει το όχημα ασφάλειας την ώρα που μπαίνει στην πίστα και, έτσι, ενεργοποιήσει τη ρύθμιση πιο αργά; Θα δεχθεί αυτό το πλεονέκτημα;.


Η FIA πρέπει να ελέγχει σε ποιο σημείο βρισκόσουν. Αν όντως πάτησες το κουμπί μέσα σε ένα επιτρεπτό χρονικό πλαίσιο και αν περίμενες ή όχι να το πατήσεις διακόσια μέτρα αργότερα, κάτι που πάντοτε σου δίνει ένα πλεονέκτημα, κατέληξε ο Πολωνός.


auto.in.gr